موضوعات داغ

سگ رباتیک سوئیسی وارد صنعت می شود؛ یک بازرس آهنی با قابلیت بالارفتن از پله

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

يک ربات چهارپای دیگر خلق شده و به نظر می‌رسد ربات اسپات ساخته بوستون دايناميکس یک رقیب شایسته پیدا کرده است. شرکت رباتیک سوئیسی ANYbotics، سیستم بازرسی رباتیک جدید خود که برای کاربردهای تجاری و صنعتی طراحی شده است را معرفی کرد.

ANYbotics از مدت‌ها پیش در زمینه ربات‌های چهارپا فعالیت داشته است. سال گذشته این شرکت ANYmal C، یک سگ رباتیک که به جای پاهایش چرخ داشت را معرفی کرد. اکنون آن‌ها ربات تمام خودکار ANYmal را عرضه کرده‌اند.

ANYmal دارای طیف وسیعی از حسگرهای مختلف برای بازرسی، از جمله حسگرهای نوری، صوتی و حرارتی است. دوربین داخلی این ربات قابلیت کنترل از راه دور و چرخش به زوایای مختلف را دارد تا دید بهتری از منطقه را ارائه دهد. این ربات تمام خودکار برای بازرسی مکان‌هایی مانند کارخانه‌های انرژی و صنعتی و گشت‌زنی در مناطقی که دسترسی به آن‌ها توسط انسان سخت است طراحی شده است.

ANYmal دارای سنسورهای اجتناب از موانع است و می‌تواند از پله‌ها بالا برود و خودش را در فضاهای کوچکتری جا بدهد که ربات‌های چرخدار توانایی دسترسی به آن‌ها را ندارند.

ANYmal

این ربات مشکلات را بر اساس الگوریتم‌های بازرسی هوش مصنوعی تشخیص خواهد داد و گزارشی برای تکنسین مسئول ارسال خواهد کرد. این فرایند به منظور کاهش زمان تشخیص یک مشکل و اجازه به کارکنان برای حل مشکلات بزرگتر طراحی شده است.

ANYmal پس از اتمام وظیفه‌اش، خود را به یک ایستگاه شارژ متصل می‌کند. باتری این ربات توانایی کار تا ۹۰ دقیقه را دارد و می‌توان آن را در سه ساعت تا ۱۰۰٪ یا در ۱۰۰ دقیقه تا ۷۰٪ شارژ‌ کرد. ANYmal همچنین ضد آب و ضد گرد و غبار است، بنابراین می‌توان از آن در تمام شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

دیگر امکانات این ربات شامل یک شبکه وای‌فای داخلی ۲٫۴ گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز، یک میکروفن مافوق صوت، نورافکن‌های LED و شبکه ارتباطی G/LTE‌4 هستند.

در حال حاضر ANYmal در مرحله آزمایشی قرار دارد و می‌توان آن را سفارش داد. انتظار می‌رود تحویل این ربات به مشتریان از نیمه دوم سال جاری آغاز شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد