موضوعات داغ

ملاقات با جک S5 فیس لیفت کرمان موتور؛ تازه واردی با چهره و موتور متفاوت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

کرمان موتور در زمستان 99 اعلام کرد که جک S5 فیس لیفت را به زودی راهی بازار می کند و حال توانستیم ملاقاتی کوتاه با این خودرو داشته باشیم و از نزدیک با محصول جدید کرمان موتور آشنا شویم. جک S5 از زمان عرضه در سال 93 به بازار بسیار طرفدار پیدا کرد و حتی مدل دنده دستی آن توانست به سرعت جای خود را در بازار پیدا کند. جک S5 اتوماتیک به مدت کوتاهی بعد از آن با گیربکس خودکار 6 سرعته دوکلاچه معرفی شد و تا هم اکنون جزو پرفروش ترین خودروهای کرمان موتور بوده است. حال جک S5 فیس لیفت با چهره متفاوت و مشخصات فنی کاملاً دگرگون شده به زودی به بازار عرضه می شود.

تفاوت های جک S5 فیس لیفت

اولین تفاوت جک S5 فیس لیفت نسبت به مدل کنونی، نمای جلو و استفاده از یک جلوپنجره بزرگ است که چهره آن را بسیار خشن تر و بروزتر کرده است. اما کماکان از همان چراغ های قبلی روی این خودرو استفاده شده ولی طراحی چراغ های مه شکن جلو در دو طرف سپر نیز تغییر کرده است. در نمای کناری و عقب، باید بگوییم که جک S5 فیس لیفت هیچ تغییری نسبت به مدل کنونی نکرده و با همان فیس و طراحی قبلی سروکار داریم.

جک S5 فیس لیفت

اگر به لیست امکانات این دو خودرو نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که اکثر امکانات و تجهیزات بکار رفته روی جک S5 فیس لیفت همانند گذشته است اما دو آپشن کروز کنترل و چراغ مخصوص روز روی این خودرو به صورت استاندارد نصب شده، آپشن هایی که بسیاری از مشتریان فعلی جک آن ها در بازار آزاد روی خودروهایشان نصب می کردند.

اما مهم ترین تفاوت جک S5 فیس لیفت نسبت به مدل کنونی، استفاده از یک پیشرانه کاملاً متفاوت روی آن است. کد موتور این خودرو HFC4GC1.6D است که کرمان موتور به صورت اختصار TGDI معرفی کرده است. این پیشرانه دقیقاً 1499 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 174 اسب بخار در 4850 دور در دقیقه و 251 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را تولید کند. تفاوت این خودرو با مدل کنونی، در پیک تولید حداکثر توان است بصورتیکه جک S5 فیس لیفت در دور پایین تر و زودتر به پیک توان خود می رسد و قاعدتاً باعث می شود در درگ ها، زودتر از جک S5 فاصله بگیرد. البته که باید این دو خودرو در پیست خودروبانک و با دستگاه VBOX تست شوند تا بتوانیم گزارش مستند و عملی را ارایه دهیم.

خودروجک S5 اتوماتیکجک S5 فیس لیفت
حجم موتور2 لیتری1.5 لیتری
کد موتورHFC4GA3.1D HFC4GC1.6D
تنفس موتورتوربوشارژتوربوشارژ
حداکثر قدرت174 اسب بخار در 5200 دور174 اسب بخار در 4850 دور
حداکثر گشتاور265 نیوتن متر در 2000 دور251 نیوتن متر در 1500 دور
جعبه دنده6 سرعته خودکار دو کلاچه6 سرعته خودکار دو کلاچه

برای مطالعه لیست کامل مشخصات این خودرو می توانید به صفحه مشخصات فنی جک S5 فیس لیفت مراجعه کنید.

جک S5 فیس لیفت کرمان موتور همانند گذشته دیفرانسیل جلو است و باید آن را کراس اووری مخصوص استفاده شهری بدانیم. مصرف سوخت این خودرو 8.6 لیتر به صورت ترکیبی است و همچنین می تواند به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

درگ بین جک S5 فیس لیفت و جک S5 با موتور 2 لیتری

قبلاً کرمان موتور یک درگ را بین مدل کنونی و فیس لیفت منتشر کرده بود که نشان دهد با وجود کمتر شدن حجم موتور این خودرو، راندمان بهتری را روی چرخ ها دارد. در زیر می توانید این فیلم درگ را مشاهده کنید.

تجهیزات رفاهی

روی جک S5 فیس لیفت تجهیزات رفاهی مشابهی نسبت به مدل کنونی عرضه شده اما همانطورکه اشاره کردیم، کروز کنترل و چراغ مخصوص روز نسبت به قبل به صورت استاندارد نصب شده است. همچنین می توانیم به سانروف، دکمه استارت، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS ، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید، سنسور پارک در جلو و عقب و روکش چرمی صندلی ها به عنوان بخشی از این لیست اشاره کنیم.

قیمت جک S5 فیس لیفت

هنوز پیش فروش جک S5 فیس لیفت توسط کرمان موتور شروع نشده اما با توجه به قیمت جک S5 اتوماتیک که در حال حاضر بین 680 الی 700 میلیون تومان در بازار آزاد قیمت گذاری شده، نباید انتظار قیمتی زیر 750 میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم. اما باز باید تا عرضه و پیش فروش این خودرو صبر کنیم و ببینیم کرمان موتور دقیقاً چه قیمتی را برای جک S5 فیس لیفت در نظر گرفته است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/19
سقف شیشه ای چرا نداره؟؟؟؟ای کاش حداقل تم کابین رو تغییر میدادند
1400/1/19
همچین فرقی هم نمیکنه از لحاظ ظاهر بیرونی و داشبورد یکیه با مدل اولیه جز اضافه شدن چند آپشن و تغیر موتور به 1.5 لیتر توربو (که هر چی ماشین چینی جدید وارد کشور میشه همه موتور 1.5 توربو دارن)
1400/1/19
زیر لوگو JAC روی سپر جلو یه دوربین هست . ینی دوربین 360 گذاشتن ؟!
1400/1/20
زشتتر و گرونتر
1400/3/2
واقعا برای شما که یبار هم سوار جک نشدید و این حرف ها رو میزنید متاسفم



البته حقم دارند بعضی از دوستان دستشون به گوشت نمیرسه میگن پیف پیف بو میده

شما همون ایرانی هاتون رو بخرید