موضوعات داغ

ماجرای نمایش محصول جدید سایپا توسط شریک آفریقایی چه بود؟

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

روز گذشته بود که انتشار تصویری گرافیکی مربوط به یکی از خودروهای کانسپت دیده نشده سایپا در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد، ماجرا از این قرار بود که در مراسم رونمایی از محصولات سایپا برای بازار کشور آفریقایی زمباوه توسط کمپانی مورزا، تصویری از یک کراس اوور کامپکت نیز منتشر شده که این شائبه را به وجود آورد که به یکی از محصولات آینده سایپا مربوط می شود، اما حالا منابع آگاه اعلام کرده اند که در واقع این تصور از بخش تحقیق و توسعه سایپا خارج نشده و برعکس، یکی از طرح های دانشجویی است که چند سال قبل در مسابقه طراحی صنعتی سایئا، برنده جایزه شده بود.

بنابراین آنطور که از شواهد امر بر می آید، سایپا قصدی برای تولید یک کراس اوور جدید را ندارد و در واقع بعید است که به فاصله کوتاهی پس از معرفی کراس اوور آریا (نسخه هاچ بک از سدان شاهین)، شاهد عرضه یک کراس اوور کامپکت دیگر توسط این خودروساز وطنی باشیم، بنابراین چاپ و انتشار این طرح گرافیکی صرفا به منظور تبلیغات و قدرت نمایی در برابر مشتریان آفریقایی صورت گرفته است.

گفتنی است که کمپانی مورزا در واقع یک شرکت با ملیت آفریقای جنوبی محسوب می شود که قصد دارد تا خودروهای ارزان قیمتی را برای رقابت با خودروهای دست دوم اروپایی و ژاپنی در بازار کشورهای آفریقایی عرضه کند، هدفی که با توجه به کیفیت محصولات سایپا دور از دسترس به نظر می رسد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/9
واقعا براتون متاسفم. به جای اینکه از تولید ملی حمایت کنید و افتخار کنید که خودروهای تولید داخل برای رقابت خودروهای ژاپنی و اروپایی قراره تو آفریقا تولید بشه میاید میگید که با توجه به کیفیت محصولات تولید این هدف دور از انتظاره؟؟؟ آخه تا چه حد میتونید اینقد بدبخت باشید
1399/11/11
حالا کاری نداریم که یک خودروی مفهومی هست یا نیست؟ ولی خدایی چی میشد یک خودروی کراس اوری به این زیبایی تولید می شد که برای ایران هم افتخار داشت