موضوعات داغ

چرا ام وی ام X22 پرو از یک موتور کم حجم استفاده می کند؟

عکس مطلب اول

وقتی در مورد یک خودرو در مورد توان، طراحی و امکانات سخن گفته می‌شود، باید در حد قیمتی و سگمنتی آن خودرو صحبت کرد. یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار ایران ام وی ام X22 است که در طول 4 سال گذشته، بیش از 50.000 دستگاه از آن تولید و به فروش رفته است. ام وی ام X22 یک مینی‌کراس زیبا و اقتصادی است که همواره در بازار جایگاه ویژه خود را داشته است. ام وی ام X22 نسل قلب، از یک قلب تپنده 1.5 لیتری برخوردار بود. حال شرکت سازنده سنت‌شکنی کرده و به مانند سازندگان بزرگ و مطرح امروزی از یک موتور توربو 1 لیتری استفاده کرده است.

این روزها شرکت‌هایی چون بی ام و، تویوتا، رنو، فولکس واگن، سیتروئن و بسیاری از خودروسازان با تکنولوژی بالا از موتورهای کم‌حجم استفاده می‌کنند و به نوعی مد شده و حرکتی جدید در صنعت خودروسازی به وجود آمده است. موتورهای سبک باعث کاهش وزن خودرو و چابکی آن می‌شوند و همچنین مصرف سوخت پایین می‌آید و همچنین آلایندگی کاهش میابد. پس به نوعی با انتخاب اینگونه خودروها علی‌الخصوص در کشورمان که خودروهای برقی وجود ندارد، و عملاً با ممنوعیت واردات، خودروهای هیبریدی نیز وجود ندارد و با استفاده از این خودروها به نوعی به کاهش آلودگی هوا و همچنین کم شدن سرانه مصرف سوخت کمک خواهیم کرد.

ام وی ام X22 پرو اخیراً توسط رسانه‌ها و برخی مشتریان مورد تست قرار گرفت و در سطح خود عملکرد رضایت‌بخشی داشت. موتور کوچک آن 102 اسب بخار در کنار گشتاور 150 نیوتن در متر ایجاد می‌کند و کشش و شتاب آن نیز در سطح یک مینی‌کراس شهری مناسب بوده است. این موتور نیز به مانند سایر برادران بزرگ‌تر، از تکنولوژی AVL استفاده می‌کند که قطعاً تجربه نشان داده موتورهایی بادوام و با بازده مناسب هستند.

ام وی ام X22 پرو می‌تواند برای استفاده شهری گزینه‌ای مناسب باشد. کوچولویی خوش‌قامت و دوستدار محیط زیست، کم‌اشتها اما کاربردی. ام وی ام X22 پرو در کنار طراحی و امکانات مناسب می‌تواند توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. از ام وی ام X22 پرو باید انتظار یک کراس‌اوور اقتصادی را به لحاظ توان و حرکت داشته باشید. اگر منصفانه و در حد قیمت و سگمنت آن مقایسه کنید، شما صاحب یک خودروی امروزی هستید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد