موضوعات داغ

دایون V5 پیکاپ مکث موتور با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ به بازار ایران عرضه خواهد شد! + قیمت

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

چند وقتی است که شرکتی به نام مکث موتور که البته زیرمجموعه شرکت ماموت خودرو است، قصد دارد دایون V5 را به بازار عرضه کند. پیکاپی که چندین عکس از آن در فضای مجازی منتشر شده اما هنوز رونمایی رسمی از آن توسط این خودروساز خصوصی انجام نشده است.

تا قبل از این، طی اخبار منتشر شده قرار بود که موتور نصب شده روی دایون V5 یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با توان 204 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر باشد، اما با حضور یک نسخه تیون شده از این خودرو در نمایشگاه آفرود واقع در محل دائمی نمایشگاه تهران، مشخص شده که این خودرو دچار تغییراتی خواهد که مهم ترین آن ها، استفاده از موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی است که می تواند حداکثر 215 اسب بخار و 320 نیوتن متر را تولید کند. این میزان گشتاور در دور بسیار پایین 2000 دور به هر چهارچرخ منتقل می شود که می تواند برای آفرود های سنگین بسیار مفید باشد.

دایون V5

گیربکس بکار رفته روی این خودرو البته همان 6 سرعته دستی است و فعلاً خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. شاسی این خودرو مستقل است و تعلیق های جلو دوبل جناغی و تعلیق های عقب فنر شمش هستند. آنطورکه اطلاعات به دست ما رسیده، دایون V5 به قفل دیفرانسیل روی دیفرانسیل عقب نیز مجهز است.

طراحی داخلی دایون V5

نکته قابل توجه در مورد دایون V5 حاضر در این نمایشگاه، بسته بودن درب های آن بود که نمی توانستیم عکس هایی از آن برای شما مخاطبین خودروبانک تهیه کنیم. اما باید بدانید که نسخه ای که قرار است به بازار عرضه شود، از نظر طراحی داخلی بسیار متفاوت با نسخه موجود است و حتی عکس هایی که قبلاً از این خودرو در فضای مجازی منتشر شده بود نیز اشتباه است و دایون V5 با طراحی بسیار مدرن تر در داخل و با امکاناتی مثل صفحه نمایش 9 اینچی لمسی، روکش چرمی صندلی ها، سیستم ورود بدون کلید و یا کروز کنترل عرضه خواهد شد.

قیمت دایون V5

هنوز زمان دقیق عرضه دایون V5 به بازار مشخص نشده، اما طبق اطلاعاتی که در این نمایشگاه داده می شد، به زودی دایون V5 توسط مکث موتور پیش فروش می شود و به صورت تحویل فوری و با قیمت در حدود 900 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

با این اوصاف باید گفت که دایون V5 خط و نشان سنگینی را برای حریفانی مثل کی ام سی T8 و یا آمیکو کشیده زیرا استفاده از موتور حجیم تر با گشتاور بالاتر، می تواند برای آفرود یک کارت برنده باشد و باید دید که در نهایت دایون V5 چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/30
نکته قابل توجه در مورد دایون V5 حاضر در این نمایشگاه، بسته بودن درب های آن بود که نمی توانستیم عکس هایی از آن برای شما مخاطبین خودروبانک تهیه کنیم. اما باید بدانید که نسخه ای که قرار است به بازار عرضه شود، از نظر طراحی داخلی بسیار متفاوت با نسخه موجود است و حتی عکس هایی که قبلاً از این خودرو در فضای مجازی منتشر شده بود


جالب اینجاست که اینجا نمایشگاه اسمش
قیمت هم نامشخص