موضوعات داغ

با مطرح شدن احتمال آزادسازی واردات خودرو، رکود بازار تشدید شد

عکس مطلب اول

در طول 3 سال گذشته و مشکلات زیادی که صنعت خودروسازی با آن دست و پنجه نرم می کرد، شاهد رکورد سنگینی در بازار آزاد برای خرید و فروش خودروهای مختلف بودیم که این شرایط برای خودروهای وارداتی و افزایش چند صد میلیون تومانی آنان هم سخن تر می شد. با این حال زمزمه آزادسازی واردات خودرو که طی روزهای اخیر مطرح شده است، رکود در این بازار پرحاشیه را دوچندان کرده است.

پس از مطرح شدن احتمال آزادسازی واردات خودرو، دیگر معاملات چندانی در بازار انجام نمی شود و مشتریان فعلا دست نگه داشته اند تا سرنوشت این خبر مشخص شود و شاید بتوانند ماشین جدید با قیمت کمتری خریداری کنند. با این حال قیمت خودروهای داخلی و وارداتی واکنش مثبتی به مطرح شدن این خبر نشان نداده و هنوز قیمت بالایی در بازار دارند.

در این خصوص می توان به خودروی پراید 111، پژو 206 تیپ 2 یا خودروی پژو پارس سال اشاره داشت که به ترتیب با قیمت 155 میلیون تومانی، قیمت 251 میلیون تومانی و قیمت 273 میلیون تومانی در بازار آزاد معامله می شود.

در مثالی دیگر می توان به خودروی تیبا 2، پراید وانت 151 و یا خودروی ساینا اشاره داشت که به ترتیب قیمت 159 میلیون تومانی، قیمت 154 میلیون تومانی و قیمت 160 میلیون تومانی در بازار آزاد دارند.

از بین محصولات ایران خودرو نیز می توان به خودروی پژو 206 تیپ 5 با قیمت 304 میلیون تومانی، پژو 207 اتوماتیک با قیمت 434 میلیون تومانی، دنا پلاس توربوشارژر با قیمت 433 میلیون تومانی، سمند LX با قیمت 247 میلیون تومانی و یا خودروی رانا پلاس با قیمت 273 میلیون تومانی اشاره کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/24
توی باما طرف مزدا تیپ4 --- مدل 96 رو اگهی کرده یک میلیارد.
اول باید از این احمق ها ترسید
حالا خوبه طرف بنز نداره