موضوعات داغ

بررسی بلندمدت تسلا مدل Y پس از یکسال؛ پدیدار شدن مشکلات عجیب مونتاژی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدل Y مانند مدل 3 یک کراس اوور الکتریکی عالی است که بسیار سریع به فروش می‌رسد. آمریکای شمالی به سادگی نمی‌تواند از این خودرو دست بردارد اما تیم تحریریه ادمونز نمی‌تواند پرفورمنس مدل 2020 خود را بدون هیچ گونه ارتقا عملکرد رها کند.

این خودرو قرمز رنگ در ابتدا 68,700 دلار، به صورت خرده فروشی، در سال 2019 پیش فروش شده بود. نکته برجسته این خودرو، قابلیت رانندگی خودران آن است که مورد قبول مدیر محتوای ویژگی‌ها، کارلوس لاگو، قرار نگرفته است. در واقع، FSD نسبت به آن چه در اطراف خودرو اتفاق می‌افتد واکنش بسیار عجیبی نشان می‌دهد که به نظر من عجیب نیست. مبادا فراموش کنیم، تقریباً هیچ چیز مطابق آنچه در نظر گرفته شده است کار نمی‌کند زیرا همه ویژگی ها در نسخه بتا هستند.

تسلا مدل Y پرفورمنس پس از یک سال رانندگی و طی مسافت 9000 مایل (14،484 کیلومتر)، با مشکلی روبرو نبوده است. البته دو مورد فراخوان برای چراغ‌های ترمز تریلر غیرفعال و بازوی کنترلی سیستم تعلیق ماشین وجود دارد.

در طول این مدت و طی این مسافت پیموده شده، به نظر می‌رسد که شکاف‌های پنل بدتر شده‌اند، صندلی های عقب صدا تولید می‌کنند و دیگر به درستی در کنار هم قرار نمی‌گیرند، چراغ مه شکن جلو سمت سرنشین شل شده و چرخ‌های عظیم الجثه چندین بار جوش خورده‌اند. بزرگ‌ترین مسئله گزارش شده توسط ادموندز، صفحه لمسی مرکزی است که چندین بار در دست بسیاری از تعمیرکاران از بین رفته است.

تسلا مدل Y

ظاهراً، صفحه نمایش اطلاعاتی سرگرمی سیاه می‌شود و تمام عملکرد خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، ادموندز در مقایسه با 291 مایل (423 و 468 کیلومتر) مطابق با آژانس حفاظت از محیط زیست، نمی‌تواند بیش از 263 مایل را طی کند.

اگرچه ادمونز با مدل Y پرفورمنس خود با مشکلات فاجعه باری روبه‌رو نشد، اما چرخ‌های بزرگ و سیستم تعلیق آن به اندازه کافی خوب نبوده‌اند. اگر از جنبه مثبت نگاه کنیم، سیستم خروجی این خودرو شاسی بلند الکتریکی، مانند شلبی GT500 و جیپ گرند چروکی ترک هاوک است. از بزرگ‌ترین برتری این خودرونسبت به رقبای خود، می‌توان به شبکه سوپرشارژ آن که حداکثر 250 کیلووات قدرت شارژ را تأمین می‌کند، اشاره کرد.

اما آیا تیم ادموندز تسلا مدل Y پرفورمنس مدل 2020 را نسبت به یک رقیب جدیدتر توصیه می‌کند؟ کارلوس با این جمله به صحبت‌های خود پایان داد. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا نگاهی به فورد موستانگ مک ‌ای بیندازید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد