موضوعات داغ

نسل جدید کلاه ایمنی با چراغ ترمز، راهنما و تشخیص‌دهنده سقوط عرضه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کلاه‌های ایمنی از لوازم حفاظتی سنتی که فقط روی سرمان قرار می‌دادیم، حالا به یک دستگاه هوشمند با نشانگرهای نوری با کنترل از راه دور تبدیل شده‌اند. لیوال Evo21 جدید دارای چراغ عقب ۲۷۰ درجه، چراغ هشداردهنده ترمز، تشخیص‌دهنده سقوط، یک سیستم هشدار دهنده درخواست کمک و موارد دیگر است.

این اولین محصول هوشمند این شرکت نیست. لیوال Livall از سال ۲۰۱۵ در حال ساخت کلاه‌های ایمنی بوده ‌است، اما این برند به تازگی اعلام کرده‌ است که دامنه محصولات خود را به منظور استفاده از کلاه‌های هوشمند برای موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌های برقی و اسکوترهای برقی گسترش خواهد داد. Evo21 جدیدترین محصول آن‌هاست که امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

این محصول که برای استفاده شهری ساخته شده، دارای چند LED است که با یک ریموت کنترل می‌شوند که روی فرمان دوچرخه قرار دارد. راهنماهای Evo21 مانند راهنماهای خودروها کار می‌کنند و با کلیک روی یک دکمه به رانندگان نشان می‌دهند که قصد دارید به کدام سمت بپیچید.

این کلاه ایمنی همچنین حسگرهایی دارد که کاهش سرعت یا توقف را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار چراغ ترمز در پشت کلاه ایمنی را فعال می‌کند. نوار نوری پشتی از هر زاویه‌ای و حتی از فواصل دور هم قابل دیدن است.

کلاه ایمنی هوشمند لیوال

این دستگاه مجهز به سیستم تشخیص سقوط و فناوری درخواست کمک، می‌تواند سقوط از هر جایی بالای ۱.۵ متر را تشخیص دهد. این کلاه ایمنی می‌تواند درخواست کمک را از طریق یک پیام متنی توسط اپلیکیشن لیوال به مخاطب شما در مواقع اضطراری ارسال کند و موقعیت دقیق GPS شما را در اختیار او قرار دهد. در صورت اعلام هشدار اشتباه، این سیستم یک فرصت ۹۰ ثانیه‌ای در اختیار شما می‌گذارد تا درخواست کمک را لغو کنید.

با هر بار شارژ باتری این کلاه ایمنی می‌توان در حدود ۱۰ ساعت یا حدود یک هفته رفت و آمد عادی از آن استفاده کرد. این محصول همچنین ضد آب است، بنابراین سیستم روشنایی LED و کنترل از راه دور آن در باران سنگین یا طوفان شدید هم قابل استفاده است.

Evo21 در حال حاضر در سایت تأمین مالی مردمی ایندی‌گوگو ثبت شده و مدت‌هاست که از بودجه موردنیاز ۱۰ هزار دلاری خود عبور کرده است. این کلاه ایمنی هوشمند در دو اندازه متفاوت عرضه می‌شود و قیمت آن برای پیش‌خرید ۷۹ دلار ‌است. انتظار می‌رود که تحویل این محصول از ماه ژوئن ۲۰۲۱ آغاز شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد