موضوعات داغ

شورولت کامارو ۱۹۷۹ با کارکرد ۵ هزار کیلومتر چقدر قیمت دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نگهداری یک خودرو به مدت سال‌ها و حتی دهه‌ها در یک گاراژ کار عجیبی نیست. به عنوان مثال، ارزش ابرخودروهایی که تعداد کمی از آن‌ها تولید می‌شود، تنها در عرض چند سال چندبرابر می‌شود و کسب سود زیاد در کوتاه‌مدت با خرید و فروش آن‌ها بسیار وسوسه‌انگیز است. این شورلت کامارو ۱۹۷۹ برخلاف ابرخودروهای مدرن و فراری‌های کلاسیک خیلی ارزشمند نیست، اما یک نفر آن را به مدت ۴۲ سال در گاراژ نگه داشته است.

این کامارو Z28 مدل ۱۹۷۹ که فقط ۵ هزار کیلومتر مسافت را طی کرده است عملاً یک خودروی کاملاً نو است. این خودرو فقط یکسال پس از خریداری مجوز رانندگی داشته و از آن زمان تاکنون در یک گاراژ با کنترل آب و هوایی نگهداری شده است. ظاهر بدنه کاملاً بی‌نقص به نظر می‌رسد و رنگ بژ بدنه در شرایط عالی قرار دارد. حتی یک قطره آب روی این خودرو نریخته است، چون تاکنون آن را زیر باران بیرون نبرده‌اند.

کابین کاراملی نیز کاملاً تمیز به نظر می‌ٰرسد. هیچ لکه و چین و چروکی روی صندلی‌های چرمی این خودرو دیده نمی‌شود. حتی شاید کابین این کامارو هنوز بوی خودروهای نو را بدهد.

شرایط محفظه موتور هم عالی است و تمام قطعات قابل رؤیت موتور ۵.۷ لیتری V8 مثل روز اولی که از کارخانه خارج شده بود می‌درخشند. البته این موتور با توان ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۶ نیوتن متر خیلی قوی نیست.

شورلت کامارو ۱۹۷۹

تعجبی ندارد که تمام قطعات Z28 متعلق به نسخه اصلی هستند. فروشنده باتری خودرو را عوض کرده، اما هنوز باتری اصلی را دارد و آن را به خریدار تحویل می‌دهد. او حتی برچسب شیشه اصلی و حتی پلاک‌های موقتی که برای بردن خودرو از نمایندگی به خانه استفاده شده را نیز در اختیار خریدار خودرو قرار می‌دهد.

این کامارو تمام آپشن‌های موجود برای مدل ۱۹۷۹ به جز سقف T-top را دارد. این مدل حتی دارای چرخ‌های جذاب هوریکان است. شورلت از سال ۱۹۷۹ شروع به عرضه گرمکن برقی برای شیشه عقب کرد، پس احتمالاً این کامارو هم آن را دارد.

با توجه به اینکه حدود ۲۸۳ هزار نسخه از این مدل تولید شده، این کامارو ۱۹۷۹ خیلی کمیاب نیست، اما نسخه‌های خیلی کمی وجود دارند که این‌قدر خوب نگهداری شده باشند. قیمت آن چقدر است؟ این نسخه اصلاً ارزان نیست، چون فروشنده مبلغ ۷۳۰۰۰ دلار را برای آن درخواست کرده ‌است.

این پول خیلی زیادی برای یک کامارو ساخته شده در اواخر دهه ۱۹۷۰ است. قیمت این نسخه ۱۰ هزار دلار بیشتر از یک کامارو ZL1 مدرن و ۱۳ هزار دلار بیشتر از مدل پایه کوروت C8 مدل ۲۰۲۱ است. با ۷۳ هزار دلار حتی می‌توانید نسخه بالارده کوروت استینگری را خریداری کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/6
سایت عالی