موضوعات داغ

به نظر شما خودروهای چینی در حد خودروهای کره ای خوب هستند؟

عکس مطلب اول

خودروسازان چینی به سرعت در حال رشد هستند و محصولات جدیدی را با سطح تکنولوژی بالایی عرضه می کنند. اگرچه هنوز بسیاری بر این باور هستند که چین هنوز چند سالی زمان نیاز دارد تا به سطح خودروسازان کره ای برسد و حتی با ژاپنی ها نیز فاصله زیادی دارد، اما بعضی از خودروسازان چینی سطح محصولات خود را در سطح کره ای ها و حتی بالاتر می دانند. از این بین شرکت هایی نظیر NIO و یا هاوال هستند که با ارایه کیفیت بالایی سعی دارند در مقابل رقبای سرسخت کره ای و ژاپنی قد علم کنند و فروش بالای کراس اوور های هاوال نشان داده که در راه درستی هستند. حتی در بدو ورود هاوال H9 یک مجله استرالیایی قابلیت های آن را هم رده یک تویوتا پرادو معرفی کرد و آن را یک پرادو ارزان قیمت خواند.

اما کماکان بسیاری هستند که معتقدند خودروسازان چینی راه زیادی را تا رسیدن به سطح کره ای ها نیاز دارند و آن ها را در سطح کره ای ها نمی دانند. به نظر شما آیا محصولات روز چینی هم رده خودروهای کره ای هستند؟

در نظرسنجی شرکت کنید

نظرات کاربران

38 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/7
در 5 سال آینده بسیار نزدیک خواهند شد
1400/9/9
چینی ها از اون موقع که نسل دوم ماشیناشون رو دادن نزدیک ب کره ای ها بودن و الان نه تنها در بعضی ماشین ها برابری میکنن بلکه در مواردی ماشین هاشون به مراتب سرتر از کره ای ها هستن

متاسفانه دلال های بازار ایران با تبلیغات فراوان نمیذارن دیدگاه مردم به واقعیت ها روشن بشه

وقتی ماشین چینی مث کوروس3 در 2013 بالاترین رتبه رو در ایمنی و کیفیت از اروپا اخذ میکنه
باید فهمید که سالهاست افراد نق نقو و دلالان نان به نرخ روز خور از واقعیت ها دورن

امروز کره چیز خاصی نیس ک در تجارت جهانی بخاد مطرح باشه جلوی صدها برند با فروش جهانی از چین
و
اگر دید مردم تحت تاثیر حرفهای خاله زنکی نماند میبینن ک تولیدات بسیار با کیفیت و جذابی در چینی ها هست که چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ ایمنی و چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ آپشن و ... از کره ای های متداول بهتر و سرترن
1400/9/7
چینی ها حتی قابل قیاس با کره ای های ۱۵ سال پیش همین بازار مسخره ایران هم نیستن
1400/9/7
دوست عزیز کاش کورکورانه و از روی تعصب و غریزه حرف نزنیم. با توجه به نوع کامنتتون من حدس میزنم شماماشین های چینی رو فقط در حد مدل هایی که وارد کشور شدن میشناسین! اگر اشتباه می کنم خلاف حرفای من در ادامه رو ثابت کنید!
شایان عزیز آیا شما در مورد برند هونگچی مطلبی مطالعه فرمودین تا حالا؟
شما که میفرمایین از کره ای های 15 سال پیش هم بی ارزش ترن خودرو های چینی ، لازمه به عرضتون برسونم که مدل hongqi h9 در دبی در کناره بزرگانی مثل رلزرویس یا مرسدس میباخ فروخته میشن و این ادعا کاملا مستنده و میتونین با کمی وب گردی خودتون به این حقیقت دست پیدا کنید و همچنین از سایت های مشابه مثل ماشین3 هم کمک بگیرید چون این ادعای من برگرفته از صحبت های یکی از اعضای سایت و پیج اینستاگرام ماشین3 بود.
یا مدل hongqi E-HS9 رو حتما ببینین که دارن با رولزرویس کالینان و بی ام و X7 از نظر سطح امکانات و کیفیت و حتی طراحی داره رقابت میکنه!!!
بسیار برندهای چینی خوب دیگه هم وجود دارن مثل جیلی - هاوال - بی وای دی - گک (ترامپچی) - WEY (اولین برند چینی حاضر در ایالا متحده USA ) یا همین برند چانگان که تو ایران فقط با مدل cs35 میشناسیم رو بررسی بفرمایید متوجه میشید که تو بازار دبی که یکی از تارگت های اصلی خودرو سازان مطرح جهان هست برند چانگان به چه موفقیت هایی رسیده به خصوص با مدل محبوب cs85 !!!
بنده خودم به خوبی میدونم خودرو های روز دنیا با ما خییلی فاصله دارن ولی این هم بی انصافیه اگه ماشین های به روز و برندهای (خوب چینی) رو بخواید در مقایسه با کره ای های پر اصطحلاک 15 سال پیش ، کم ارزش تر بدونید!
برای مثال از داخلی ها (مدل هایی که تو کشور موجودن) مثال میزنم :
فکر کنید یک طرف بازی سانتافه 2010 و طرف دیگه بازی چری تیگو 8 باشه.... با توجه به طراحی و امکانات بروز و گارانتی 5 ساله و تکنولوژی های جدید ارزش خرید کمتری از یه سنتافه 2010(تازه 15 ساله هم نیست) ای که کارکرد حداقل 250-200 هزار تا و با اصطحلاکه 11 ساله رو داره؟ هر عقل سلیمی میگه نه! مگر اینکه خصومت شخصی با همه ماشین های چینی داشته باشید!
در آخر به امید روزی مردم عزیز ما از خودرو های روز دنیا و برند های مطرح جهانی برای استفاده هاشون بهره مند بشن اما به دلیل محروم بودن از این خودرو ها سعی نکنیم بدون مطالعه و سواد کافی در اون حوزه نظرات منفی و متعصباته بدیم!
بنده طرفدار و متعصب برندهای چینی نیستم اما واقعیت رو هم نمیشه نادیده گرفت و پیشرفتشون تا این سطح رو تحسین نکرد!
عذر خواهی میکنم به خاطر طولانی بودن کامنت... موفق و پیروز باشید!
1400/9/8
آقای مجید رعنایی
بله من هم هونکی رو میشناسم.
قیمت اکثر خودرو هایی که تولید می‌کنه تقریبا به اندازه ماشین های ارزون قیمت اروپایی ولی با آپشن های خیلی بیشتر ( مشخصات فنی و کیفیت خیلی پایینتر)
درسته که چینی ها پیشرفتشون قابل توجه بوده ولی تو هیچ زمینه ای قابل قیاس با کره ای ها نیستن تو همین بازار های خلیج فارس هم که شما مقایسه ای بین برند های کره ای و چینی داشته باشید می‌بینید چینی ها یک دهم کره ها هم فروش ندارن. خیلی از برند های چینی با وجود گرفتن مجوز های لازم برای فروش در بازار اروپا و آمریکا آمار فروش خیلی پایینی رو ثبت میکنن. در حال حاضر خودروساز های کره جنوبی از خیلی از برند های اروپایی فروش بیشتری دارن و محبوب و پرطرفدار هم بودن.
وقتی ماشینی مثل هیوندای پالاسید یا کیا تلیواراید قیمت کارخونشون از قیمت بازار اون هم تو بازار فوق‌العاده رقابتی آمریکا بیشتره یعنی چینی ها حالا حالا ها باید بدوند تا به کره ای ها برسن.
خیلی از چینی ها فقط تو بازار خود چین فروش دارند و جاهای دیگه دنیا کاملا گمنام هستن.
جلوتر به یکی دیگه از دوستان عرض کردم که نسخه پروتوتایپی که مشخصات فنی خوبی داره قابل قیاس با یه ماشین تولید انبوه نیست حتی پروتوتایپ هایی که برند های مطرح بین‌المللی تولید میکنن.
تنها راهی که چینی ها برای ورود به بازار ایالات متحده و اروپا دارن اینه که یکی از برند های همون منطقه رو خریداری کنن و با اون برند خودرو صادر کنن به اون کشور.
چینی ها اصلا برندینگ بلد نیستن.
1400/9/7
سلام شاید شرکت هایی مثل هاوال،ام‌جی،چانگان،بی وای دی و جیلی بتوانند با کره‌ای ها(صرفا کره‌ای نه ژاپنی) رقابت کنند ولی شرکت هایی مثل چری اصلا در سطح و اندازه کره‌ای ها نیستند صرفا میخوان با آپشن‌های دهن پر کن خودشون رو محبوب کنند
1400/9/7
فکر میکنم خودتون تا حالا دستتون اومده چینی ها چطورند و کره ای ها چطور!
اگر نه که پس چرا دارید مطلب مینویسید از چیزی که سر در نمیارید!

به نظر مخاطبینتون در غالب کامنت های فنی و کارشناسانه هم که احاطه کامل و وافری دارید!

پس پیش کشیدن این موضوع با چه هدفی ایا؟!

1400/9/7
با سلام و عرض ادب
به نظر بنده کیفیت خودروهای چینی نسبت به ده سال پیش خیلی تفاوت کرده و روالی که کره طی کرده رو در حال گذر هست و چندسال دیگه قطعا کیفیتش از خودروهای کره ای بالاتر هم میره مهمترین مساله پارتنرهای خوبی هست که جذب کردند
1400/9/7
درود بر شما من همیشه سایت شمارو بازدید میکنم و گاهی نظر هم میزارم . راستشو بخواید نظر سنجی شما درست نیست اگه منظور شما از به روز بودن ماشین های تولید جدید باشه که فکر نمی کنم قضیه یه جور میشه . اگه منظور امکانات رفاهیو آپشن ها هستش که خودروهای چینی معمولا پر آپشن میان بیرون . اگه از نظر کیفیت هستش که داستان چیز دیگه ای میشه . اگه منظور کارایی و قوای فنی هستش باز قضیه جور دیگه ای میشه شما درون سوال خودتون بخشی از معیار مقایسه آوردید . ال نود شاید خودرو بروزی آنچنان نباشه ولی با کیفیت هستش .
1400/9/7
چینی های مثل هونگچی و nio و ماشین هواوی و ماشین های xpeng و جیلی و چانگان های جدید و برندwey برند تانک، این کمپانی ها نه بلکه از ماشین کره جنوبی های 2021 بهترن... بلکه فاصله زیادی با ژاپن حتی آمریکایی ندارن. ولی خب گرونن.

چین محصولات درجه 1 از جوراب دمپایی گرفته تا گوشی و خودرو،کیفیتشون و کارایشون چیزی در حد آمریکا و آلمان هست،شاید هم بعضی مواقع از اونا هم بهتر! ولی خب درجه 2 و 3 قیمت ارزون خیر اینجوری نیست. تو ایران هم متاسفانه هرچی درجه 2 و 3 هست وارد شده تو این مدت ذهن مردم نسبت به جنس چینی بد شده وگرنه درجه 1 هاشون از همون اول خوب بودن.

در کل این نظر سنجی به نظرم ماشین درجه 1 چینی بهتر از کره ای هست...اما درجه 2 و 3 خیر.

البته با توجه به پیشرفت برگ ریزون چین تو این 10 سال اخیر 10 سال دیگه احتمالا آینده خودروسازی دنیا از آن چین خواهد بود.
1400/9/7
دوست عزیز اینکه یه شرکت گمنام چینی بتونه یه نسخه پروتوتایپ بسازه که از نظر مشخصات فنی بتونه با اروپایی و آمریکایی ها رقابت کنه ملاک نیست.
هنوز که هنوزه هیچ برند چینی نتونسته تو بازار اروپا و آمریکا فروش بالا داشته باشه.
درسته چینی ها پیشرفتشون سریع بوده ولی تو بحث برندیگ به پای هیچ کدوم از کره ای ها نمیرسن.
وقتی کیا تلیواراید میشه بهترین suv سال ۲۰۲۰ تو آمریکا،
معلومه که چند تا برند گمنام چینی رو نمیشه باهاش مقایسه کرد
1400/9/7
طرح این سئوال اصولا به این صورت درست نیست و کمی عوامانه و غیر فنی به نطر می رسد.خوب از چه نظر؟از نظر کیفیت؟از نظر طراحی؟ از نظر قیمت؟و....یک سئوال خودرویی باید کاملا دقیق مطرح شود تا بازخورد و جواب مناسبی دریافت کند.در واقع،خودروهای چینی امروزه در چند برند متفاوت به بازارهای جهانی عرضه می شوند و بین این برندها تفاوت های بارزی از لحاظ کیفیت مونتاژ و طرح بدنه وجود دارد.خلاصه کلام،برندهایی مثل جیلی،لینک اند کو،چانگان،هاوال،چری،بی وای دی و محصولات دو رگه شرکت سایک (ام جی و مکسوس و رووی) و محصولات شرکت های وولینگ و بائوجان (شعبات چینی جنرال موتورز) از نظر طراحی و کیفیت مونتاژ بدنه و نوع رنگ آمیزی و نیز نحوه گارانتی محصول تقریبا در سطح برندهای کره ای هستند ولی برندهای گمنام چینی که اخیرا به تعداد قابل توجهی هم به کشورمان وارد شده اند را چندان نمی توان از لحاظ کیفیت محصول و طرح بدنه در سطح برندهای مطرح کره ای و حتی چینی ارزیابی کرد.حتی آینده موجودیتی این برندها که نیز اغلب نوپا هستند در زمینه اوضاع اقتصادی و وضع فروش در خود سرزمین مادری نیز محل تردید است و معلوم نیست که آیا این برندها در آینده هم باقی خواهند ماند یا نه.چون فروش اغلب این برندها حتی در بازار چین نیز زیر صد هزار یا دستگاه یا کمتر است و در بازار تثبیت نشده اند.در کل،امروزه دیگر نمی توان تنها با اطلاق کلمه بی کیفیت به کل محصولات چینی با بی اعتنایی از کنارشان رد شد.چینی ها طی این سال ها بر روی ارتقاء کیفیت محصولات خود به شدت کار کرده اند که در نتیجه آن را در محصولات بسیار مجهز و با کیفیتی مثل لپ تاب های برند لنوو و گوشی های برند شیائومی شاهد هستیم.
1400/9/7
چین به کره نرسیده مشکل اینه که وارد کننده ماشین کره ای رفته موتور ضعیف رو اورده ایران
1400/9/7
چه نظر سنجی هست آخه؟شما خودتون چند روز پیش امار فروش خودرو ها رو داخل اروپا گذاشتید تمام ژاپنی ها و المانی ها رشد منفی داشتند ولی کیا و هیوندای رشد مثبت چین هم که اصلا تو لیست نبود
1400/9/7
اجناس چینی؛حالا هر چی چه خودرو چه تلفن همراه و چه حتی تجهیزات نظامیش تنها برگ برندشون رعایت ضریب قیمت در برابر کیفیته.یعنی وقتی مثلا یه خودروی کره ای ۲۰هزار دلاره و امکانات آنچنانی نداره و رقیب چینیش با همین قیمت دریای آپشن رو به شما ارزانی میکنه قطعا شما بعنوان خریدار دارید بین یه لذت کوتاه مدت و زودگذر که میشه جنس چینی و یه سرمایه گذاری عمری تر اما کم زرق و برق تر یعنی جنس کره ای انتخاب میکنید.
1400/9/7
داشتم قیمت یک خودروی نو از شرکت BAIC که در بازار رقابتی
افریقای جنوبی مدل X25 را برای فروش عرضه کرده بود کارشناس
فروش ان شرکت افریقایی به انگلیسی نوشته بود چینی ها در
جایگاهی امروز هستند که خودروسازان کره 15 سال پیش بودند
اما اینجا خودروهای چینی را مسخره می کنند انگار خودمان فورد
می سازیم!!
1400/9/7
واردات با این وضعیت کشور حداقل تا ۱۴۰۵ آزاد نخواهد شد و این یعنی فقط چینی ها تو ایران یکه تازی میکنند
کره ای ها همین الانشم کارکردشون بالا رفته و دیگه سالمشون کم پیدا میشه و هم قیمتشون خیلی بالا رفته و دیگه طراحی شون برای ۱۰ سال پیش هستش
پس اگر پولش رو دارید برید چینی صفر بخرید و با گارانتی ۵ ساله ازش لذت ببرید
1400/9/7
کره 😂😂😂😂😂 کره چه گوهیه ؟؟؟؟ ماشینای چینی خیلی خیلی خیلی بالاتر از کره ای های آشغالی هستن . ماشینای چین در چند مورد بهتر از ژاپن هم هستن . ( البته خب هیچ ماشینی عمر ماشینای ژاپن رو نداره . ولی خب عمر زیاد تنها بدرد نمیخوره . اصل ماشین به لذت هست . ) ماشینای چین الان درحد ماشینای اروپایی هستن .
1400/9/8
ساقی تو عوض کن
1400/9/8
سروش جان بی زحمت بیا پایین🤣🤣🤣🤣
1400/9/7
یه تایر کانتیننتال تیگو هشت به کل ماشینای کره ای توی ایران ، میارزه .
1400/9/8
برو سر درس و مشقت چون مشخصه دو زار سواد خودرویی نداری
1400/9/8
با توجه به سخنان شما ، اوضاع شما خیلی وخیمه . پس برای نجات جان بی ارزش خود ، سریعا به دامپزشکی مراجعه فرمایید
1400/9/8
سروش هنوز مدارس آنلاینه ؟
1400/9/7
به نظر من اگه بخوام بین این ۲ تا ماشین نظر بدم برخلاف میلم باید بگم بله بهتره
ولی اگه بخوام در کل بگم اصلا😤😤
1400/9/7
باسلام به نظرم خودروهای چینی باحجم موتوربیشترمیتونن اعتمادایرانیهاروجلب کنن دربازارایران موفق بشن
1400/9/8
به نظر بنده بهتره دست از مقایسه های مسخره بردارین ، خودروسازهای چین هیچوقت به پای کره ای ها که مجوز و تاییدیه فروش تو بازار آمریکا رو دارن نمیرسن ، در ضمن بهتره یه نگاهی به پیشرفت شگفت انگیز خودروسازهای کره ای با ماشین های برند جنسیس ، کیا و هیوندای بندازین ، من خودم چینی دارم ولی ماشین های چینی فقط از ماشین های ایرانی بهتر هستن همین و بس ، بهتره دوستان یه نگاهی به تست جنسیس g90 توسط علی بخردی بندازین براتون خوب باشه فکر کنم
1400/9/8
من به یک دلیل گزینه دوم را زدم چون بیشتر روی چری مانور داده بودید به نظرمن چری فقط آپشن داره وگرنه از نظر طراحی و کیفیت راه زیادی تا کره داره ، چون خودم تیگو ۷ سوار شدم داشبورد خشکه فقط یه نوار چرم روش داره و صندلی ها به شدت سفته جوری که کمرم درد میگیره اما برند های دیگه مثل دانگ فنگ دارن با فرانسوی ها رقابت میکنند و میشه تا حدودی با کره مقایسه کرد اما خب کره غولیه واسه خودش حتی چانگان که یکی از بهترین های چین هست سری یونی رو از رو هیوندا کپی کرده ، اما خودم از فاو و زیر مجموعه هاش خوشم میاد (بستیون و هونگکی) ،الان رولزرویس چینی معروف شده ؛ در آخر برای اینکه پیشرفت چین رو درک کنید باید بگم شرکت سازنده چری تیگو ۸ که خیلیا طرفدارش هستند تازه نهمین برند محبوب چینی در ۲۰۲۰ بوده دیگه ۹ تای بعدی چی هستن!!!
1400/9/8
تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود .🤣🤣🤣🤣🤣 باو خیلی چرت و پرت میگی
1400/9/10
سروش معلومه خیلی آدم بی شعور و چیپی هستی. هنوز مدرسه باز نشده بری ؟؟ معلومه خودروی چینی برات آرزو هست. من خودم چینی دارم ولی فقط از ایرانی بهتره
1400/9/8
ببینید به کجا رسیدیم!پدربزرگ های ما خودرو های آلمانی و امریکایی و رو با هم مقایسه میکردن که کدوم بهترن.بعدش حدود پانزده سال پیش ژاپنی با آلمانی مقایسه میشد،یه ده سال پیش ‌ژاپنی با کره ای،الآن هم کره ای با چینی!
1400/9/9
بنده سانتافه 2016 نو فیس فول آپشن صفر خریده بودم که الان 100000 کیلومتر کارکرد داره / از همه نظر خوبه ولی بعد از دو سال کمکهای عقب آن روغن زد و با گارانتی تعویض کردنند الان باز کمکهاش روغن زده / در سایت هیوندا بررسی کردم دیدم از سال 2019 به بعد این مشکل را برطرف کردنند ( فنر لول زمانی که جمع میشه بعد از باز شدن کمک فنر آن را نگه میداره کمک فنر در مدل 2016 بحالت 45 درجه قرار گرفته/ شرکت هیوندا بازخورد آن را بخاطر خراب شدن بررسی کرده و از مدل 2019 به بعد کمکهای فنر عقب را بصورت 90 درجه در کنار فنر لول قرار داده چون عقب خودرو وزن زیادی داره کارآیی بهتری داشته باشد و کمک فنر خراب نشه / فکر کنم بهتر است باید هر خودرویی ( کره ایی یا چینی ) تست بشه تا بازخورد کیفیتش مشخص بشه . بهترین خودروهای دنیا هم برای استفاده در کشورمان برای مصرف کننده ضرر هست بخاطر اینکه وضعیت آسفالت خیابانها و جاده ها در ایران افتضاست ( حق الناس )
1400/9/9
جالبه منم نزدیک ۵ ساله سانتافه ۲۰۱۷ دارم ۷۰ تا کارکرده ولی تا الان مشکلی نداشتم تازه مسیرهای خاکی و پر دست انداز هم زیاد باهاش رفتم
1400/9/9
درود
بحث این کشور یا اون کشور در اینده ایی نزدیک و یا شاید همین الان هم بحث رو منحرف میکنه.
در این روزگار تکنولوژی چیزی نیست که مثل سابق دیر یافتنی باشه. سرعت انتقال دانش خیلی بالاست.
بی تردید کشوری که دانش تولید خودرو رو بدست بیاره میتونه تولیدات خوبی داشته باشه. اما نکته مهمی که وجود داره و کشور چین هم بصورت محسوس و نامحسوس داره روش سرمایه گذاری میکنه بحث برندینگ هست.
فکر میکنم در این کار هم موفق بشه . هم توان اقتصادی داره و هم دانش و هم خواست این کار رو.
از نظر من تا سال 2030 چین ابر قدرت خودرو سازی خواهد بود و شرکتهای بزرگ خودرو ساز یا حذف میشن ویا ادغام و یا اینکه تا حدی جزو شرکتهای چینی خواهند شد.
نکته اسفبار قضییه برای ما ایرانیان این هست که از ازین فرصت تاریخی که داشتیم یعنی از اواسط سالهای پنجاه شمسی تا امروز استفاده نکردیم.
که همه اینها برمیگرده به سو مدیریت کاش بجای واردات خودرو چند تا مدیر ژاپنی استخدام میکردیم
کاش و ای کاش

1400/9/10
خودرو از نظر استحکام و ماندگاری اول آمریکایی دوم ژاپنی که مقرون بصرفه ترین خودروها رادارد و بعد کره که کیفیت و زیبایی خوبی دارد چین با این سه کشور قابل مقایسه نیست فقط از سر ناچاری و عدم دسترسی به خوردوهای سه کشور مذکر میشود از خودرو چینی استفاده کرد و اما ایران در رده آخر نه کیفیت ونه زیبایی برایشان مهم است فقط پول
1402/3/7
سلام اولن‌ این متن مال سال 1400 هست تو این سال های که هستیم الان خودرو های ساخت چین مثل تیگو 8 پرو مکس که جدیدن هم اومده خیلی با ماشین های 5 سال پیش یا حتا 2 سال پیش شون فرق داره هم از نظر کیفیت ، طراحی ، تکنولوژی و .... من خودم حدود سه ماهه که تیگو 8 پرو مکس خریدم خداییش از هر لحاظ که بگین از خودرو های کره 2017 ، 2018 مثل سانتافه و سورنتو
اینا خیلی سر تره به نظرم اونایی که ندارن قضاوت الکی نکنن ماشین های کره ای یه اسم کره ای به یدک میکشن و تمام .
مثلاً همین سانتافه 2018 که ما ایرانی ها خدا میدونیمش تو دبی 750 ملیونه ولی تو ایران بالای 5 ملیارد‌ هم قیمت می‌زارن‌ براش
بعد تیگو 8 پرو مکس تو ایران 2 ملیاد‌ و 700 قیمت داره ولی تو دبی 980 ملیون بعد قیمت تیگو 8 پرو مکس تو دبی از سانتافه گرون تره بخاطر کیفیت و سواری و قدرت و اینا ولی تو ایران بر عکسه !!
آخه سواری و تکنولوژی و قدرت موتور و کیفیت تیگو 8 پرو مکس کجا سانتافه کجا..... سانتافه از 100 تا بیشتر نمی تونه‌ بره... کلا 80 تا که بیشتر می‌ره انگار در موتور میخاد‌ کنده شده ......
البته من نمی گم که سانتافه بده ولی این از سانتافه سرتره از هر لحاظ حالا شاید باورتون نشه باید سوار شید بعد متوجه‌‌ می‌شید به هر حال هر شرکتی از یه جایی شروع کرده اون اوایل که کره ای ها اومدن به بازار همه میگفتن کره اشغال.... اما حالا قضیه فرق کرده برا چینی ها هم همین جوره شاید 10 سال 15 سال پیش میشد بهشون ایراد گرفت اما حالا از خیلی از کره ها جلو زدن و کیفیت بالا تری‌ دارن .
به امید روزی که این ماشینها زیر پای همه ی شما و حتا بهتر از اینا دیده بشه
1402/3/29
چین هیچوقت تکنولوژی اتومبیل نداشته ، مخصوصا در زمینه موتور و گیربکس .
متاسفانه دیواری که دورمون کشیدن باعث شده خودروهای صاحب نام رو تجربه نکنیم و این دلیل اینه که خورو چینی را با دست دوم کره مقایسه کنیم ، وقتی ورود و یا مونتاژ خودروهای ژاپن و کره آزاد بشه دیگه اینجور مقاله ها تعطیل میشه .
1402/4/23
چینی ها واقعا عالی شدن و از کره ای ها هم چه از لحاظ فنی و کیفیت و امکانات هم دارن سبقت میگیرن، من خودم هایما S7 j توربو دارم خیلی ازش راضیم هر چیزی که شما از یک SUV انتظار دارین رو بهتون میده بجز 4WD