موضوعات داغ

موتور 21 هزار دلاری DryCycle، وسیله نقلیه چهارچرخ یا ماشین؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دوچرخه سواری یک راه عالی برای کاهش زمان سفر در ترافیک‌های شهری، کاهش هزینه سوخت و رد پای کربن است. اما بیشتر ما با مشاهده اولین نشانه‌های شرایط بد آب و هوایی، به سرعت عقب نشینی کرده و به سمت استفاده از خودروهای راحت و ایمن خود روانه می‌شویم.

دقیقاً به همین دلیل، یکی از علاقه مندان به دوچرخه سواری، دست به تولید DryCycle زده است. اگر شما هم علاقه مند به دوچرخه سواری هستید، این وسیله برای شما مناسب است.

به نظر می‌رسد که DryCycle با استفاده از یک فناوری پیشرفته، بر اساس نوعی صندلی که افراد مسن و معلول در دوران ویکتوریا از آن استفاده می‌کردند، تولید شده است. یعنی یک موتور الکترونیکی چهار چرخ و کاملاً محصور. این موتور از بدنه‌ای با جنس پلی کربنات و قاب آلومینیومی تولید شده است و برای اطمینان از ایمن بودن آن، تحت آزمایش تصادف قرار گرفته است.

رانندگان با بلند کردن یک سایبان ضد آب وارد DryCycle می‌شوند، بنابراین این موتور، وسیله‌ای ضد آب محسوب می‌شود اما شما می‌توانید چهارچرخه خود را مجهز به برف پاک کن شیشه جلو نیز، انتخاب کنید. در داخل آن یک صندلی ساخته شده توسط OMP که مسئول آماده سازی صندلی‌ اتومبیل‌های مسابقه‌ای است، قرار گرفته است. دو عدد بخاری 150 واتی نیز برای گرم نگه داشتن شما در هوای سرد فراهم شده و حتی می‌توانید آن را به صندلی گرم شونده نیز مجهز کنید.

DryCycle

مطابق با قوانین مربوط به دوچرخه‌های الکترونیکی در انگلستان و اتحادیه اروپا، موتور این دستگاه محدود به تولید 250 وات قدرت است و تنها اجازه حرکت تا حداکثر سرعت 15.5 مایل بر ساعت را دارد. این دستگاه نمی‌تواند فقط با نیروی الکتریکی کار کند، بنابراین نمی‌توانید تنها به آن اکتفا کنید. ترمزهای این چهارچرخه هیدرولیک هستند و فرمان آن توسط دو اهرمک مستقر در دو طرف صندلی، هدایت می‌شود.

ما شاهد ایده‌های خوب در این دستگاه هستیم. چندین نوآوری و خلاقیت خوب و کاربردی در آن استفاده شده است. به عنوان مثال، یک چرخ دنده خنثی وجود دارد که اگر زمان کافی برای تعویض و کاهش دنده به منظور توقف نداشتید، از آن استفاده کنید. علیرغم این ‌که به نظر می‌رسد این سیستم با کوچک‌ترین ضربه ای دچار مشکل می‌شود، با توجه به ویدئوهای slalom در وب سایت DryCycle نتیجه می‌گیریم که در واقع سیستمی بسیار پایدار به شمار می‌رود.

تنها ویژگی شرم آور آن، ظاهر زشت آن است‌ و جدا از این شرمساری، هزینه آن را نیز باید در نظر گرفت. DryCycle در انگلستان با قیمت 14995 پوند به فروش می‌رسد که معادل مبلغی کمتر از 210000 دلار است. با این پول می‌توانید یک ماشین کارکرده عالی و صدها گالن گاز بخرید، یا این که یک ماشین الکتریکی جدید اجاره کرده و در حفظ طبیعت و درختان نیز سهیم شوید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد