موضوعات داغ

آخرین به روزرسانی شرایط و قانون جدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه 1400

عکس مطلب اول

آسودگی خیال در رانندگی با آشنایی با بیمه‌های شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو

شاید جالب باشد بدانید که ایران در بین 190 کشور از نطر تصادف رتبه 189 را تصاحب کرده است و سالانه بیش از 15 هزار تصادف رانندگی درایران اتفاق می‌افتد.

با توجه به آمار‌های به دست آمده تصادفات و حوادث رانندگی در کشور ما به وفور اتفاف می‌افتد و به نظر می‌آید بیش از پیش جای یک بیمه وسیله نقلیه خالی ست! در این مطلب، قصد داریم در رابطه با بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه صحبت نماییم. از همه رانندگانی که به امنیت رانندگی خود اهمیت می‌دهند، دعوت می‌کنیم که با ما همراه باشند.

بیمه خودرو شامل چیست؟

لازم است بدانید که حوادث مربوط به خودرو دارای دو نوع خسارت کلی است: خسارت به وسیله نقلیه و خسارت به اشخاص ثالث. به همین دلیل بیمه خودرو هم به سه دسته بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه حوادث راننده تقسیم‌ می‌شود! جالب است بدانید که بیمه حوادث راننده همراه با بیمه شخص ثالث ارائه‌ می‌شود.

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟ بیمه ثالث چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه شخص ثالث، پرمتقاضی‌ترین نوع بیمه در کشور ما محسوب می‌شود. یکی از دلایل این موضوع به اجباری بودن بیمه ثالث برمی‌گردد، زیرا هر شخصی که وسیله نقلیه داشته و رانندگی می‌کند؛ ملزم به داشتن این بیمه نامه است.

برای معرفی بیمه شخص ثالث اینطور بگوئیم که مالکِ وسیله نقلیه شخص اول به حساب می‌آید و شخص دوم شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه های طبق قرارداد است و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی ست.

تمامی افرادی که در یک حادثه زیان مالی و جانی می‌بینند، تحت پوشش بیمه ثالث قرارمی ‌گیرند و این بیمه هزینه‌های مربوط به :

 درمان

 فوت

 و خسارات وارد شده را جبران می‌کند.

در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.باید توجه داشت که بیمه حوادث فقط زیان هایی که به جانِ افراد رسیده باشد را در بر می ‌گیرد و هیچ مسئولیتی در مقابل زیان‌های مالی وارده نخواهد داشت.در این مواقع بیمه بدنه به کمک راننده مقصر می‌آید.

بیمه شخص ثالث

قیمت بیمه شخص ثالث ماشین در سال 1400:

عوامل گوناگونی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند:

نرخ پایه بیمه شخص ثالث + جدول حق بیمه پایه شخص ثالث 1400

هر سال بعد از این که نرخ دیه مشخص شد، بیمه مرکزی نرخ پایه بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. بر همین اساس با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه 1400 با 37 درصد ( 8.5% تخفیف شرایط کرونا) رشد نسبت به سال قبل به شرح زیر اعلام شد:

نوع وسیله نقلیهحق بیمه (تومان)
کمتر از 4 سیلندر1937500
پیکان، پراید و سپند2294300
سایر چهارسیلندرها2697100
بیش از چهار سیلندرها3018400

کاربری خودرو

کاربری خودرو، میزان ریسک و هزینه خودرو را برای رخ دادن حادثه رانندگی تعیین می‌کند؛ برای مثال تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی، بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند؛ تاکسی‌ها باید %20 حق بیمۀ بیشتر و خودروهای آموزش رانندگی باید %15 حق بیمۀ بیشتر پرداخت کنند. خودروهای دیگری چون خودروهای صنعتی، آمبولانس، حمل خون، آتش نشانی، بارکش، عمومی، سازمانی و… نیز از کاربری‌های خاص محسوب می‌شوند و باید حق بیمۀ بیشتری به نسبت خودروهای دیگر پرداخت کنند.

میزان پوشش مالی بیمه ثالث

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه های شخص ثالث ماشین از جانب بیمۀ مرکزی تعیین می گردد اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتر تا سقف پوشش مالی مصوب را دریافت کند.

تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت خودرو)

عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می‌تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد.

جریمۀ دیرکرد بیمۀ شخص ثالث

همان‌طور که گفتیم، بیمه شخص ثالث، برای همه دارندگان خودروها اجباری است. هرگونه تعویق در تمدید بیمۀ شخص ثالث ، جریمه‌ای را به صورت روزشمار به میزان حق بیمه خواهد افزود. این میزان جریمه دیرکرد برای خودروهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

مدت اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث برای ماشین غالبا به مدت یکساله صادر شده ولی امکان صدور بیمه نامه های کوتاه‌مدت (3 ماهه 6 ماهه و....) و حتی بیمه شخص ثالث قسطی نیز برای وسایل نقلیه وجود دارد.

خرید بیمه بلندمدت یک ساله مقرون به صرفه تر است. بیمه‌های کوتاه مدت برای شرکت‌های بیمه ریسک بیشتری دارند و به همین علت، با قیمت بیشتری ارائه می‌شوند.

پیشنهاد ما، استعلام و مقایسه نرخ بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه‌گر قبل از خرید بیمه‌نامه است.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری است و یکی از انواع بیمه‌ای است که به یک ‌وسیله‌نقلیه تعلق می‌گیرد. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

پوشش‌‌های بیمه بدنه خودرو شامل چیست؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته پوشش‌های اصلی و الحاقی تقسیم می‌شوند. پوشش‌های اصلی این بیمه خودرو بین همه بیمه‌نامه‌های بدنه ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای مختلف مشترک است. این پوشش‌های اصلی شامل

 پوشش حادثه

 پوشش آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار

 پوشش سرقت کلی

هستند.

تنوع پوشش بیمه بدنه برای جبران خسارت مالی ماشین

ولی بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه برخوردار شود که بسیار کاربردی هستند:

 جبران خسار‌ت‌ وسیله‌نقلیه در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان

 سرقت لوازم و قطعات خودرو

 پاشش رنگ و اسید بر روی خودرو

 شکست شیشه

 پرداخت هزینه ایاب‌وذهاب

 نوسانات بازار

 خسارات وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر کشیده شدن میخ و یا اشیای نوک‌تیز

 خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو

 هزینه توقف خودرو در زمان بروز حادثه

 پوشش حذف استهلاک

 پوشش حذف فرانشیز

 خسارت‌های وارد شده به خودرو خارج از مرز‌های کشور

 خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر آزمایش سرعت و حمل مواد منفجره

نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

با آگاهی از تنوع پوشش‌های بیمه بدنه و کارآیی آن هنگام بروز خسارات طبیعی و ... ، خرید این بیمه‌نامه خودرو منطقی به نظر می‌رسد. مبلغ اولیه حق بیمه بدنه خودرو، براساس ارزش خودرو محاسبه می گردد. به این معنی که هر چه ارزش خودروی شما بیشتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نیز بیشتر خواهد شد.

مبلغ نهایی بیمه بدنه براساس ارزش خودرو، تعداد سیلندر خودرو ، سال ساخت خودرو، پوشش‌های اضافی انتخابی و تخفیفات که بر بیمه نامه لحاظ می گردد محاسبه می شود.

برای استعلام و محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو و خرید آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

چگونه بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو بخریم؟

با توجه به شرایط کرونا و منع تردد، کاهش هزینه های ترافیک و تردد، جلوگیری از آلودگی هوا و...، سامانه‌های فروش آنلاین بیمه راه اندازی شده‌اند. این سامانه‌ها امکان ارائه انواع بیمه‌های خودرو شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان و بیمه عمر و ... را در بستر اینترنتی فراهم کرده‌اند.

خرید حضوری و آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث

از بین این سامانه‌های معتبر استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه می‌توان به بیمه دات کام اشاره کرد. قبل از خرید بیمه خودرو به صورت اینترنتی، می توانید با مشاوران bimeh.com تماس حاصل بفرمایید. همچنین شما می‌توانید سوالات بیمه‌ای خودتان را بپرسید؛با انتخاب پوشش‌های بیمه‌نامه و مقایسه قیمت بیمه بین شرکت‌های بیمه‌ای معتبر و مختلف، بهترین بیمه خودرو از قبیل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه اتومبیل مناسب با شرایط خود را تهیه نمایید.

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد