موضوعات داغ

یک تحقیق نشان داد: خودروهای گران‌قیمت سریع‌تر از خودروهای ارزان به فروش می‌رسند!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر به دنبال خودروهای نو یا کارکرده باشید، ممکن است گزینه‌های مناسبی برای خریداری پیدا کنید چون فروشندگان در حال تلاش برای زنده نگه داشتن کسب‌وکار خرید و فروش خودرو در دوران کرونا هستند. تقاضا برای خودروهای دست دوم بیشتر شده و عجیب است که در بخش خودروهای جدید، مدل‌های گران‌قیمت‌ سریع‌تر از مدل‌های ارزان به فروش می‌رسند.

طبق یک پژوهش جدید، بیش از ۱٫۲ میلیون خودروی جدید و دست دوم در ژانویه ۲۰۲۱ فروخته شده‌اند و میانگین روزهای مورد نیاز برای فروش آن‌ها هم رتبه‌بندی شده است. قیمت ۲۰ خودروی جدید که سرعت فروخته شدن آن‌ها بیشتر از بقیه بوده از ۲۴،۲۴۱ دلار تا ۱۰۰،۶۴۳ دلار نوسان دارد و میانگین قیمت آن‌ها ۴۱،۹۸۲ دلار است. میانگین قیمت خودروهای جدید در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۳۷ هزار دلار بوده است.

لیست ۲۰ خودروی جدید برتر از نظر سرعت فروش در ژانویه ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

۲۰ خودروی جدید برتر از نظر سرعت فروش

همانطور که می‌بینید، مدلی که سریع‌تر از بقیه خودروها در آمریکا فروخته شده شورلت کوروت است که فروش آن به صورت میانگین فقط ۱۰ روز زمان می‌برد. این پژوهش نشان می‌دهد که میانگین قیمت این ابرخودرو ۸۴،۶۸۹ دلار است که بیش از دو برابر میانگین قیمت خودروهای جدید در ایالات متحده است. گران‌ترین خودروی این لیست، مرسدس بنز GLS با قیمت متوسط ۱۰۰،۶۴۳ دلار است، اما فروش این شاسی بلند لوکس هم به طور میانگین فقط ۱۸٫۳ روز طول می‌کشد.

این جریان در بین خودروهای دست دوم هم ادامه دارد، جایی که قیمت متوسط ۲۰ خودرویی که سرعت فروخته شدن آن‌ها بیشتر از بقیه بوده ۲۶،۱۴۶ دلار است. مدلی که سریع‌تر از همه به فروش رسیده هیوندای پالیسید است که فروش آن با قیمت متوسط ۳۹،۵۵۱ دلار فقط ۲۶.۲ روز طول می‌کشد. لیست ۲۰ خودروی دست دوم برتر از نظر سرعت فروش در ژانویه ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

۲۰ خودروی دست دوم برتر از نظر سرعت فروش

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/11
همه تحقیقاتی که گذاشتید مربوط به بازارهای خارجیه بهتره در عکس و اسم مقاله تون تغییرات بدید
در مورد قیمت ها هم آنچنان بالا نیستند
طبیعیه که فروش خودروهای میان رده بالا باشه(اکثرا در محدوده 30تا60 هزار دلار هستند که برخلاف نظر نویسنده میانرده محسوب میشن)(به نظر شما با حقوق 5هزار دلاری خودروی 60هزاردلاری گرون حساب میشه یا میان رده؟!)
اگر طرف بخواد خودروی ارزون بخره با شرایط سهل خرید خودرو یا حتی درامد خودش میتونه به راحتی نوشو بخره
در بازه خودروهای لوکس مثل رولزرویس و فراری و... به علت استهلاک بالا معمولا دست دومشون بازار خوبی نداره( از قیمت ها و شرایط سایت های فروش خودروی دست دوم میشه فهمید! استون مارتین دوسال کارکرد 70هزار دلار! درحالی که به قیمت 200هزارتا خریده خودش!)