موضوعات داغ

لکسوس NX‌ مدل 2022 به همراه پیشرانه هیبریدی و سیستم سرگرمی جدید معرفی شد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل جدید کراس‌اوور لوکس ژاپنی یعنی لکسوس NX برای سال 2022 با تغییرات متعددی رونمایی شد. سیستم سرگرمی این خودرو که عمده نقطه ضعف لکسوس NX طی سال‌های گذشته بوده است، اکنون از بین رفته و به جای آن یک صفحه نمایش بزرگ قرار دارد. تولید این خودرو در سه ماهه سوم سال 2021 میلادی آغاز خواهد شد.

ظاهر جدید و امکانات تازه برای سال 2022

لکسوس NX برای سال 2022 میلادی با فیس‌لیفت چهره همراه بوده است. جلوپنجره مشبک بزرگ همچنان سر جای خود قرار دارد اما تغییراتی در چراغ‌های اصلی و چراغ‌های راهنما ایجاد شده است. در عقب عقب خودرو نیز آرم سنتی لکسوس یعنی L‌ حذف شده و به جای آن حروف برند لکسوس درج شده است.

در کابین خودرو سیستم سرگرمی و واسط کاربری جدیدی که لکسوس اینترفیس نام دارد، جایگزین سیستم هوشمند گذشته شده است. صفحه نمایش این سیستم به صورت استاندارد 9.8 اینچی است اما مشتریان می‌توانند نمایشگر بزرگتر 14 اینچی را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

گرمکن صندلی‌های جلو اکنون به صورت استاندارد در لکسوس NX‌ وجود دارد و مالک می‌تواند این آپشن را برای صندلی‌های عقب نیز سفارش دهد. تریم‌های چرمی در چند رنگ و تزئینات چوبی از دیگر افزودنی‌های ممکن برای کابین لکسوس NX مدل 2022 هستند.

لکسوس NX

پکیج ایمنی شماره 3 پلاس لکسوس، وظیفه حفظ امنیت خودرو و سرنشینان آن را برعهده دارد. این سیستم شامل کمک به جلوگیری از برخورد اضطراری است که هنگام وقوع تصادف، می‌تواند با کنترل فرمان و ترمز به صورت ملایم از برخورد جلوگیری کند. ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل راداری از دیگر تجهیزات این بسته ایمنی هستند.

پیشرانه‌ها

لکسوس NX مدل 2022 با چهار پیشرانه عرضه خواهد شد. نسخه اصلی این خودرو یعنی لکسوس NX 250 از پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با 203 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. گیربکس نصب شده روی این خودرو هشت سرعته اتوماتیک است و مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل سفارش دهند.

نسخه بالاتر یعنی لکسوس NX 350 از موتور 2.4 لیتری توربوشارژر با 275 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. برای علاقمندان به خودروهای هیبریدی، لکسوس NX 350h با پیشرانه هیبریدی مرکب از موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور برقی در دسترس خواهد بود که 239 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد.

در نهایت بالاترین تیپ این خودرو لکسوس NX 450h+ است که نسخه پلاگین هیبریدی آن محسوب می‌شود که هنوز مشخصات فنی آن ارائه نشده است. شتاب لکسوس NX مدل 2022 بسته به تیپ انتخاب شده، رقمی بین 8.8 الی 6 ثانیه خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد