موضوعات داغ

آفرود رنو داستر بهتر است یا لادا نیوا و سوزوکی جیمنی؟ فیلم مسابقه آفرودرهای اقتصادی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کانال یوتیوب‌ Carwow در یک ویدیو جدید آفرودرهای ارزان‌قیمت بازار اروپا را به رقابت با یکدیگر وا داشته است. داچیا داستر یا رنو داستر یکی از شاسی‌بلندهای تحسین شده چند سال اخیر است که موفقیت‌های بسیاری را در بازار اروپا کسب کرده است. در سوی دیگر نیز دو شاسی‌بلند آفرودی مقرون به صرفه دیگر قرار دارند. سوزوکی جیمنی یکی از محصولات موفق در بازار شرق و مرکز اروپا است و لادا نیوا از سال‌ها پیش در این بازار حضور دارد. تمامی این خودروها با قیمتی کمتر از 20 هزار پوند (760 میلیون تومان) به دست مصرف‌کنندگان اروپایی می‌رسند.

هر سه خودرو حاضر در این رقابت از پیشرانه‌های کوچک بهره می‌برند. برای مثال سوزوکی جیمنی در دسته خودروهای تجاری کوچک قرار می‌گیرد و به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 101 اسب‌بخار مجهز است. لادا نیوا نیز از موتور 1.7 لیتری بنزینی قدیمی با 85 اسب‌بخار استفاده می‌کند. داچیا داستر نیز به موتور توربودیزل 1.5 لیتری با 115 اسب‌بخار قدرت مجهز است.

بدیهی است که قدرت زیادی را از خودروهای حاضر در این مسابقه نباید انتظار داشت. با این حال وقتی صحبت از خارج از جاده به میان می‌آید، قدرت همه چیز نیست، زیرا بسیاری از عوامل دیگر از جمله وزن، لاستیک‌ها و کشش به عملکرد کلی خودرو کمک می‌کنند. همچنین در برخی از چالش های آفرود این ویدئو، فاصله محوری و سفتی شاسی نیز نقش بسزایی خواهند داشت.

رقابت بین این سه آفرود مقرون به صرفه بسیار نزدیک است. هر کدام در چالش های مختلف عملکرد خوبی دارند و باید اعتراف کنیم که از برخی از نتایج شگفت زده شدیم. بنابراین، کدام خودرو برنده کلی این رقابت خواهد بود؟ ویدیوی بسیار جالب رقابت سه آفرودر اقتصادی را ببینید تا متوجه شوید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد