موضوعات داغ

شاسی‌بلند جدید سه ردیفه هیوندای معرفی شد؛ آلکازار 6 نفره

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای با رونمایی از مدل آینده نگر استاریا، با وجود کاهش فروش، تعهد خود نسبت به مینی ون را اعلام کرده است. در همین حین، این برند کره جنوبی با توجه به پرسود بودن تولید خودروهای شاسی بلند تصمیم گرفت مدل سه ردیفی جدیدی را با نام آلکازار Alcazar معرفی کند و به درخواست بالای هند برای دریافت وسایل نقلیه اسپرت پاسخ دهد.

این خودرو بر اساس سیستم کراس اوور پنج سرنشینه هیوندای کرتا ساخته شده است و دارای فاصله محوری کشیده تر برای قرار دادن ردیف سوم است. ابعاد بین محورها 2760 میلی متر (108.6 اینچ) است که نسبت به کرتا، 150 میلی متر (5.9 اینچ) بالاتر می‌باشد. همچنین دارای یک برآمدگی عقبی کمی کشیده است که استفاده از صندلی های عقبی را راحت تر می‌کند.

اگرچه درها، کاپوت و گلگیرهای جلو از نسخه کوچک تر این خودرو برگرفته شده است، اما هیوندای تلاش کرده تا با ایجاد الگویی چشمگیر، جلوپنجره ای خودرو را تغییر دهد. شیشه لچکی موجود در عقب نیز جدید است و چراغ های عقبی منعکس کننده ردپای آلکازار هستند. صفحات کشویی آلومینیومی موجود در جلو و عقب خودرو، شاسی بلند بودن این خودرو را برجسته تر می‌کنند.

بارزترین تغییرات در داخل کابین خودرو رخ داده است. امکان سفارش این خودرو با طراحی شش صندلی نیز وجود دارد که در این حالت ردیف دوم دارای یک جفت صندلی کاپیتانی است. مدل هفت صندلی نیز با صندلی نیمکت مانند در وسط، در دسترس است که در هر دو سیستم از یک دکمه لمسی برای جمع کردن ردیف دوم و سهولت دسترسی به عقب ترین صندلی ها استفاده می‌شود.

هیوندای آلکازار

هیوندای آلکازار جدید، هر تجهیزاتی را که شما از یک شاسی بلند انتظار دارید شامل می‌شود از جمله صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، سانروف پانوراما، شارژر بی سیم، کنترل خودکار آب و هوا، ابزار دیجیتال و دوربین 360 درجه. صندلی های ردیف سوم به منظور ایجاد فضای بیشتر کاملاً جمع می‌شوند و دارای طراحی تقسیمی 50 50 هستند.

در زیر کاپوت، یک موتور 2.0 لیتری بنزینی با تولید 157 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر (142 پوند فوت) گشتاور وجود دارد که برای رساندن سرعت از حالت سکون تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) در کمتر از 10 ثانیه کافی است. یک توربودیزل 1.5 لیتری با قدرت 113 اسب بخار و 250 نیوتن متر (184 پوند فوت) گشتاور نیز وجود دارد. هر دو آن ها با یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس اتوماتیک با همان تعداد دنده متصل می‌شوند.

فروش آلکازار از ماه آینده در هند آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد با خودروهایی همچون سافاری تاتا، ام جی هکتور پلاس و نسل بعدی ماهیندرا XUV500، در دومین کشور پرجمعیت جهان، با یک رقابت سنگین روبرو خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد