موضوعات داغ

راهنمای خرید لنت ترمز نیسان

عکس مطلب اول

آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد لنت ترمز نیسان هستید؟ یا شاید از خود می‌پرسید که آیا زمان تعویض لنت‌های ترمز نیسان فرا رسیده است؟ در هر صورت، پاسخ های مورد نیاز خود را در این راهنمای خرید خواهید یافت.

هر صاحب خودرو باید نکاتی را در مورد لنت ترمز بداند. لنت های ترمز به این دلیل مهم هستند که نقش مهمی در توقف خودرو دارند.

بسیار مهم است که از لنت ترمز خود مراقبت کنید تا عملکرد ترمز نیسان خود را بهینه نگه دارید. این راهنمای خرید تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد لنت ترمز نیسان را پوشش می دهد، از جمله:

• لنت ترمز چیست و چرا اهمیت دارد؟

• چگونه بفهمیم چه زمانی لنت ترمز خود را تعویض کنیم؟

• نحوه تشخیص خرابی لنت ترمز

• تفاوت بین لنت ترمز OEM و غیر اصلی

لنت ترمز چیست و چرا مهم است؟

اگر به داخل یک کالیپر نگاه کنید، دو لنت ترمز پیدا خواهید کرد. هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز، لنت ترمز آن چیزی است که روتور را فشار می دهد. آنها گرما و اصطکاک کافی برای کاهش سرعت یا توقف وسیله نقلیه شما ایجاد می کنند.

لنت ترمز قطعه کوچکی با پشتی فلزی و مواد اصطکاک است که ضخامت آن حدود 12 میلی متر است. مواد اصطکاک برای گرفتن روتور ساخته شده است.

شما می توانید برای خرید لنت ترمز نیسان و سایر لوازم یدکی مربوط به خودرو های نیسان مثل پاترول، به فروشگاه اینترنتی ایران نیسان مراجعه کنید. تمامی محصولات این فروشگاه اصل بوده و با بهترین قیمت به فروش می رسند. برای مثال اگر خودروی رونیز دارید می توانید نسبت به خرید لوازم یدکی رونیز در این سایت اقدام کنید.

زمان تعویض لنت ترمز نیسان

بخش بزرگی از نگهداری لنت ترمز، دانستن زمان تعویض آنهاست. اگر مطمئن نیستید که چگونه علائم خرابی لنت ترمز را تشخیص دهید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد. در اینجا رایج ترین علائم خرابی لنت ترمز آورده شده است:

• وقتی ترمز را فشار می دهید صدای جیغ یا خراش می آید

• فواصل توقف طولانی تر

• لرزش در فرمان یا پدال ترمز

• هنگام ترمزگیری، دماغه نیسان شما به یک طرف کشیده می شود

نحوه تشخیص خرابی لنت ترمز

اگر فکر می کنید لنت ترمز شما خراب شده است، می توانید از رفتن به مکانیکی صرف نظر کنید. بررسی لنت ترمز در خانه آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید این راهنمای مفید است.

شما باید به لنت های ترمز دسترسی داشته باشید تا آنها را بازرسی بصری کامل انجام دهید. به دنبال هرگونه سایش نامنظم باشید. روتورها و کالیپرها را نیز بررسی کنید. سپس مقدار مواد اصطکاک باقی مانده را اندازه گیری کنید. اگر مواد اصطکاک بسیار کمی باقی مانده است، آنها را در اسرع وقت تعویض کنید.

لنت ترمز

آیا لنت های ترمز نیسان OEM بهتر از محصولات پس از فروش هستند؟

لنت های ترمز نیسان شما نقش بسیار زیادی در توقف خودرو شما دارند. هنگامی که لنت ترمز شما فرسوده می شود، باید آنها را در اسرع وقت تعویض کنید. با این حال، قبل از اینکه بتوانید آنها را جایگزین کنید، باید تصمیمی بگیرید. آیا باید لنت ترمز OEM تهیه کنید یا لنت های ترمز غیر اصل برای استفاده انتخاب کنید؟

ما با این راهنمای مقایسه به شما کمک می کنیم تا به یک تصمیم آگاهانه برسید.

در تعویض لنت ترمز به دنبال چه چیزی باشید

مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید لنت ترمز باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

• ایمنی

• طول عمر

• قیمت

بدون لنت ترمز کارآمد، نیسان شما نمی تواند متوقف شود. به همین دلیل یافتن مجموعه ای از لنت های جایگزین که همیشه عملکرد قابل اعتمادی را ارائه می دهند، مهم است.

شما همچنین می خواهید لنت ترمز برای مدت طولانی دوام بیاورد. لنت های جایگزین با کیفیت پایین بیشتر از حد معمول نیاز به تعویض دارند. هزینه ها در طول زمان افزایش می یابد. هنگام خرید لنت ترمز، هزینه های اولیه و هزینه های بلند مدت را در نظر بگیرید.

وقتی هر سه فاکتور را در نظر بگیرید، واضح است که لنت های ترمز OEM نسبت به لنت های ترمز غیر اصل برتری دارند.

برای اینکه سیستم ترمز شما به درستی کار کند، باید به مجموعه ای از لنت های ترمز کارآمد متکی باشد. هنگام خرید قطعات تعویضی مربوط به ایمنی برای خودروی خود، هرگز نباید سعی کنید کیفیت را به خاطر هزینه ها کاهش دهید. نیسان شما برای کارکرد ایمن به تجهیزات نصب شده در کارخانه متکی است. قطعات غیر اصل همیشه با ماشین یا کامیون شما خوب عمل نمی کنند. به همین دلیل است که لنت های ترمز OEM نیسان بهترین انتخاب هستند.

لنت ترمز

لنت های ترمز OEM دوام بیشتری نسبت به لنت های ترمز خارجی دارند

نیسان لنت های ترمز OEM شما را برای سیستم ترمز خودرو شما ساخته است. آن ها به احتمال زیاد یک توقف امن را نسبت به پدهای غیر اصل ارائه می دهند. پدهای غیر اصل به احتمال زیاد:

• با تناسب های دیگر جهانی همراه می شوند

• با مواد غیر اصلی ساخته شود

• با روش های ساخت و ساز ضعیف ساخته شود

لنت‌های ترمز غیر اصلی به دلیل عدم توانایی در توقف خودرو معروف هستند. بیشتر (اگر نگوییم همه) لنت های ترمز غیر اصلی فروش از مواد متفاوتی نسبت به لنت های OEM ساخته شده اند. مواد معمولا کیفیت پایین تری دارند. به همین دلیل، لنت های ترمز غیر اصل بسیار سریع تر فرسوده می شوند.

دوام لنت ترمز شما نیز ارتباط زیادی با فرآیندهای تولید دارد. به طور خلاصه، لنت های ترمز OEM قبل از اینکه برای استفاده در نیسان شما مناسب تشخیص داده شوند، به طور گسترده آزمایش می شوند. لنت های غیر اصلی به ندرت تحت آزمایش های گسترده قرار می گیرند. یکی از دلایل ارزان بودن آنها همین است. این بدان معناست که دوام آن با لنت ترمز غیر اصلی تضمین نمی شود. می توانید چند هزار تومان در صندوق پس انداز کنید. با این حال، ممکن است در نهایت پول بیشتری برای تعویض لنت ترمز در جاده پرداخت کنید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد