موضوعات داغ

تیگو 8 پرو با چه مشخصاتی در روسیه عرضه می‌شود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری تیگو 8 پرو یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو است که چندی پیش به همراه چری تیگو 7 پرو توسط مدیران خودرو رونمایی شد. خودروهای چری علاوه بر بازار خاورمیانه و شمال آفریقا، در روسیه نیز فروش موفقی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل چری تمرکز زیادی بر بازار روسیه دارد. همزمان با عرضه تیگو 8 پرو در بازار ایران، این خودرو در بازار روسیه نیز عرضه شده است اما نسخه عرضه شده در بازار ایران و روسیه متفاوت هستند. در ادامه این متن نگاهی به مشخصات تیگو 8 پرو در روسیه خواهیم داشت، خودرویی که با قیمتی بیش از دو میلیون روبل در این کشور فروخته می‌شود.

مشخصات فنی، شباهت کامل!

تیگو 8 پرو در روسیه به پیشرانه‌ای مشابه با نسخه عرضه شده در ایران مجهز است. موتور 1.6 لیتری توربوشارژر ACTECO که با همکاری شرکت اتریشی AVL توسعه یافته است نقش قوای فنی این خودرو را ایفا می‌کند. 186 اسب‌بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور حداکثر خروجی این پیشرانه هستند و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک ساخت شرکت Getrag نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد. شتاب صفر تا صد رسمی تیگو 8 پرو در روسیه 8.9 ثانیه اعلام شده است.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها، تفاوت‌ها آشکار می‌شوند!

تیگو 8 پرو در روسیه با دو تیپ دریم‌لاین و آلتیمیت به دست مشتریان روسی می‌رسد. تپی دریم‌لاین به تجهیزاتی از قبیل صفحه نمایش هشت اینچی، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، سانروف پانوراما و رادار نقطه کور مجهز است. تیپ آلتیمیت امکانات ایمنی بیشتری نسبت به تیپ دریم‌لاین دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم نگهدارنده بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیک و ترمز اضطراری خودکار مجهز است.

تیگو 8 پرو با طراحی داخلی متفاوتی به بازار روسیه عرضه شده است. تریم داخلی خودرو از سه رنگ مشکی، نقره‌ای و قهوه‌ای تشکیل شده است. قطعات مشکی رنگ از پلاستیک نرم باکیفیت تهیه شده‌اند. قطعات نقره‌ای رنگ تریم چوبی دارند و قسمت‌های قهوه‌ای رنگ نیز از چرم مصنوعی و نرم ساخته شده‌اند. فرمان خودرو نیز با روکش چرم ناپا پوشانده شده است. با این حال تنظیم ارتفاع صندلی‌های جلو به اندازه‌ای نیست که افرادی با قد 190 سانتی‌متر بتوانند به راحتی پشت فرمان تیگو 8 پرو قرار گیرند. با این حال افراد میان قامت از ارگونومی فوق‌العاده کابین تیگو 8 پرو لذت خواهند برد.

تیگو 8 پرو به نورپردازی داخلی مجهز است و هنگامی که حالت رانندگی را به اسپرت تغییر دهید، شاهد تغییر رنگ داخلی از آبی به قرمز خواهید بود. کار کردن با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی برای کاربران چندان راحت نخواهد بود اما تجهیزات کنترلی سیستم تهویه به خوبی قادر به اجرای فرامین راننده هستند. مطابق گزارش خبرنگاران روسی، پیدا کردن کلید گرمکن صندلی‌های ردیف دوم دشوار است و در ابتدای امر برای این کار به مشکل برخورد خواهید کرد.

استفاده از سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی موجب شده است برای ایجاد ارتباط بین تلفن همراه و سیستم چندرسانه‌ای چری تیگو 8 پرو با مشکل خاصی مواجه نشوید. همچنین پنل شارژر بیسیم نیز برای تلفن همراه در این خودرو تعبیه شده است. دو اسلات USB در تیگو 8 پرو وجود دارد که یکی فقط برای شارژ مجدد و دیگری برای ادغام گوشی هوشمند با سیستم چندرساته‌ای خودرو است.

مطابق گزارش خبرنگاران روسی، دوربین‌های تیگو 8 پرو زاویه‌های مناسبی از خودرو را به نمایش نمی‌گذارند و به همین دلیل ناچار هستید تا هنگام پارک کردن خودرو چندبار به جلو و عقب حرکت کنید. آینه وسط خودرو نیز بلا استفاده است چرا که تنها سالن خودرو را از طریق آن خواهید دید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/10
اینی که تو ایرانه بهتره که
1400/9/10
این گزارش ، پر از حرف مفت و چرت و پرت بود