موضوعات داغ

چری اومودا 5 سال آینده توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی چند روز گذشته شاهد رونمایی مدیران خودرو از برند جدیدی به نام فونیکس Fownix بودیم، نام تجاری جایگزین چری که پس از این برای خودروهای لوکس مدیران خودرو در نظر گرفته خواهد شد. سه محصول جدید این شرکت یعنی تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو تحت برند فونیکس به بازار عرضه می‌شوند اما علاوه بر این سه خودرو، احتمالاً در اواخر سال آتی، شاهد عرضه محصول جدید چری با برند فونیکس به بازار ایران خواهیم بود. این خودرو چری اومودا 5 نام دارد و به تازگی توسط خودروساز چینی معرفی شده است.

نگاهی به چری Omoda 5

خودروهای شاسی‌بلند چری طی سالیان گذشته با نام تیگو معرفی شده‌اند اما اکنون چری قصد دارد تا نام دیگری را نیز به خانواده کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها اضافه کند. این خودروها با پیشوند اومودا شناخته خواهند شد و تجسم مدرن‌تری از محصولات خانواده تیگو خواهند بود. چری اومودا 5 نیز نسخه مدرن‌تری از چری تیگو 5 محسوب می‌شود، خودرویی که از چند سال پیش تاکنون میزبان آن در ایران بوده‌ایم.

چری اومودا 5 از نظر ابعاد و اندازه کاملا مشابه تیگو 5 است. طول 4400 میلی متر طول، 1830 میلی متر، عرض 1585 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2630 میلی متر ابعاد این خودرو را تشکیل می‌دهند. رینگ‌های 18 اینچی و جلوپنجره جدید چری موسوم به جلوپنجره کهکشانی نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

مفهوم نوآورانه Art In Motion در طراحی OMODA 5، ظاهری جذاب و دلربا به آن می بخشد. نمای جلو خودرو با جلو پنجره ماتریسی طرح الماس، خطوط اسپرت و اسپویلر دو لایه، این خودرو را زیبا کرده است. طراحی منحصر به فرد OMODA 5 از سوی بسیاری از مخاطبین مورد تحسین قرار گرفته است. ایده کلی طراحی خودرو کاملا آینده نگرانه، چشمگیر و رقابتی به نظر می رسد. این موضوع از سطح بالای مهندسی در این خودروساز چینی حکایت دارد که به عرضه محصولات جوان پسندانه می اندیشد.

همانند بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، صفحه نمایش‌های به هم پیوسته قسمتی از فضای کابین اومودا 5 را به خود اختصاص داده‌اند. دو صفحه نمایش 12.3 اینچی وظیفه نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگرها را بر عهده دارند و تقریبا هیچ دکمه فیزیکی در کابین خودرو مشاهده نمی‌شود.

چری اومودا 5

زیر کاپوت چری اومودا 5 یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر GDi قرار دارد که حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد. اومودا 5 همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی تک دیفرانسیل است و توانایی آفرود ندارد، با این حال سیستم تعلیق مستقلی برای چرخ عقب خودرو تدارک دیده شده است.

چری اومودا 5 در سه ماهه دوم سال 2022 وارد بازار چین می شود اما این شرکت برنامه‌های صادراتی قابل توجهی برای این مدل دارد. ارسال به کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی، آفریقا و اروپا اعلام شده است. روسیه و برزیل نخستین کشورهایی هستند که پس از چین میزبان اومودا 5 خواهند بود و در همین زمان این خودرو با برند فونیکس توسط مدیران خودرو وارد بازار ایران خواهد شد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/1
توی متن یا عنوان خبر ، ویرگول استفاده کنید بنظرم ، روانی خوندن متن بالا میره
1400/10/1
راست میگی منم فکر کردم ۵ سال دیگه میاد ولی بعدش فهمیدم اسمش آمودا ۵ هست😅
1400/10/13
حاجی من بعد چند ماه اومدم کامنتا رو خوندم تازه فهمیدم سال اسمش اومودا ۵ هست. نه اینکه پنج سال دیگه میاد😂😂
1400/10/1
شرط می بندم بیشتر ۱.۵ قیمت بخوره البته اگر بیاد.
1400/10/1
تک دیفرانسیل 1/6 لیتری ..... بقیمت خون ملت در 5سال اینده
1400/10/1
اومدا ۵ اسم خودرو هست، که قراره سال آینده عرضه بشه
1400/10/1
چینی ها کارشون به جایی رسیده که از روی دست هم کپی می زنند. فکر می کنم این طرح برای چانگان یونی تی بود
1400/10/2
اصلا مهم نیست که کی میاد‌‌..مهم اینه که قیمتش چنده.. قیمت کمپانی که چرته، چون مثل دیگنیتی گروه بهمن، من و شما نمی‌تونیم بخریم و باید از بازار آزاد ۳۰۰ میلیون بالاتر هزینه کنیم.اینم اگه کارخونه بگه مثلا یک و دویست ،، قیمت بازارش میشه یک و پونصد،، یعنی حدود ۵۰ هزار دلار،، ۵۰ هزار تا باید بدیم برای این ؟؟ شما یه ماشین ۵۰ هزار دلاری هر جای دنیا بخری حداقل ۷ سال یا ۱۵۰ هزار تا گارانتی داره،، بعد خدمات پس از فروش دارن،، این ماشین همه چیش الکترونیکیه، یه موقع خراب شه ، باید ببری نمایندگی فقط ،تازه اونام اگه سر در بیارن و قطعه موجود باشه، شهرستانها که هیچ‌چی،، انجین هم که توربو شارژه و پر استهلاک.. از افت قیمت ماشین هم که نگم.. یکی از آشناها آلمان،، می‌گفت رفتن نمایندگی فولکس واگن، ببینیم چه خبره،نمیخواستبم بخریم، اون نی بیرون طرف گفت خوشتون نیومد، گفتیم از یه مدلش خوشمون اومده پولمون نمی‌رسه. آدرس شماره تلفن گرفتن ازمون،،دو روز بعد نماینده فروششون اومد در خونه یه طرح برامون اوکی کرده بودن ۳۰ درصد نقد بقیش قسطی ۳ ساله، بدون هیچ کارمزد و سودی..اونا مسلمونن نه ما..
ببخشید زیاد شد،، درد دل کردیم.
1401/7/4
هعییییییی گفتی خدایی
1401/9/29
قل گفتی واقعا برایان داداش قل گفتی
1400/10/10
پنج سال دیگه عرضه میشه؟؟!!!