موضوعات داغ

8 نکته جالب که در مورد هنری فورد نمی‌دانستید!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

158 سال پیش نابغه صنعت خودروسازی یعنی هنری فورد زاده شد و اکنون 74 سال از درگذشت او می‌گذرد. اقدامات هنری فورد زمینه‌ساز ایجاد صنعت خودروسازی فعلی شد و بی شک اقدامات این صنعت‌گر اهل میشیگان تاثیر مهمی در شکل‌گیری جهان امروزی داشته است. هنری فورد مخترع، کارآفرین و موسس یکی از بزرگترین غول‌های خودروسازی جهان است، شرکتی که به نام او نام‌گذاری شده و بعد از سال‌ها همچنان نام فورد را زنده نگه داشته است.

هنری فورد به عنوان یک مخترع فردی کاملا نابغه بود اما اگر او را به عنوان کارآفرین نگاه کنیم، با جنبه بی‌رحم و غیرانسانی او مواجه خواهیم شد. هنری فورد فردی سختکوش بود و در سخت‌ترین شرایط، هیچوقت تسلیم نشد. با این حال جنبه‌های مختلفی از شخصیت وی تا به امروز برای بسیاری از افراد ناشناخته باقی مانده‌اند. در ادامه نگاهی به نکات ناگفته از شخصیت و زندگی هنری فورد خواهیم پرداخت.

فورد در جوانی به طراحی و تعمیر ساعت علاقه فراوانی داشته است. بسیاری از ساعت‌هایی که توسط وی طراحی و ساخته شدند به عنوان هدیه‌ای برای اطرافیان او بوده‌اند.

هنری فورد یکی از دوستان نزدیک توماس ادیسون بود و در افتتاح کارخانه روشنایی ادیسون نقش پررنگی داشت.

هنری فورد در طول حیات خود حدود 160 اختراع را به نام خود ثبت کرد. اکثر اختراعات او برای سهولت زندگی مردم طراحی شده بودند.

هنری فورد برای اشتغال اهمیت زیادی قائل بود. در سال 1919، حدود بیست درصد از کارکنان او را افراد معلول تشکیل می‌دادند.

فورد نخستین مهندسی بود که خط تولید انبوه را در جهان معرفی کرد. با استفاده از خط تولید انبوه فورد، زمان مورد نیاز برای مونتاژ شاسی خودرو از 13 ساعت به 100 دقیقه کاهش یافت.

هنری فورد در 15 سالگی نخستین موتور بخار و در 30 سالگی نخستین موتور درون‌سوز بنزینی خود را ساخت.

در سال 1915 بیمارستانی را افتتاح کرد و پس از آن مراکز درمانی و داروخانه‌های متعددی را در سراسر ایالات متحده تاسیس کرد.

از او ضرب‌المثل‌های زیادی برجای مانده اما مهم‌ترین نقل قول او این است: تجارتی که تنها پول در می‌آورد، یک کسب و کار ضعیف است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد