موضوعات داغ

فوتون تانلند فیس لیفت بزودی توسط ایران خودرو دیزل عرضه می‌شود

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

همانطورکه می‌دانید چند سالی است که پیکاپ فوتون تانلند توسط ایران خودرو دیزل عرضه می‌شود و در کنار آمیکو آسنا و کاپرا 2 تنها پیکاپ‌های جدی بازار ایران بوده‌اند. اما در طول یک سال اخیر به سرعت پیکاپ‌های جدیدی همچون کی ام سی T8 از سوی کرمان موتور وارد بازار شده و یا دیگر شرکت‌هایی نظیر مکث موتور قصد ورودی قدرتمند به این بازار را دارند. اما گویا ایران خودرو دیزل که جزو قدیمی‌ترین و قدرتمندترین فعالین در این سگمنت است، قصد ندارد این بازار پرمخاطب را به راحتی از دست بدهد و به غیر از پیکاپ فوتون تانلند اتوماتیک که در خودروبانک نیز به آن پرداختیم، حال عکس‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد این شرکت در حال تولید نمونه‌های فیس لیفت از فوتون تانلند است.

تانلند فیس لیفت

این خودرو در حقیقت همان فوتون تانلند کنونی است اما با چهره‌ای متفاوت و مدرن‌تر که می‌تواند برای مخاطب جذاب‌تر باشد. فوتون تانلند فیس لیفت البته مربوط به سال 2021 نیست و در نمایشگاه پکن سال 2018 میلادی معرفی شد و حال پس از تاخیر به بازار ایران رسیده است.

فوتون بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای سنگین در چین است و سالانه بیش از 300 هزار دستگاه در چین و 60 هزار دستگاه در بازارهای خارجی فروش دارد. این شرکت حتی در تلاش است تا در بازارهای بسیار سخت و رقابتی در سگمنت پیکاپ مثل استرالیا و نیوزلند وارد شود و ادعا کرده که حتی حاضر است هیچ سودی از فروش خود در استرالیا نداشته باشد و تنها برای رقابت و حضور در این بازار پررقابت بیش از 40 نمایندگی را در استرالیا دایر کرده است.

نمای داخلی فوتون فیس لیفت

به پیکاپ جدید بازار ایران بازگردیم. بزرگ‌ترین تغییر در فوتون تانلند فیس لیفت را باید در نمای جلو و در سپر و جلوپنجره دید و طراحی چراغ‌های جلو نیز تغییر کرده و چراغ‌های LED مخصوص روز در دو طرف سپر قابل مشاهده است. متاسفانه فعلاً هیچ عکسی از نمای داخل خودرو نداریم اما احتمال بسیار زیاد، طراحی کابین نیز همانند بیرون خودرو تغییر کرده و با تهویه مطبوع دیجیتالی و یک صفحه نمایش بزرگ در بالای داشبورد میانی عرضه خواهد شد. همچنین طراحی رینگ‌های بکار رفته روی این خودرو نیز تغییر کرده و کمی مدرن‌تر و جدیدتر شده است. البته باید تا زمان عرضه نهایی این خودرو توسط ایران خودرو دیزل صبر کنیم و ببینیم با چه امکانات و تجهیزاتی در نهایت به دست مشتری خواهد رسید.

تفاوت فوتون تانلند فیس لیفت و کنونی

آنطورکه خودروبانک متوجه شده، این پیکاپ از نظر فنی تغییراتی نخواهد داشت و لذا باید منتظر همان موتور 2 لیتری توربوشارژ با توان حدود 200 اسب بخار و 300 نیوتن متر و یا 2.8 لیتری توربودیزل با توان 174 اسب بخار و 360 نیوتن متر باشیم. اعدادی که اگرچه برای یک پیکاپ با چنین ابعادی رویایی نیستند، اما در بین رقبای صفر کیلومتر بازار، جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

قیمت پیکاپ تانلند فیس لیفت

بی‌شک نمی‌توان در مورد یک خودروی جدید صحبت کرد و چیزی در مورد قیمت آن نگفت اما تا وقتی مشخص نشود که ایران خودرو دیزل این خودرو را با چه امکاناتی عرضه خواهد کرد، نمی‌توان در مورد بازه دقیق قیمتی آن اظهار نظر داشت. قیمت تانلند فیس لیفت در بازار چین با توجه به سطح امکانات و همچنین پیشرانه بکار رفته، بین حدود 15 الی 29 هزار دلار است که می‌تواند بازه بسیار بزرگی برای حدس زدن در بازار داخل ایران باشد اما قطعاً با توجه به پشتوانه ایران خودرو دیزل در زمینه تولید و همچنین قوانین واردات قطعات، به نظر می‌رسد که اختلاف فاحشی با نسخه‌های کنونی تانلند نداشته باشد.

فوتون تانلند فیس لیفت

مدیران ارشد فوتون اعلام کرده‌اند که ایسوزو D-Max را که فروش بسیار خوبی در بازار پررقابت استرالیا داشته، الگوی خود قرار داده‌اند و قصد دارند تا مسیر ژاپنی‌ها را به سرعت طی کنند تا بتوانند فروش خود را در این سگمنت افزایش دهند.

در ایران نیز به نظر می‌رسد که با عرضه فوتون تانلند فیس لیفت از سوی ایران خودرو دیزل، دیگر شیپور جنگی جدی از سوی این خودروساز دولتی برای خصوصی‌هایی نظیر کرمان موتور، آمیکو و ماموت خودرو به صدا درآمده و باید دید که کدام پیکاپ می‌تواند سهم بازار بیشتری را در بازار تشه ایران کسب کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/17
خودروي جديد دنده اتوماتيك است يا خير