موضوعات داغ

تاکسی‌های بدون راننده المپیک 2022؛ عرضه روبوتاکسی‌های خودران توسط بایدو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از دوم ماه مه، کاربران چینی می‌توانند از روبوتاکسی‌های خودران برای جابجایی استفاده کنند. سرویس بدون راننده Apollo Go اولین بار در پارک شوگانگ پکن، یکی از محل‌های برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن آغاز به کار خواهد کرد و به زودی برای حمل و نقل بازدیدکنندگان، ورزش‌کاران و کارکنان بازی‌های آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از اکتبر سال گذشته، بایدو Baidu در حال انجام آزمون‌های رانندگی بدون راننده در مناطقی مثل ییژوانگ، هایدیان و شونیای بوده ‌است. معرفی خدمات روبوتاکسی‌های بدون راننده در پایتخت، نشانگر شروع عملیات تجاری‌سازی در شهرهای مهم چین است.

براساس گزارش رسانه‌های چینی، خودروهای هونگچی HS5 به فناوری رانندگی خودکار بایدو مجهز خواهند شد. سقف این خودروها دارای یک دوربین ۳۶۰ درجه و یک رادار است. در مقایسه با مدل‌های سنتی، این سیستم رانندگی خودکار که شرایط جاده‌ها را تشخیص می‌دهد دقیق‌تر است و این خودروها دارای محدوده مسافتی بیشتری هستند.

این خدمات چگونه کار می‌کند؟ مسافران می‌توانند به ایستگاه تاکسی مراجعه کنند، سپس برنامه Apollo Go را اجرا کنند تا یک روبوتاکسی را در اطراف خود پیدا کنند. پس از انتخاب مقصد، آن‌ها می‌توانند یک سواری بدون راننده را برای خود سفارش دهند. امکانات این خدمات شامل مسیریابی با واقعیت مجازی و بوق از راه دور هستند که به کاربران کمک می‌کند تا مکان تاکسی مورد نظر خودشان را شناسایی کنند.

بایدو

برای باز کردن درب خودرو، باید یک کد QR اسکن شود. بعد از سوار شدن سرنشینان، آن‌ها دکمه آغاز سفر را فشار داده و سیستم بسته بودن کمربندهای ایمنی و درهای خودرو را چک می‌کند. پس از تشخیص اینکه هیچ مشکلی وجود ندارد، خودرو شروع به حرکت می‌کند. خدمات رانندگی از راه دور 5G به افراد اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری به صورت از راه دور به خودرو دسترسی داشته باشند.

در طی المپیک زمستانی، خودروهای خودران در اختیار ورزش‌کاران و کارکنان قرار خواهند گرفت. به ادعای رسانه‌های چینی، بایدو در ابتدا از حدود ده تاکسی بدون راننده در پارک شوگانگ پکن استفاده خواهد کرد. این سرویس در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و هزینه هر سفر با آن ۴.۶ دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد