موضوعات داغ

آمار فروش چری تیگو 8 پرو در بازار چین چگونه بوده است؟

عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای مستقل سازنده خودرو در چین و بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو از این کشور شناخته می‌شود و نسل خودروهای تیگو (خودروهای شاسی‌بلند این برند) نیز به عنوان پرفروش‌ترین و یکی از پرسابقه‌ترین محصولات آن شناخته می‌شود.

اما از سال 2018 این برند خودروسازی چینی تصمیم گرفته تا لوکس‌ترین محصول سری تیگو را با نام تیگو 8 که یک شاسی‌بلند متوسط جادار خانوادگی است، راهی بازار نماید و اتفاقاً نکته جالب این بود که لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروی چری بدل به پرفروش‌ترین محصول این برند در بازار چین و بازارهای صادراتی گردید و این امر نشان داد که برند سازنده به خوبی تمام تجربیات و امکانات خود را در ساخت لوکس‌ترین محصولش به کار برده و نتیجه، فروش بسیار بالای آن است.

جالب است که بدانید در سال 2020 بیش از 136 هزار دستگاه چری تیگو 8 در بازار چین فروخته شده است. عددی قابل توجه که بیش از 30 درصد از فروش 450 هزار دستگاهی برند چری را به خود اختصاص می‌دهد. چری موفق شده در سال 2018 بیش از 50 هزار دستگاه و در سال 2019 بیش از 116 هزار دستگاه تیگو 8 در بازار چین بفروشد. همچنین آمار فروش سه ماه نخست سال 2021 نشان می‌دهد چری نزدیک به 36000 دستگاه تیگو 8 در چین فروخته که حدود دو برابر مدت مشابه سال 2020 است. از سوی دیگر چین بزرگ‌ترین و آزادترین بازار خودروی دنیاست و تمام برندهای آمریکایی، اروپایی، ژاپنی و کره‌ای آزادانه هم خودرو تولید می‌کنند و هم واردات کاملاً آزاد می‌باشد. سگمنت شاسی‌بلندهای متوسط که چری تیگو 8 نیز در آن قرار دارد، یکی از پرفروش‌ترین و پررقابت‌ترین سگمنت‌ها است که برندهایی چون جنرال موتورز، فورد، فولکس‌واگن، تویوتا هیوندای و کیا و ... سایر برندهای مطرح و پرفروش یک یا چند مدل عرضه می‌کنند.

در مجموع کل سگمنت‌های خودروهای شاسی‌بلند که بیش از 350 مدل وجود دارد، چری تیگو 8 توانسته است رتبه 19 فروش را بدست آورد که این به معنای یک موفقیت بزرگ و نشان‌دهنده اعتماد مصرف کنندگان و نقاط قوت این محصول است.

در مجموع از سال 2018 تاکنون، نزدیک به 340 هزار دستگاه انواع تیگو 8 تنها در بازار چین به فروش رفته و میزان فروش 136 هزار دستگاهی در سال 2020 نزدیک به 30 درصد فروش برند چری بوده است و عرضه مدل فیس‌لیفت با نام چری تیگو 8 پرو با جذابیت و امکانات بسیار بالا، سرعت فروش تیگو 8 را در بازار چین و سایر بازارها سرعت خواهد بخشید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/10
گولای ماشین د
1400/7/21
رتبه ۱۹ یعنی،فاجعه.متاسفم،که برای تبلیغ دست به هر کاری میزنید.این قیمت برای موتور ۲ لیتری و دو دف تا حدودی معقول هست.