موضوعات داغ

جی دی پاور: لکسوس بالاترین برند قابل اطمینان بین تمامی خودروسازان جهان است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طبق پژوهش مؤسسه جی دی پاور، مشکلات ذکرشده توسط صاحبان خودروها نسبت به سال گذشته ۱۰٪ کاهش یافته است.

دیو سارجنت، نایب رئیس بخش خودرو جی دی پاور گفته است:

نتایج این پژوهش آنچه که ما از مدتی پیش می‌دانستیم را تأیید می‌کند. خودروسازان در حال ساخت خودروهایی با قابلیت اطمینان بیشتر هستند، اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

این پژوهش که برای سی و دومین سال انجام می‌شود، تعداد مشکلات هر ۱۰۰ خودرو که طی ۱۲ ماه گذشته توسط صاحبان اصلی خودروهای سه ساله تجربه شده‌اند را اندازه‌گیری می‌کند. نمره پایین‌تر نشانگر قابلیت اطمینان بالاتر است و این پژوهش ۱۷۷ مشکل خاص را پوشش می‌دهد که در هشت دسته خودرویی عمده گروه‌بندی شده‌اند: صوتی/ ارتباطی/ سرگرمی/ مسیریابی؛ موتور/ سیستم انتقال قدرت؛ فضای خارجی؛ فضای داخلی؛ امکانات/ کنترل‌ها/ نمایشگرها؛ تجربه رانندگی؛ گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع؛ و صندلی‌ها.

خودروهای مدل ۲۰۱۸ که در پژوهش امسال بررسی شدند، اولین بار در پژوهش سال ۲۰۱۸ جی دی پاور هم مورد بررسی قرار گرفته بودند، زمانی که کیفیت خودروهای جدید برای چهارمین سال متوالی بهبود یافته بود و به بهترین سطح خود تا آن زمان رسیده بود. شش برند از ۱۰ برندی که در آن پژوهش بالاترین رتبه را کسب کردند، در میان ده برند برتر در زمینه خودروهای قابل اطمینان هم قرار دارند.

یافته‌های کلیدی این پژوهش به صورت زیر هستند:

قابلیت اطمینان خودروها به بهترین سطح خود تاکنون رسیده است: متوسط تعداد مشکلات در ۱۰۰ خودرو (PP100) به ۱۲۱ رسیده است -کمترین میزان در تاریخ پژوهش- که نسبت به سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۰٪ بهبود داشته است.

وانت‌ها و شاسی بلندها در این زمینه جای پیشرفت دارند: خودروها همچنان قابل اطمینان‌ترین وسایل نقلیه هستند، که PP100 آن‌ها به طور متوسط ۱۱۱ است، در حالی که PP100 وانت‌ها به طور متوسط ۱۳۰ و PP100 شاسی بلندها به طور متوسط ۱۲۲ است. با توجه به اینکه وانت‌ها و شاسی بلندها تقریبا ۸۰٪ درصد از بازار را به خود اختصاص می‌دهند، خودروسازان باید مشکلات این مدل‌ها را برطرف کنند تا به سطح مشابهی از قابلیت اطمینان دست یابند.

برندهای کره‌ای و ژاپنی عملکرد خوبی دارند: صاحبان خودروهای آسیایی در مقایسه با برندهای آمریکایی (۱۲۶ PP100) و برندهای اروپایی (۱۳۱ PP100) کمترین مشکلات (۱۱۵ PP100) را تجربه می‌کنند. این اختلاف سطح توسط برندهای کره‌ای کیا، هیوندای و جنسیس به وجود آمده که وقتی ترکیب می‌شوند به طور متوسط فقط ۹۹ PP100 دارند و در مقابل برندهای ژاپنی (در مجموع ۱۱۸ PP100) دارای برتری ۱۹ نمره‌ای هستند.

تمام دسته بندی‌های مشکلات بهبود یافته‌اند: تمام هشت دسته‌بندی در سال جاری بهبود یافته‌اند، که بهترین آمار را فضای بیرونی (۳.۷ PP100) و تجربه رانندگی (۲.۲ PP100) دارند. (صوتی/ ارتباطی/ سرگرمی/ مسیریابی) بهبود کمی داشته و همچنان بیشترین مشکلات در این بخش گزارش می‌شوند.

میزان اطمینان خودروها

قابل اطمینان‌ترین مدل: پورشه ۹۱۱ بهترین مدل در پژوهش سال ۲۰۲۱ است. این دومین بار در سه سال گذشته است که این خودرو به عنوان قابل اطمینان‌ترین مدل نام‌گذاری شده است.

تسلا برای اولین بار در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت: تسلا نمره ۱۷۶ PP100 را دریافت کرد. این خودروساز به دلیل اینکه معیارهای رتبه‌بندی را برآورده نمی‌کند، به طور رسمی در میان سایر برندهای این پژوهش رتبه‌بندی نمی‌شود. بر خلاف دیگر خودروسازان، تسلا به جی دی پاور اجازه نمی‌دهد تا از مشتریانش در ۱۵ ایالت مهم برای این پژوهش نظرسنجی کند. با این حال امتیاز تسلا براساس نمونه‌ای از نظرسنجی‌ها از مالکان خودروهای تسلا در ۳۵ ایالت دیگر محاسبه شد.

قابل اطمینان‌ترین برندها

لکسوس با امتیاز ۸۱ PP100 بالاترین رتبه را در زمینه قابل اطمینان بودن در میان تمام برندها دارد. این نهمین بار در ۱۰ سال گذشته است که لکسوس برترین رتبه این پژوهش را کسب می‌کند. پورشه (۸۶ PP100) در جایگاه دوم و پس از آن کیا (۹۷ PP100)، تویوتا (۹۸ PP100)، بیوک (۱۰۰ PP100)، کادیلاک (۱۰۰ PP100)، هیوندای (۱۰۱ PP100)، جنسیس (۱۰۲ PP100)، لینکلن (۱۰۶ PP100)، آکورا (۱۰۸ PP100) در رتبه‌های سوم تا دهم قرار دارند.

جنسیس

کیا بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد و نمره‌اش نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ PP100 کاهش یافته است. این همچنین اولین بار است که کیا بالاترین رتبه کلی را در میان برندهای بازار انبوه کسب می‌کند. برندهای دیگر که بیشترین بهبود را دارند کادیلاک، آکورا و هیوندای (همه با کاهش ۳۱ PP100) و میتسوبیشی (با کاهش ۳۰ PP100) هستند.

تویوتا موتور پنج جایزه برای لکسوس ES، لکسوس GX، تویوتا آوالون، تویوتا سیه‌نا و تویوتا توندرا دریافت می‌کند.

جنرال موتورز چهار جایزه برای بیوک انویژن، شورلت کامارو، شورلت سیلورادو HD و شورلت تاهو دریافت می‌کند.

گروه هیوندای موتور چهار جایزه برای جنسیس G80، کیا اپتیما، کیا سورنتو و کیا اسپورتیج دریافت می‌کند.

پژوهش قابل اطمینان بودن خودروهای آمریکا در سال ۲۰۲۱ براساس پاسخ‌های ۳۳،۲۵۱ مالک اصلی خودروهای مدل ۲۰۱۸ پس از سه سال مالکیت انجام شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/10
بنز و بی ام‌ و از کیا و هیوندا کم اطمینان تر هستند؟
واقعا که