موضوعات داغ

چرا تعدادی زیادی از مشتریان که تسلا سفارش داده اند، خودروی خود را تحویل نمی گیرند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا در حال ارسال هشدار برای مشتریانی است که موعد تحویل اتومبیل خود را بیش از حد به تاخیر انداخته‌اند. تسلا از درخواست‌های تاخیر مشتریان بی‌تاب شده است و بنابراین برای خریدارانی که موعد تحویل خودرو تسلا را بیش از شش ماه به تاخیر انداخته‌اند، یک اولتیماتوم صادر کرده است و از آن‌ها خواسته است تا موعد نهایی تحویل اتومبیل خود را مشخص کنند.

تسلا در نامه خود برای مشتریان نوشته است: «برای ادامه تحویل خود، وارد حساب تسلا خود شوید و «من آماده تحویل هستم» را انتخاب کنید تا تعلیق تحویل خودرو تا 2 دسامبر 2021 حذف شود. اگر سفارش شما در تاریخ 2 دسامبر 2021 در حالت تعلیق باقی بماند، یا اگر سفارش شما دوباره به حالت تعلیق درآید، سفارش شما به طور خودکار لغو می شود و مبلغ واریزی سفارش شما به طور کامل بازپرداخت می شود."

بسیاری از مشتریان تسلا پس از شیوع همه گیری کرونا و کاهش نیاز به خرید خودروهای جدید، سفارش‌های خود از این شرکت را به حالت تعلیق درآورده بودند. این پیام هشدارآمیز ممکن است آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و آن‌ها ناچار شوند تا اتومبیل‌های معلق شده خود را تحویل بگیرند. همچنین بسیاری از آن‌ها تصمیم داشتند تحویل اتومبیل جدید خود را تا زمان اجرای معافیت‌های مالیاتی جدید دولت آمریکا به تاخیر بیندازند که با این تصمیم تسلا از اجرایی شدن نقشه خود نا‌امید خواهند شد.

لغو سفارش از سوی تسلا می‌تواند پیامدهای اقتصادی برای مشتریان به همراه داشته باشد. خودروهای تسلا در طول چند سال گذشته به طور مکرر گران‌تر شده‌اند. برای مثال تسلا مدل S در شش ماهه گذشته 10 هزار دلار افزایش قیمت داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد