موضوعات داغ

خریداران تویوتا لندکروزر 2022 حق فروش خودرو را تا یکسال ندارند! اجرای قوانین ایران در ژاپن!

عکس مطلب اول

تویوتا لندکروزر به دلیل کاهش فروش در حال بازنشسته شدن از بازار آمریکا است، اما این خودروی شاسی بلند در سایر بازارهای جهانی با قدرت کار خود را ادامه داده و یا حتی در برخی از بازارهای جهانی مثل امارات، در صدر فروش بازار قرار گرفته است.

نسل جدید تویوتا لندکروزر LC300 بیش از 22 هزار پیش سفارش در ژاپن دریافت کرده است، اما مشکلی که تویوتا با آن دست و پنجه نرم می کند فروش مجدد خودروهای فروخته شده به مشتریان است و حال این خودروساز ژاپنی قصد دارد محدودیت هایی در فروش مجدد محصولات خود ایجاد کند.

رسانه های محلی ژاپنی مدعی هستند که شرکت خودروسازی تویوتا مالکان جدید تویوتا لندکروزر را مجبور می کنند تا بندی از قرارداد فروش را امضا کنند که طبق این قرارداد، حق فروش مجدد ماشین خود به مدت 12 ماه را نخواهند داشت.

مشتریان در صورت تخلف از این قرارداد و فروش دوباره خودرو، دیگر نمی توانند یکی از محصولات این خودروساز ژاپنی را خریداری کنند و مشخص نیست که این محدودیت خرید تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

تویوتا لندکروزر 2022

چرا تویوتا چنین کاری انجام می دهد؟

با معرفی و عرضه نسل جدید، بدیهی است که تویوتا می خواهد با بهره گیری از محبوبیت تویوتا لندکروزر در مناطق خاص، از سوداگری و دلالی برای خرید و فروش نسل جدید تویوتا لندکروزر که تقاضای بسیار زیادی برای آن وجود دارد، جلوگیری کند.

در همین راستا کمپانی خودروسازی تویوتا دقیقا مثل ایران خودرو و سایپا، به متقاضیان خود تنها یک دستگاه تویوتا لندکروزر نسل جدید می فروشد تا دسترسی متقاضیان واقعی به این اتومبیل را بیشتر کند و با اعمال محدودیت های جدید بویژه در قرارداد، از سوداگری و دلالی فروش این خودرو جلوگیری کند.

یکی دیگر از دغدغه های تویوتا هم تهدید امنیت جهانی گزارش شده و این خودروساز ژاپنی نگران است که محصولاتش در دست افراد اشتباه یا حتی گروه های تروریستی که می توانند تهدیدی برای امنیت جهانی باشند، قرار گیرد.

مثل تویوتا هایلوکس و یا لندکروزرهای نسل قدیم که تعداد زیادی از آنان توسط گروه های تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد. در همین راستا ممکن است تویوتا اقداماتی قضایی در مورد فروشنده مختلف انجام داده و از او مطالبه خسارت کند.

بنابراین شرکت خودروسازی تویوتا برای فروش نسل جدید لندکروزر LC300 محدودیت های شدیدی اعمال کرده و مشتریان این خودرو هم باید تایید کنند که وسیله نقلیه را برای صادرات و یا فروش مجدد خریداری نمی کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/2
به ما اینو بدن تا عمر داریم سوار میشیم
1400/5/4
مقلدهای کثیف. از ما یاد گرفتند.