موضوعات داغ

تویوتا باطری خودروهای برقی خود را از BYD می خرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مطابق اعلام خبرگزاری رویترز، تویوتا تصمیم دارد تا یک سدان برقی کوچک را برای عرضه به بازار چین توسعه دهد و برای کاهش هزینه‌های ساخت، به شریک محلی خود یعنی شرکت بی وای دی متوسل شده است. آن‌طور که منابع رویترز اعلام کرده‌اند، باتری‌های لیتیوم – آهن فسفات که توسط بی وای دی ساخته می‌شوند، بسیار مقرون به صرفه هستند و از این رو تویوتا علاقه دارد از این فناوری در اتومبیل‌های برقی آینده خود استفاده کند.

محصول جدید تویوتا به عنوان یک خودرو جدید از خانواده تویوتا bZ طی نمایشگاه خودرو پکن رونمایی خواهد شد، نمایشگاهی که در ماه آوریل 2022 برگزار می‌شود. خودرو برقی تویوتا ارزان‌تر از رقبایی همچون تسلا مدل Y یا نیو ES6 خواهد بود، با این حال قیمت آن از خودرو برقی کوچکی همچون Hong Guang Mini EV که پرفروش‌ترین خودرو برقی چین است و با نرخ 4500 دلار فروخته می‌شود، گران‌تر خواهد بود.

این مساله که تویوتا برای تولید یک خودرو برقی به بی وای دی روی آورده است، نشان می‌دهد که تعادل بازار جهانی با تغییر سبک صنعت خودروسازی چگونه خواهد بود. یک یا دو دهه پیش و در زمانی که خودروسازان چینی از نظر کیفی در شرایط مطلوبی قرار نداشتند، خودروسازان جهانی به هیچ‌عنوان آن‌ها را به عنوان رقیب جدی خود تلقی نمی‌کردند و به همین دلیل بازار خودرو چین را با شرکت‌های چینی به حال خود رها کردند. اکنون به نظر می‌رسد خودروسازان چینی موفق شده‌اند تا تعادل مناسبی میان قیمت و کیفیت برقرار کنند، تاحدی که تویوتا ناچار شده است برای تولید یک سدان ارزان‌قیمت برقی از بی وای دی کمک بخواهد.

موفقیت‌های بی وای دی در ساخت خودروهایی همچون بی وای دی تانگ سبب شد تا تویوتا به همکاری مشترک با این شرکت علاقمند شود. اکنون تویوتا دو مرکز تحقیق و توسعه در شنزن دارد که در آن‌ها مهندسان تویوتا و بی وای دی در کنار یکدیگر مشغول به فعالیت هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد