موضوعات داغ

این روغن ها را هرگز در خودرو استفاده نکنید

عکس مطلب اول

به گزارش شرکت شاهین ابتکار مهام ، روغن های دنده یا همان واسکازین و همچنین روغن های هیدرولیک به دو بخش خودرویی و صنعتی تقسیم می شوند که به هیچ عنوان به جای یکدیگر قابل استفاده نمی باشند. در ادامه برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

تفاوت روغن دنده صنعتی و روغن دنده خودرویی در چیست

در بین روانکارهای موجود در بازار ایران ، روغن های دنده سهم مهمی از این بازار را شامل می شوند. یکی از پر فروش ترین روغن های دنده خارجی که در کشور ما نیز یافت می شود ، روغن دنده صنعتی شل اومالا هست. این روغن ساخت اروپاست و در دو نوع پایه معدنی و پایه تمام سینتتیک تولید می شود. نام پایه معدنی این محصول shell omala S2 G می باشد و نوع پایه گیاهی خانواده شل اومالا با نام های shell omala s4 we و shell omala s2 GX در بازار به فروش می رسد. اگر از خرید روغن شل اومالا با پایه معدنی خسته شدید پیشنهاد می کنیم به سراغ سری تمام سینتتیک این روغن بروید چون در این صورت میزان تغییر روغن دنده خود را حداقل به یک پنجم کاهش داده اید. البته بدیهی ست که این موضوع بدون هزینه نبوده و روغن های پایه تمام سینتتیک شل اومالا از قیمت بالاتری نسبت به نمونه معدنی برخوردار هستند.

کلیه روغن های شل اومالا اعم از پایه معدنی و پایه تمام سینتتیک از گریدهای مختلفی برخوردار هستند. این روغن های دنده صنعتی شامل گریدهای 68 ، 100 ، 150 ، 220 ، 320 ، 460 ، 680 می باشند که این عدد هر چه بزرگتر باشد نشان می دهد که روغن تهیه شده از درجه سفتی بیشتری برخوردار است که می تواند بسته به محل استفاده مؤثر باشد.

روغن دنده شل omala را فقط در کاربری صنعتی استفاده کنید و این روغن را با واسکازین های خودرویی اشتباه نگیرید.

نکته ی آخری که در خصوص این روغن باید بدانید این است که روغن shell omala در بسته بندی سطل های بیست لیتری و بشکه های دویست و نه لیتری تولید می شوند. این روغن دنده ی محبوب شرکت شل نمونه های داخلی خوبی دارد که از مهم ترین معادل های روغن شل امالا می توان به روغن دنده بهران بردبار ، روغن دنده پارس نیسان و روغن دنده ایرانول IG اشاره کرد.

در صورتی که همچنان سؤالی در خصوص روغن شل اومالا دارید می توانید با متخصصین شرکت شاهین ابتکار مهام تماس بگیرید.

روغن هیدرولیک صنعتی بخریم یا روغن هیدرولیک خودرویی

از دیگر اشتباهاتی که ممکن است در خرید روانکار رخ دهد ، عدم توجه به انواع روغن های هیدرولیک هست. روغن هیدرولیک نیز همانند روغن های دنده که پیش تر توضیح دادیم به دو نوع روغن هیدرولیک صنعتی و روغن هیدرولیک خودرویی تقسیم می شود که به جای یکدیگر قابل به کار گیری نیستند.

از روغن های هیدرولیک خودرویی با نام روغن هیدرولیک فرمان یاد می شود. محصولاتی که در این دست قرار می گیرند با نام های روغن انتقال اتوماتیک گرید 2 و 3 در بازار یافت می شود که معمولا خرید یک قوطی یک لیتری کار خودرو را راه می اندازد. اما روغن های هیدرولیک صنعتی متفاوت هستند و باید نکات دیگری را برای این نوع از روغن ها لحاظ کرد.

روغن های هیدرولیک صنعتی خود به گونه های مختلف تقسیم می شوند که هر یک تفاوتی با دیگری حاصل می کند. در این نوشته ی کوتاه قصد نداریم به معرفی ریز آن ها بپردازیم و فقط به ذکر چند نمونه پرمصرف از این روغن های هیدرولیک بسنده می کنیم.

از پرفروش ترین روغن های هیدرولیک صنعتی می توان به محصول بهران هیدرولیک H اشاره کرد. بهران هیدرولیک اچ در بسته بندی بیست لیتری و بشکه تولید می شود و در گریدهای مختلف می توان آن را تهیه کرد.

شاهین ابتکار مهام

توجه داشته باشید که بهران هیدرولیک اچ 68 پر مصرف ترین گرید این روغن می باشد و فقط این گرید از بهران هیدرولیک H در ظرف بیست لیتری تولید می شود. در صورتی که از گرید روغن هیدرولیک مورد نیاز خود به هر دلیلی مطلع نشدید پیشنهاد می کنیم به سراغ گرید 68 بهران هیدرولیک اچ بروید.

در صورتی که به دلایل مختلف ، نظیر عدم اطمینان از اصالت محصول ، عدم تولید در مقطع زمانی خاص و یا هر دلیل دیگری موفق به خرید روغن بهران هیدرولیک اچ نشدید ، این روغن معادل های دیگری دارد که از لحاظ کیفی قابل رقابت هستند و می توانید به سراغ این روغن ها بروید. روغن هیدرولیک پارس بابک ویژه ، روغن هیدرولیک ایرانول اچ ، روغن هیدرولیک شل تلوس خانواده S2 M از مهم ترین محصولات قابل اشاره در این زمینه هستند.

روغن هیدرولیک اچ بهران به خوبی از سایش قطعات ، خوردگی و زنگ زدگی دستگاه شما محافظت می کند و گزینه ای مناسب برای روانکاری قطعات فلزی می باشد.

روانکار حتما نباید مایع باشد!

تا اینجا توضیحاتی را در خصوص روغن های دنده و هیدرولیک ارائه کردیم. اما آیا تمام روانکارهایی که در خودرو استفاده می شود از نوع مایع روغنی هستند؟ پاسخ خیر است. گاهی محل استفاده ی روانکار باعث می شود که تصمیم بگیریم به جای روغن ، از روانکاری جامد استفاده کنیم. در این جاست که باید سراغ گونه ی دیگری از روانکار که گریس باشد برویم.

گریس روانکاری جامد است که از غلظت های مختلفی برخوردار می باشد. از میزان غلظت گریس با عبارت NLGI یاد می شود که عدد آن معمولا عددی بین صفر تا سه می باشد و هر چه این عدد بالاتر می رود یعنی گریس غلیظ تر است.

گریس ها با کاربردهای متفاوتی به بازار عرضه می شوند. از مهم ترین فاکتورهای کاربرد گریس می توان به تحمل حرارت آن اشاره کرد. موارد دیگری نظیر خوراکی بودن ، بسته بندی تولیدی ، میزان شل یا سفتی ، میزان تحمل فشار ، ضد آب بودن و غیره می تواند در خرید گریس اثرگذار باشد.

موضوعی که به بحث امروز ما ربط پیدا می کند استفاده گریس در خودرو می باشد. شاسی خودرو یکی از پرمصرف ترین موارد کاربرد گریس هست. از آن جایی که شاسی خودرو شرایط ویژه ای را برای روانکاری طلب نمی کند نیازی نیست برای گریس کاری این قسمت به سراغ گریس های خاص و گران برویم. پس با توجه به این شرایط ما خرید گریس پارس شاسی را به شما پیشنهاد می کنیم. شرکت نفت پارس در کشور ما بهترین گریس ها را تولید می کند و در زمینه تولید گریس برند برتر کشور می باشد.

شاهین ابتکار مهام

گریس پارس شاسی تا شصت درجه سانتی گراد حرارت را تحمل می کند و در بازار به عنوان گریس معمولی از آن نام برده می شود. گریس شاسی پارس را می توانید در بسته بندی ده پوندی (چهار و نیم کیلوگرم) ، سی و پنج پوندی (حدود شانزده کیلوگرم) و بشکه یکصد و هشتاد کیلوگرمی تهیه کنید.

شرکت شاهین ابتکار مهام با سال ها تجربه در زمینه فروش انواع روانکار آمادگی این را دارد که شما را در امر خرید روغن های موتوری ، صنعتی ، گریس و ضدیخ راهنمایی کند تا در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد