موضوعات داغ

115 هزار کیلومتر با لادا وستا، سدان اقتصادی و نه چندان جان‌سخت روسی!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لادا وستا یکی از خودروهای اقتصادی ساخت روسیه است که بسیاری آن را رنو لوگان روسی لقب داده‌اند. حال یک رسانه روسی این خودرو را پس از طی مسافت 115 هزار کیلومتر مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف آن را برشمرده است.

نخستین موردی که رسانه روسی در مورد لادا وستا ذکر کرده، خرابی پمپ سوخت است که پس از طی مسافت 108 هزار کیلومتر رخ داده است. بنابر گزارش فرد تست کننده، لادا وستا در پنج ماه نخست کاملا بی‌آزار بوده است اما پس از این مدت ایرادات خودرو شروع به نمایان شدن کردند.

روسیه به زمستان‌های سخت خود شهرت دارد و زمستان گذشته به وستا خساراتی وارد کرد، چرا که این خودرو پس از دو روز پارک بودن در دمای منفی 22 درجه روشن نشده است. باتری این خودرو در سرمای زمستان روسیه دچار مشکل شد و شارژ دوباره آن نیز امکان پذیر نبود، بنابراین مالک مجبور به تعویض آن شده است.

بزرگترین دردسر لادا وستا برای مالک خود، از کار افتادن پیشرانه این خودرو بوده است. موتور وستا توسط شرکت روسی VAZ ساخته می‌شود و مشکل عمده آن، گرم شدن بیش از حد این موتور است که به خصوص در دماهای زیر صفر به شدت آزاردهنده است. هنگامی که مالک با این خودرو خارج از شهر در دمای منفی 15 درجه در حال رانندگی بوده، متوجه خروج دود از گلگیرها شده است. مالک پس از مشاهده این اتفاق در گوشه‌ای توقف کرده و درخواست امداد کرده است. نکته جالب در خصوص از کار افتادن موتور لادا وستا، عدم نمایش هیچ‌گونه علامت هشدار در این خودرو بوده است.

لادا وستا

بنابر گزارش مالک، این لادا وستا به سختی توانست رکورد 115 هزار کیلومتر را به دست آورد. خودرو پس از طی مسافت 38 هزار کیلومتر در شرایط نامناسبی قرار داشته که پس از تعویض بسیاری از قطعات، عمر این خودرو 61 هزار کیلومتر دیگر تمدید شده است.

مشکلات مونتاژی یکی از ایرادات اصلی لادا وستا هستند، به گونه‌ای که گویا با خودرویی سالخورده مواجه هستید که قطعات آن به زور در کنار یکدیگر نگه داشته شده‌اند. سر و صدای آزار دهنده کابین، سیستم تعلیق شل و ول، لق بودن پدال ترمز و لرزش شیشه جلو بخشی از ایرادات مونتاژی لادا وستا هستند. علاوه برآن به نظر می‌رسد موتور این خودرو کاملا نو نیست و مقداری کار کرده است.

خلاصه گزارش کارکرد لادا وستا:

لادا وستا ، نسخه 1.6 (106 اسب بخار) ، تیپ R5

تولید کننده - AVTOVAZ

سال تولید – 2015

مسافت پیموده شده در زمان گزارش - 114،700 کیلومتر

هزینه های نگهداری: 0-106،000 کیلومتر با احتساب هزینه سوخت، 499،379 روبل ( حدود 190 میلیون تومان)

هزینه های نگهداری: 106،000 - 114،700 کیلومتر با احتساب هزینه سوخت، 80 هزار روبل ( حدود 30 میلیون تومان)

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/3
خودروی ایرانی از روز اول ایراد داره و حرفت هم به هیچ جا نمیرسه . گارانتی اونجا چطوره
1400/5/4
همین رو بیارن اینجا زیر ۷۰۰ میلیون نمیدنش.