موضوعات داغ

شرکت اسکوتر برقی Ola فیوچرفکتوری با به کارگیری 10,000 نیرو زن فعالیت می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

Ola الکتریک موبیلیتی گفته است که آن‌ها سالانه 10 میلیون اسکوتر برقی می‌سازند که این مقدار، سالانه 15 درصد از اسکوترهای الکترونیکی تولیدی در جهان را تشکیل می‌دهد. آن‌ها قصد دارند این کار را تا سال 2022 انجام دهند. شرکت Ola قصد دارد تمام این وسایل نقلیه را از طریق کارخانه "فیوچر فکتوری" بسازد که طبق گفته این شرکت به طور کامل توسط زنان اداره و مدیریت خواهد شد.

این شرکت توسط باویش آگاروال اداره می‌شود و بخش ای-موبیلیتی استارتاپ Ola را تشکیل می‌دهد. وی می‌گوید که هدف آخرین پروژه مرتبط با او ایجاد حمل و نقل پاک، حذف رد پای کربن و ایجاد نیروی کار فراگیر است. آگاروال، کارآفرین هندی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سواری Ola Cabs است. او این شرکت را با دوست خود آنکیت باتی در دسامبر 2010 تاسیس کرد.

اولین کارمند، این هفته کار خود را در بخش تولیدی واقع در کریشنگیری هند آغاز کرد. این کارخانه در فاصله 2.5 ساعتی جنوب شرقی بنگلور واقع شده است و آگاروال می گوید که ساخت کارخانه فیوچر فکتوری تقریباً 330 میلیون دلار نیاز خواهد داشت.

آگاروال همچنین نوشته است که این شرکت بیش از 10,000 زن را استخدام خواهد کرد. این کار شرکت را به بزرگ‌ترین کارخانه‌ای در جهان تبدیل می‌کند که اداره آن به طور کامل توسط کارمندان زن انجام می‌شود.

در حال حاضر مجموعه‌ای از اسکوترهای الکترونیکی که صدای آنلاین ایجاد می‌کنند در کارخانه Ola مگا تولید می‌شوند. تولید اسکوتر برقی S1 و S1 پرو برای ارائه به بازار داخلی هند و همچنین بازارهای صادراتی بین المللی در لیست اهداف شرکت قرار گرفته است.

Ola S1

Ola S1 و S1 پرو از این نظر جالب توجه هستند که نسبت به سایر اسکوترهای برقی با اندازه مشابه، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. قیمت آن نیز شگفت انگیز به نظر می‌رسد و به خوبی می‌تواند فروش این مدل‌ها را در سطح جهانی بالا ببرد. به گفته Ola، قیمت آن از حدود 1350 دلار آمریکا شروع می‌شود و رزرو آن از 8 سپتامبر باز شده و انتظار می‌رود که تحویل آن از ماه اکتبر آغاز شود.

گفته شده است که مدل S1 با موتور الکتریکی 8.5 کیلووات، حداکثر سرعت 56 مایل در ساعت (90 کیلومتر در ساعت) و S1 Pro حداکثر سرعت 71 مایل در ساعت (115 کیلومتر در ساعت) را تولید می‌کند. منبع تغذیه از یک باتری موزی شکل نصب شده در زیر پای راننده متشکل می‌شود. این باتری 3 کیلووات ساعت ظرفیت و 75 مایل (121 کیلومتر) برد را تأمین می‌کند. همانطور که ممکن است تصور کنید، S1 Pro پیشرفته به ظرفیت 4 کیلووات ساعت نیاز دارد و با یک بار شارژ، بردی بالاتر از 112 مایل را (181 کیلومتر) ارائه می‌دهد.

در حالی که باتری‌ها قابلیت خارج شدن را ندارند، Ola اظهار داشته است که تنها در 30 دقیقه می‌توان آن‌ها را تعویض کرد و همچنین می‌توان آن‌ها را در 18 دقیقه به طور کامل از طریق شارژر سریع Ola شارژ کرد تا مسافت 75 مایل (75 مایل) را طی کند. شارژ یک شبه با شارژر قابل حمل 750W در S1 4.5 ساعت و در S1 Pro، 6.5 ساعت طول می‌کشد.

Ola الکتریک با حمایت موسسه سافت بانک و مدیریت تایگر گلوبال قصد دارد هر دو ثانیه، یک اسکوتر تولید کند. این کارخانه علاوه بر 10,000 کارگر زن، 3000 روبات در خط تولید نیز خواهد داشت.

بسیار افتخار آمیز است که فیوچر فکتوری به طور کامل توسط زنان اداره می‌شود. این بزرگ‌ترین کارخانه با پرسنل کاملا زنانه در جهان خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد