موضوعات داغ

حواشی بنر کارمانیا در وبسایت رسمی این شرکت؛ آیا خودروهای جدیدی معرفی خواهند شد؟

عکس مطلب اول

امروز خودروسازی کارمانیا عکسی را در وبسایت رسمی خود منتشر کرد که حواشی خاص خود را در پی خواهد داشت. عکسی که نشان می‌دهد گویا کارمانیا قصد دارد محصولات جدیدی را در سگمنت‌های مختلف روانه بازار کند. طبق این عکس که در بالا می‌توانید مشاهده کنید، دو خودروی شاسی‌بلند در چپ و راست این بنر وجود دارد. خودروهایی که طبق اعلام وبسایت خودروبانک در چند روز گذشته، یکی از آن‌ها هم‌اکنون مشخص شده و بی وای دی تانگ یکی از گزینه‌هایی است که کارمانیا در حال کار کردن روی آن است و نمونه‌های تست این مدل نیز برای اخذ مجوزها و استانداردهای لازم وارد کشور شده است. اما مشخص نیست که دیگر شاسی‌بلند موجود در گوشه‌های بنر دقیقاً چه خودرویی خواهد بود. اما این دو شاسی‌بلند تنها خودروهای موجود در این بنر نیستند. در جلوی این عکس، دو خودرو دیده می‌شود که یکی از آن‌ها در سگمنت سدان (احتمالاً اقتصادی شهری) است. سدانی که با توجه به سابقه کارمانیا برای عرضه بی وای دی F3 احتمالات را روی این گزینه محتمل‌تر می‌کند، البته که باید ببینیم در صورتی که تصمیم روی عرضه این خودرو جدی است، این خودروساز قصد دارد دقیقاً چه مدلی را و با چه امکانات و مشخصات فنی به بازار عرضه کند. اما گزینه‌های دیگری چون بی وای دی Qin و یا E3 نیز می‌تواند روی میز مشکوکین باشد!

اما این پایان ماجرا نیست و یک خودروی شاسی‌بلند دیگر در جلوی این بنر وجود دارد که ابعاد و اندازه آن با خودروهای شاسی‌بلند معمول متفاوت است و نمی‌توان به راحتی تشخیص داد که این چه خودرویی خواهد بود. البته که با توجه به سابقه چند ماه اخیر کارمانیا، ممکن است پای برند کاملاً جدید دیگری به جز بی وای دی نیز مطرح باشد.

در هر صورت به نظر می‌رسد که کارمانیا سعی دارد تا محصولات مختلفی را جایگزین تعهدات قبلی مثل بی وای دی اس 7 کند و دوباره به بازار برگردد و تا بحال گزینه‌های مختلفی مطرح شده‌اند که فعلاً متاسفانه هیچ کدام به نتیجه نهایی نرسیده‌اند. اما حال کارمانیا اعلام کرده که تا آخر اردیبهشت‌ماه قصد دارد محصولی جدید و حال با انتشار این برند، محصولات جدیدی را معرفی کند و با اولویت تحویل به تعهدات قبلی بی وای دی اس 7 دوباره به بازار خودرو بازگردد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/22
چرا کارمانیا ول نمیکنه، چه اصراریه ماشین تولید کنه، تنها کاری که بلده پیش فروشه و دیگر هیچ
1400/3/5
با سلام -- با اضافه شدن ek1 , keyton بزرگترین توهین به شعور مشتریانی که زمانی به کارمانیا و برند بی وای دی اعتماد و افتخار داشتند وارد شده است.!!!!!!! وجود هر برندی به جز بی وای دی در سبد محصولات کارمانیا حتی پورشه و بنز باعث سلب اعتماد مشتریان از خدمات پس از فروش و آینده فعالیت کارمانیا و سقوط اعتبار گذشته کارمانیا در حوضه خودرو خواهد شد. مگر اینکه کارمانیا قصد پیچوندن حواله های مشتریان قدیمی و تغییر نوع فعالیت صنعتی خود را داشته باشد/ بزرگترین ضربه ای که استعمار نوین توانست بر پیکره ملت ما طی دهه های گذشته بزند از بین بردن نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی است. به طوری که اکنون افرادی با کمترین ضریب هوشی در بالاترین رده های تصمیم گیری جا خوش کرده اند. کارمانیا نیز با این سیاست های کوته بینانه روز به روز به افول خود نزدیک می شود. کارمانیا فقط با فعالیت با بی وای دی و ورود و تولید خودروهای برقی و هیبریدی جدید آن می تواند همانند هیوندا و کیا و تویوتا جای پا و اعتبار خود را در کشور حفظ کند و کل صنعت خودرو کشور و آلودگی های شهرها را به اجبار متحول کند وگرنه ek1 و کیتون و حتی بهترین برندهای دنیا نمی توانند به داد کارمانیا برسند. کار با برند های مختلف باعث عدم اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش و از بین رفتن کل اعتبار گذشته کارمانیا و بی وای دی در کشور خواهد شد. اگر مدیران کارمانیا مشکلات تعهدات قبلی خود را با مدیران بی وای دی چین در میان بگذارند حتما آنها پیشنهاد خواهند داد تعهدات قبلی با جدیدترین محصولات هیبریدی و برقی بی وای دی جبران شود و طبق قرارداد ها عمل شود و فقط مابه تفاوت قیمت دلاری با توجه به قیمت دلاری آن تعهدات در 3 سال پیش و قیمت دلاری آنها هم اکنون از مشتری به دلار با قیمت روز گرفته شود. مثلا اگر s6 را به قیمت قطعی پیش فروش کرده و در قرار داد قرار بوده 2 الی3 ماهه تحویل دهند و در 3 سال پیش قیمت دلاری آن 18000 دلار در بازار چین بوده است کارمانیا موظف است اکنون خودرو جایگزین با قیمت 18000 دلاری و یا لااقل همان s6 قبلی بدون گرفتن هزینه اضافه با توجه به قرارداد به مشتری تحویل دهد و اگر خودرو 21000 دلاری به جایش تحویل داد باید 3000 دلار مابه تفاوت آن را مشتری به قیمت دلار آزاد پرداخت کند. و یا اگر s7 را به قیمت غیر قطعی پیش فروش کرده اند لااقل تخفیف و یا تسهیلاتی برای آن نگون بخت هایی که 3 سال پیش 70 میلیون نصف هزینه خودرو آن زمان را پرداخت کرده اند در نظر بگیرند. غیر از این اگر کارمانیا باعث ناراضی نگه داشتن مشتری هایی باشد که 3 سال پیش از میان تمام گزینه ها و انتخابها به کارمانیا اعتماد کردند. در آینده با هیچ سیاستی مردم دیگر به کارمانیا و برندهای رنگارنگ جدید آن اعتماد نخواهند کرد. .