موضوعات داغ

خودروی جدید ارتش آمریکا تست می‌‌شود؛ مخصوص شرایط سرد و زمین‌های برفی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فورد تنها شرکتی نیست که از نام برانکو برای یکی از خودروهای ساخت خودش استفاده می‌کند. یک شرکت مهندسی به نام ST یک خانواده کامل از برانکوها دارد که آفرود هستند، اما نیازهای کاملا متفاوتی را برطرف می‌کنند.

ST برانکو یک خودروی زنجیردار با قابلیت عبور از تمام سطوح است. این مدل از سال ۲۰۰۱ در حال تولید بوده و در حال حاضر حدود ۴۰ نسخه از آن ساخته می‌شود که برای هر کاری از نظامی تا گشت‌زنی در مناطق خطرناک قابل استفاده هستند.

اتفاقاً ارتش آمریکا در حال حاضر به دنبال چنین خودرویی است تا بتواند از آن در مناطق سرد، برفی و پوشیده از یخ استفاده کند و آن‌ را جایگزین خودروهای پشتیبانی واحد کوچک فعلی کند. آن‌ها حتی یک طرح به نام «خودروی همه‌کاره در هوای سرد» را برای توسعه چنین خودرویی آغاز کرده و هفته گذشته برانکو را به لیست این خودروها اضافه کرده‌اند.

این خودروی زنجیردار با کمک شرکت اوشکوش ارتقا پیدا کرده است و به گفته این دو شرکت، با پیمودن ۱۸۶۰ مایل در قطب شمال تست شده است. اوشکوش و ST در حال کار بر روی ماژولار کردن این خودرو هستند، تا در صورت نیاز تنها در عرض ۳۰ دقیقه از یک نفربر نظامی به واحد کنترل و فرماندهی تبدیل شود.

ST برانکو

دو نمونه اولیه به زودی به ارتش تحویل داده خواهند شد، یکی به عنوان یک خودروی همه‌کاره و دیگری به عنوان یک خودروی باربری. هر دو نسخه تا پایان سال توسط ارتش آزمایش خواهند شد تا گنجایش بار مفید، مقاومت در برابر صدمات، قابلیت شناور شدن در آب و قابلیت حمل و نقل آن تست شود.

لی شیانگ لانگ، مدیر بخش سیستم‌های زمینی شرکت مهندسی ST در بیانیه‌ای گفته است: «طراحی خودروی جدید با کمک تجربیات دفاعی اوشکوش انجام خواهد شد و میراث غنی خانواده برانکو را پربارتر می‌کند. برانکو یک پلتفرم اثبات شده، قوی و همه‌کاره است که از سال ۲۰۰۱ تاکنون در خط تولید قرار داشته است.»

ارتش آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰۰ خودروی همه‌کاره در هوای سرد سفارش دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/27
Savage 🔥🔥