موضوعات داغ

تنها خودروسازی که نتوانست هیچکدام از جوایز ایمنی IIHS در سال ۲۰۲۱ را دریافت کند!؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها هر ساله خودروهایی را معرفی می‌کند که جایزه ایمنی برتر و جایزه ایمنی برتر+ را کسب می‌کنند. خبر خوب این است که مجموع جوایز در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و امسال ۹۰ خودرو جوایز ایمنی مختلف را دریافت کرده‌اند. خبر بد این است که فقط یک پیکاپ تراک در این لیست حضور دارد، اما این بهتر از میتسوبیشی است که هیچکدام از مدل‌هایش جایزه ایمنی را دریافت نکرده‌اند.

البته میتسوبیشی فقط چهار مدل در آمریکا به فروش می‌رساند. کامپکت کوچک میراژ در زمینه مصرف سوخت پایین عملکرد خیلی خوبی دارد و شاسی بلند اوتلندر خودروی اصلی این برند در آمریکاست. اوتلندر اسپرت و اکلیپس کراس دیگر خودروهای میتسوبیشی در آمریکا هستند، اما موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها اعلام نکرده که آیا این مدل‌ها به کسب جایزه نزدیک شده‌اند یا خیر. البته میتسوبیشی به تازگی نسخه جدید اوتلندر را معرفی کرده که شباهت زیادی به نیسان روگ دارد. روگ جایزه ایمنی برتر+ سال ۲۰۲۱ را کسب کرد، پس شاید اوتلندر هم در سال آینده این افتخار را به دست آورد.

پیکاپ تراک‌ها فروش خوبی در بین خودروهای جدید در بازار آمریکا دارند، اما امسال فقط رم ۱۵۰۰ برنده یک جایزه شد. این مدل تنها خودرو از اتحاد استلانتیس بود که یکی از جوایز موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها را به دست آورد. همچنین فقط دو خودرو از گروه جنرال موتورز برنده جایزه شدند. کادیلاک XT6 برنده جایزه ایمنی برتر+ و شورلت اکویناکس برنده جایزه ایمنی برتر شدند. گروه هیوندای موتور با ۱۷ جایزه عملکرد خیلی خوبی داشت، در حالی که ولوو با ۹ جایزه ایمنی برتر+ در بین این برندها صدرنشین شد.

جوایز موسسه بیمه ایمنی بزرگراه براساس عملکرد خودروها در دسته‌های مختلف داده می‌شوند. حفاظت از سرنشینان حین تصادف، امکانات ایمنی و اثربخشی چراغ جلو نقش مهمی در کسب جوایز دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد