موضوعات داغ

دیگنیتی سوپرپرایم بهمن موتور؛ رندر اختصاصی خودروبانک

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

همانطورکه می دانید، چند ماهی است که خودروی جدید دیگنیتی توسط بهمن موتور عرضه شده و طراحی بسیار متفاوت آن نسبت به دیگر خودروهای تولید داخل توانسته نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند. دیگنیتی پرایم در سگمنت کراس اوور کوپه عرضه شده و طراحی اسپرت آن باعث شد تا از همان ابتدا، استقبال خوبی از آن شود.

اگرچه طراحی دیگنیتی نسبتاً بدون نقص است و ایرادهای کمی به آن وارد است، اما این جذابیت برای خودروبانک کافی نبود و این خودروی جدید را مثل اکثر خودروهای داخلی زیر تیغ جراحی بردیم و از آن یک سوپرخودرویی ساختیم و اسم آن را دیگنیتی سوپرپرایم SuperPrime گذاشتیم.

طراحی دیگنیتی سوپرپرایم

اگر از جلو به این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که سپر مرسدس بنز GLC Coupe روی این خودرو کار شده است. سپری که با ورودی های هوای بزرگ در دو طرف سپر مشهور است و روی بسیاری از خودروهای دیگر مرسدس بنز نیز کار شده است. سقف این خودرو نیز با نمونه ای بزرگ تر از پانوراما جایگزین شده و تمامی سقف به رنگ مشکی درآمده است. چراغ های جلو کمی سولار شده اما در طراحی جلوپنجره تغییری ایجاد نشده زیرا طراحی کهکشانی آن به اندازه کافی خوب بود.

دیگنیتی سوپرپرایم

اگر از کنار به این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که رکاب این خودرو تغییر کرده و حال یک نمونه اسپرت تر روی آن قرار داده شده است. رینگ و لاستیک های آن نیز با نمونه 19 اینچی جایگزین شده زیرا همانطورکه در فیلم تست دیگنیتی اشاره کردیم، به واقع رینگ های استانداردی که روی آن نصب شده، برای چنین جثه ای کوچک به نظر می رسد (اگرچه احتمالاً به خشکی کابین می افزایند).

دیگنیتی تیونینگ

اما جذاب ترین قسمت این تیونینگ، نمای عقب آن است که کیت معروف سپر فراری F12 روی آن کار شده است. این سپر بسیار معروف است و طراحی متفاوت آن باعث شده تا بسیاری به آن علاقمند شوند و حال می توانیم همین طراحی را روی دیگنیتی سوپرپرایم مشاهده کنیم. همانطورکه در تصویر می بینید، خروجی های اگزوز در دو طرف دیفیوزر قرار داده شده اند و به صورت دوبل در هر طرف هستند. همچنین در وسط دیفیوزر یک چراغ تکی قرار داده شده که در زمان ترمز روشن می شود (به سبک طراحی خودروهای فرمول یک).

بخش فنی

شاید یکی از بخش هایی که برای ماشین بازها در مورد دیگنیتی آنچنان خوشایند نباشد، استفاده از موتور کم حجم و همچنین گیربکس CVT است. بی شک چنین چهره اسپرتی نیازمند یک موتور پرقدرت تر و همچنین استفاده از یک گیربکس سریع تر مثل دوکلاچه است اما در هر صورت بهمن موتور به دنبال تولید با تیراژ بالا و همچنین اقتصادی برای عموم جامعه است و از دید این خودروساز خصوصی، شاید عاقلانه باشد که به دنبال توان های بالاتر با بوست جدی تر توربو نرود.

اما در دیگنیتی سوپرپرایم که در حقیقت یک رندر دیجیتالی خودروبانک است، ایده آل ما یک موتور قوی تر مثل 2 لیتری توربوشارژ با توانی بالاتر از 200 اسب بخار است و همچنین گیربکسی مثل 6 سرعته دوکلاچه بی شک عملکردی سریع تر و جذاب تر نسبت به CVT دارد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/19
ای کاش خودروبانک یه مرکز باز میکرد و همه این رندر هارو تو واقعیت اجرا میکرد و هم مشخصات ظاهری و هم فنیو رو ماشینا اجرا میکرد هرچقدرم دلش می‌خواست پول میگرفت...
خودم اولین مشتریش میشدم! بی شک موفقم میشد
1400/6/19
خیلی جذاب شده ولی کاش از طراحی داخلش هم عکس می زاشتید
1400/6/22
هر چیزی رو هر چیزی بهم نمیاد.
بدترین نما ، نمای پشت هست.
شاید ما و یا کسانی که به ماشین و طراحی اجزای جدید آشنایی دارن کمی قابل تحمل باشه یا حتی توجیه پذیر
اما
برای عموم جامعه چنین طرحی اصلا جذاب ب نظر نمیاد و چیزی شبیه یه علامت سوال میشن ک چرا پشت ماشبن این شکلیه
1400/6/26
به نظر من اگه همین رندر خودرو بانک رو با یک موتور ۲۲۰ اسبی و ۳۹۰ نیوتون متری و گیربکس ۷ سرعته ی تر دی وی وی تی دو کلاوه ی تر گتراگ آلمان بود ۲ میلیارد میریزد با اینکه رندره و واقعی نیست بسیار کار خودرو بانک عالی بود دست مریزاد پدر ایران شرکت‌هایی هستند نام نمی‌برم از این هم میتونن زیباتر کنم دیگینیتی رو حتی گیربکس و پیشرانه رو از اون چیزی که گفتم هم بهتر با کیفیت تر و اسب بخار بیشتر بدن بیرون فقط نزدیک ۲۵۰ میلیون خرج داره ولی ۰ تا ۱۰۰ میشه زیر ۷ ثانیه
1400/6/25
گند زدید به نمای ماشین
1401/9/19
با سلام و خسته نباشید
نمای جلو و کنار خیلی خوب شده ولی عقب باید بیشتر روش کار بشه
میشه بگید با چه نرم افزاری این رندر هارو انجام میدید خیلی کنجکاوم
مرسی