موضوعات داغ

ملاقات با کی ام سی K7 کراس‌اوور لوکس کرمان موتور + فیلم و مشخصات فنی

20 فروردین 1400

تقریباً همزمان با پیدایش و رشد سریع محبوبیت خودروهای کراس‌اوور در بازارهای جهانی، بازار کشور هم علاقه خود را به خودروهای کراس‌اوور نشان داد و در دهه گذشته شاهد حضور پرتعداد این نوع خودروها در کشور بودیم و شرایط بازار، لغو تحریم‌ها و قیمت مناسب آن‌ها باتوجه به درآمد اقشار جامعه، باعث شد تا استقبال گسترده‌ای از این سگمنت در بازار ایران صورت بگیرد.

از اواسط دهه قبل نیز مشتریان ایرانی با خودروهای کراس‌اوور لوکس چینی آشنا شدند که رقیبی جدی برای خودروهای آسیایی و اروپایی، اما با قیمتی بسیار ارزان‌تر بودند و با تولید و تیراژ بالا توسط خودروسازان داخلی، در کنار خدمات پس از فروش بسیار خوب، به سرعت توانستند جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کرده و سهم فروش بسیار خوبی را بدست آورند.

رقابت سنگین در بازار کراس‌اوورهای لوکس

بطور مثال چری تیگو 7 را می‌توان جزو اولین کراس‌اوورهای لوکس چینی حضور یافته در بازار ایران معرفی کرد و پس از آن خودروهای ناموفقی همچون کوپا T210 و دامای X7 وارد گردونه رقابت شدند، و در ادامه خودروهای بسیار دیگری همچون دیگنیتی و فیدلیتی و البته به زودی چری تیگو 7 پرو معرفی خواهند شد تا سعی در کسب سهم بازار بیشتری در این رده کنند. اما به نظر می‌رسد که کرمان موتور با معرفی خودروی جدیدی سعی دارد تا معادلات بازار را به هم بزند و همانند گذشته با تیراژ بسیار مناسبی وارد این سگمنت شود و سهم بازار مناسبی را به نام خود ثبت کند.

KMC K7

با توجه به اینکه احتمالاً استقبال خوبی از این خودرو خواهد شد، ملاقاتی از نزدیک با کی ام سی K7 خواهیم داشت تا این خودرو را به صورت بهتر و کامل‌تر به شما مخاطبین معرفی کنیم.

معرفی اجمالی کی ام سی K7

جک X7 که حالا در کشور با نام KMC K7 شناخته می‌شود، در حقیقت نسخه‌‌ای لوکس‌‌تر و کامل‌‌تر از خودروی کراس‌اوور جک S7 به شمار می‌رود و پیش از این هم صحبت‌‌هایی مبنی بر عرضه جک S7 به عنوان خودرویی بالاتر از جک S5 توسط کرمان موتور وجود داشت، اما کرمان موتور در حال حاضر تصمیم گرفته تا نسخه X7 را به سبد عرضه خود اضافه کند و در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد.

جک S7 و جک X7 در زمینه امکانات رفاهی و طراحی ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند، اما در قسمت پیشرانه و قوای فنی هیچ تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد و هر دو خودرو از پیشرانه مشابه استفاده می‌کنند.

همانند پیکاپ کی ام سی T8 که پیش از این به طور رسمی معرفی شد، برای خودروی شاسی‌بلند این شرکت هم لوگوی اختصاصی کرمان موتور (KMC) در نظر گرفته شده و همچنین کد شناسایی آن بجای X7، حالا به K7 تغییر پیدا کرده تا این محصول را با نام جدید KMC K7 بشناسیم.

طبیعتاً این تعویض برند می‌تواند ارتباط مستقیم با تحریم‌‌های بین‌‌المللی صنعت خودروسازی کشور داشته باشد و شرکت‌‌های خودروساز چینی برای حفظ ارتباط خود با خودروسازان ایرانی و همچنین در امان ماندن از تاثیر تحریم‌‌ها، چنین کاری با همفکری شرکای ایرانی خود انجام داده‌اند.

طراحی کی ام سی K7

چهره جلویی کی ام سی K7 بسیار شبیه جیپ چروکی که قبل از آن در بازار ایران دیده نشده و با وجود اینکه کپی است، اما باید گفت قطعاً همچون جک S5 می‌تواند به راحتی در بازار ایران جای خود را پیدا کند. معمولاً ذائقه ایرانی طوری است که به خودروهایی با طراحی خودروسازان آمریکایی تمایل زیادی دارند و همین موضوع باعث رشد سریع فروش کی ام سی K7 خواهد شد.

کی ام سی K7

اما نقطه عطف این خودرو، طراحی داخلی آن است که استفاده از صفحه نمایش بزرگ در وسط داشبورد، استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی برای پشت آمپر و همچنین طراحی بسیار مدرن کنسول میانی، می‌تواند نظر جلب مشتریان را به سرعت جلب کند.

مشخصات فنی KMC K7

در بخش فنی، پیشرانه‌ای چهار سیلندر 1.5 لیتری بکار گرفته شده که دقیقاً مشابه پیشرانه بکار رفته روی جک S5 فیس لیت است و با سود جستن از پرخوران‌های توربوشارژر می‌تواند خروجی حداکثر قدرت 174 اسب بخاری در محدوده 4850 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 251 نیوتن متری در محدوده 1500 دور بر دقیقه تولید کند. این درحالیست که خودروی چری تیگو 7 به عنوان رقیب مستقیم احتمالی، با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن‌متری تولید کند.

مقایسه کی ام سی K7 و چری تیگو 7

خودروکی ام سی K7چری تیگو 7
پیشرانه1.5 لیتری1.5 لیتری
حجم موتور1499 سی سی1498 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژتوربوشارژ
حداکثر قدرت174 اسب بخار در 4850 دور147 اسب بخار در 5500 دور
حداکثر گشتاور251 نیوتن متر در 1500 دور210 نیوتن متر در 1750 دور
گیربکس6 سرعته خودکار دوکلاچه6 سرعته خودکار دوکلاچه

نیروی تولید شده تنها توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، اما استفاده از این جعبه دنده اتوماتیک باتوجه به وزن 1735 کیلوگرمی، مصرف سوخت 10.1 لیتری برای استفاده‌های شهری، مصرف سوخت 7 لیتری برای استفاده‌های خارج از شهر و در مجموع مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتری به همراه خواهد داشت.

در ابعاد و اندازه، محصول جدید کرمان موتور اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به خودروی کراس‌اوور مدیران خودرو، یعنی چری تیگو 7 دارد و این ابعاد بزرگ‌تر می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد، بویژه فاصله بین دو محور جلو و عقب که فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار خواهد داد که جزییات آن به شرح زیر است.

جدول مقایسه ابعاد KMC K7 و چری تیگو 7

خودروکی ام سی K7چری تیگو 7
طول4790 میلیمتر4432 میلیمتر
عرض1900 میلیمتر1837 میلیمتر
ارتفاع1760 میلیمتر1670 میلیمتر
فاصله بین دو محور2750 میلیمتر2650 میلیمتر

تجربه رانندگی

همانطورکه اشاره کردیم، پیشرانه و گیربکس این خودرو دقیقاً مشابه جک S5 فیس لیفت است و به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشاژ مجهز شده است. شروع حرکت با این خودرو با کمی لگ توربو تجربه شد که قبلاً در جک S5 اتوماتیک نیز دیده بودیم، و باعث می‌شود تا بوست توربو با کمی صبر به مدار وارد شود. اما زمان ورود توربو به مدار، خودرو به یکباره از جا کنده شده و به جلو پرتاب می‌شود و کاملاً می‌توان قدرت توربو را حس کرد. باید گفت با وجود کم شدن حجم موتور نسبت به جک S5 اتوماتیک، اما تجربه نسبتاً مشابهی با آن دارد و از نظر قدرت موتور، در عمل نیز یکسان است.

تعویض دنده‌ها به خوبی انجام می‌شود و دوکلاچه بودن آن باعث شده تا تعویض‌ها به سرعت و بدون معطلی صورت بگیرد. تک دیفرانسیل بودن این خودرو باعث می‌شود تا به آن به عنوان یک کراس اوور شهری نگاه کنید و نمی‌توان برای آفرود به آن نگاه کنید.

امکانات رفاهی و ایمنی

کی ام سی K7 یا همان جک X7، در چهار تیپ به بازار چین و روسیه عرضه شده است، اما با توجه به سابقه خودروسازان ایرانی برای عرضه خودروهای وارداتی و یا مونتاژی به مشتریان، این خودرو در حال حاضر تنها در یک تیپ و با گیربکس اتوماتیک وارد بازار خواهد شد که از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

داخل کابین KMC K7

در خصوص امکانات رفاهی این خودرو می‌توان گفت که خودروی کی ام سی K7 مجهز به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای ردیف عقب، سیستم مالتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی، روکش چرمی صندلی ‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سقف پانوراما، سانروف، دوربین عقب و دوربین 360 درجه و همچنین مجهز به سنسور پارک جلو و عقب شده است.

از جمله تجهیزات ایمنی KMC K7 نیز باید به مواردی همچون چهار کیسه هوای ایمنی، ترمزهای دیسکی به همراه سیستم‌ های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز اضطراری، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در شیب و همچنین به امکانات دیگری همچون کروز کنترل، چراغ‌های مخصوص روز و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها اشاره کرد.

قیمت کی ام سی K7

از پاییز سال 99 بود که زمزمه عرضه محدود کی ام سی K7 به بعضی از نمایندگی‌های کرمان موتور در فضای مجازی منتشر شد و قیمت 950 میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده بود. هنوز مشخص نیست که در صورت شروع پیش فروش گسترده این خودرو توسط کرمان موتور، آیا کماکان این قیمت پا برجا خواهد بود یا خیر اما با اگر همین حدود قیمت برای KMC K7 در نظر گرفته شود، باید آن را یکی از لوکس‌ترین و البته گران‌ترین کراس‌اوورهای لوکس چینی بازار بدانیم.

40 عکس

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/20
خدایی خوشگله خدا کنه قیمتش سر به فلک نکشه . اگه قیمتش خوب باشه با خودرو های لوکس مارک میشه رقابت کنه
1400/1/21
یک میلیارد پول بدی برای یه ماشین تک دیفرانسیل!بعد استارت میزنی صد تومن ازش میوفته، میری دوتا نون میگیری میای یه پنجاه تومن دیگه ازش میوفته
1400/1/27
داش این چه حرفیه شما میزنی والا منم میخواستم ماشین با همین تصور مسخره که ماشین چینی قیمتش میوفته نگرفتم تو چند ماه jac s5 نود تومنی اونم با شرایط قسطی که منت میکشیدن بدن شد 600 تومن. هر وقت از زمین به اسمون بارید تو این مملکت قیمت ماشینم ارزون میشه
1400/1/21
پس یک قرن خودرو بانک بررسی گذاشت
1400/1/25
بسیار هم عالی از ملاقاتتون خوشبختم