موضوعات داغ

یک خودروساز آمریکایی قصد خرید سانگ یانگ را دارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سانگ یانگ موتورز کره جنوبی سال گذشته برای ادامه فعالیت خود متقاضی دریافت وام 60 میلیارد وون (واحد پول کره جنوبی) شده است، وامی به ارزش تقریبی 53.3 میلیون دلار که خبر از مشکلات بزرگی در شرکت خودروسازی سانگ یانگ می دهد و زمانی این شرایط بدتر می شود که بدانید کمپانی خودروسازی ماهیندرا به دنبال فروش تمام و یا بخشی از سهام خود در این شرکت خودروساز کره ای است!

باتوجه به مشکلات بزرگی که شرکت خودروسازی سانگ یانگ با آن دست و پنجه نرم می کند، به نظر نمی رسد که دیگر شرکت های خودروسازی تمایل به سرمایه گذاری های بزرگ در این شرکت تقریبا از پا افتاده داشته باشند، با این حال خبرهایی از سرمایه گذاری هولدینگ بزرگ HAAH به گوش می رسد که ممکن است پای محصولات سانگ یانگ موتورز را به کشور ایالات متحده آمریکا باز کند.

طبق اخبار بدست آمده، هولدینگ HAAH Automotive امکان خرید سهام شرکت خودروسازی سانگ یانگ را بررسی کرده است، هرچند جزییات زیادی از نتیجه این بررسی در دست نیست اما خبرهایی به گوش می رسد که هولدینگ HAAH Automotive تمایل خود را به سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در این شرکت خودروساز کره ای نشان داده است.

وقتی از سخنگوی HAAH در مورد سانگ یانگ سوال شد، اعلام کرد که آنان همچنان در مورد این فرصت تجاری در آسیا بحث می کنند، اما در حال حاضر امکان ارائه جزییات این بررسی ها وجود ندارد و کاملا محرمانه هستند.

بدون اعلام و رسیدن به نتیجه قطعی، مشخص شده است که هولدینگ HAAH علاقه مند به سرمایه گذاری و عرضه محصولات سانگ یانگ در بازار ایالات متحده آمریکا هستند، زیرا این کمپانی سال هاست که پیگیر فروش وسایل نقلیه چینی در خاک ایالات متحده آمریکا بوده و در سال 2018 اعلام کرد که قصد تولید و عرضه محصولات زوتی در کشور آمریکا را دارد، اما این کار به نتیجه نرسید و همکاری آنان متوقف شد.

Vantas TXL

با این حال HAAH تسلیم نشد و سال گذشته اعلام کردند که قصد تولید و عرضه چری Exeed TXL با نام جدید Vantas را تحت برند T-Go در خاک ایالات متحده آمریکا دارند و قرار است که تا اواخر سال 2022 میلادی راه اندازی شده و به بازار عرضه شود.

از آنجایی که هنوز محل ساخت وسایل نقلیه گروه HAAH مشخص نشده است، احتمال علاقه مندی این هولدینگ به شرکت خودروسازی سانگ یانگ بیش از پیش افزایش پیدا می کند، زیرا ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی با یکدیگر توافق نامه تجارت آزاد دارد و این توافق نامه به گروه HAAH این اجازه را می دهد که از پرداخت تعرفه های شدید خودروهای وارداتی یا قطعات آنان از چین اجتناب کند.

سخنگوی HAAH در پایان اعلام کرد که در حال حاضر مشغول بررسی تاریخ تولید و فروش خودروی شاسی بلند Vantas هستیم و به زودی اطلاع رسانی عمومی آن انجام خواهد شد تا شاهد تولید و عرضه یک خودروی شاسی بلند چینی در خاک ایالات متحده آمریکا باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/25
'' فعلاً باید صبر کنیم و منتظر بمانیم تا نتیجه بررسی HAAH از سانگ یانگ مشخص شود و ببینیم که آیا این شرکت آمریکایی تصمیم خود را برای خرید سانگ یانگ می گیرد یا خیر''
صبر کنیم؟ اوکی صبر میکنیم
سه سال که صبر کردیم خبری از ماشین نبود.... حالا یه شرکت دیگه بخرمش و ما همچنان امیدوار به تحویل تیوولی...!!