موضوعات داغ

هوک بی ام و چیست؟ آپشن لوکس 50 میلیون تومانی!

عکس مطلب اول

همانطورکه می دانید یکی از کاربردهای خودروهای شاسی بلند مخصوصاً خودروهایی با شاسی مستقل، قابلیت بکسل کردن خودروها و یا اجسام دیگر است. این قابلیت در خودروهایی که مخصوص آفرود ساخته می شوند بسیار کاربرد دارد اما همواره خودروهای سبک تر همچون کراس اوورهای شهری نیز با میزان توانایی کمتری از این آپشن استفاده می کنند. البته این قابلیت تنها به شاسی بلندها محدود نمی شود و خودروهای سدان و هاچ بک نیز این آپشن را دارند که بی شک توانایی بکسل کردن آن ها به مراتب کمتر است.

اگر به بازار خودروی ایران نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که خودروهایی نظیر فولکس واگن پاسات، فولکس واگن تیگوان، بی ام و X4 و یا پورشه ماکان در قسمت عقب خود وسیله ای برقی به نام هوک Hook دارند که با دکمه ای به صورت برقی باز و بسته می شود و می توان از آن بصورت کاربردی استفاده کرد.

با وجود اینکه احتمالاً برای یک کراس اووری مثل بی ام و X4 به دلیل استفاده از شاسی یکپارچه این هوک آنچنان مصرف نخواهد داشت، اما جالب است بدانید که وجود و یا عدم وجود این هوک در یک بی ام و X4 می تواند قیمت آن را تا 50 میلیون تومان جابجا کند! قیمتی بسیار گزاف برای یک آپشن که احتمالاً در طول سال آنچنان مورد استفاده هم قرار نگیرد!

طبق اعلام رسمی شرکت بی ام و، نسل اول بی ام و X4 با کد اتاق F26 که در بازار ایران نیز وجود دارد، می تواند تنها 750 کیلوگرم را بکسل کند و لذا از این هوک برقی نصب شده در عقب، تنها حداکثر وزنی معادل 750 کیلوگرم قابل بکسل کردن است که عددی بسیار کم محسوب می شود. البته از یک خودروی پرمیوم آلمانی که اصلاً برای اهدافی مثل آفرود و یا بکسل کردن ساخته نشده انتظاری نخواهیم داشت اما در مقام مقایسه، خودرویی مثل تویوتا لندکروزی اتاق 200 که شاسی مستقل دارد و با اهداف آفرود و ... ساخته شده، می تواند تا مرز 3.8 تن را بکسل کند که عددی قابل توجه است.

قیمت هوک برقی بی ام و

اگر به داخل صندوق یک بی ام و X4 نگاه کنید، در قسمت سمت راست یک کاور وجود دارد که با برداشت آن، یک دکمه مشکی با یک چراغ سبز رنگ برای باز و بسته کردن هوک برقی بی ام و X4 قرار داده شده است. نصب این آپشن در بازار بصورت آزاد شاید برای شما بین 20 الی 30 میلیون تومان هزینه داشته باشد ولی همانطورکه در بالا اشاره کردیم، وجود و یا عدم وجود آن به صورت استاندارد در یک خودروی بی ام و X4 می تواند قیمت آن را تا 50 میلیون تومان در بازار آزاد جابجا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد