موضوعات داغ

خودروسازی سانگ یانگ با چه رقمی توسط ادیسون موتورز خریداری شده است؟

عکس مطلب اول

کمپانی سانگ یانگ با نام ابتدایی ها دونگ هوان موتور در سال 1954 تأسیس شد و خودروهای متعددی را در دهه 60 روانه خیابان‌ها کرد. این کمپانی در سال 1988 به سانگ یانگ تغییر نام داد. این شرکت کره‌ای تاریخچه مالکیت عجیبی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

سانگ یانگ در سال 1991 در بهترین زمان ممکن با دایملر آگ شریک شد تا خودروهای اسپرت را با تجهیزات مرسدس بنز تولید کند. در آن هنگام همگی چشم‌انتظار عرضه خودروی شاسی‌بلند بودند.

سانگ یانگ در سال 1997 توسط دوو خریداری شد، ولی به تدریج مشکلات مالی جدی برای این کمپانی به وجود آمد. در این بحران، شرکت SAIC در سال 2004 پا به صحنه گذاشت و 51% از سهام سانگ یانگ را خریداری کرد. دو سال بعد، یک اعتصاب بزرگ بدهی مضحکی را برای سانگ یانگ بالا آورد.

شرکت کره‌ای در سال 2009 وارد حسابرسی شد و تحت مالکیت ماهیندا و ماهیندرا درآمد. خودروساز هندی در آن زمان حدود 463.6 میلیون دلار برای سانگ یانگ هزینه کرد. این هزینه صرف تولید خودروهای جدید شد، ولی سود چندانی به دست نیامد. به همین خاطر سانگ یانگ در دسامبر سال 2020 مجددا اعلام ورشکستگی کرد و مجدداً به دادگاه رفت.

البته این تعلیق چندان طول نکشید، چرا که ادیسون موتورز کره‌ای در سال 2021 سانگ یانگ بدهکار را خریداری کرد. یک کنسرسیوم از سرمایه گذران با رهبری ادیسون موتورز با پرداخت مبلغ 255 میلیون دلار، سانگ یانگ را از نابودی نجات داد و تحت مالکیت خود درآورد.

خودروساز مستقر در پیونگ تاک در بیانه‌ای گفت:

سانگ یانگ قصد دارد با ارائه طرح بازتوانی و اخذ تأییدیه از دادگاه، کسب‌وکار خود را در اسرع وقت به وضعیت عادی درآورد، چرا که این قرارداد طبق فرایند دشواری منعقد شده است

ادیسون موتورز امیدوار است بتواند سکان کشتی سانگ یانگ را در دست بگیرد و روند تجارت این برند محبوب را روی غلتک بیندازد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/26
سلام

واقعأ سانگ یانگ به مبلغ 255 میلیون دلار فروخته شده؟؟؟!!!

چرا یک و یا چند نفر از اختلاس کنندگان ایران (کنسرسیوم اختلاس گران) نخریدند؟ حداقل با خرید سانگ یانگ؛ یه خدمتی به ایران می کردند و اختلاس هم به کلی فراموش می‌شد و ما هم از اونا خیلی راضی می شدیم و دستشان را می بوسیدیم. آخه ما در فراموشی و دست بوسی در دنیا یکه تاز هستیم.