موضوعات داغ

راهنمای خرید خودرو از ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان

عکس مطلب اول

دنیای پویای امروز نیاز حیاتی و اساسی‌ای به وسایل نقلیه و جابه‌جایی‌های پی‌درپی شهری و بین شهری داشته و با توجه به آن، نقش پررنگ خودروهای بزرگ و کوچک جهت حمل و نقل و شتاب‌دادن در تردد افراد و ارسال بار انکارناپذیر است. در این میان، با توجه به توسعه زندگی شهری و افزایش جمعیت و مساحت شهرهای پرجمعیت کشورهای مختلف جهان از جمله ایران و لزوم پیمودن مسیرهای درون‌شهری طولانی حتی تا چند بار در روز، خرید خودروی شخصی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رسیدن به مقصدهای کاری و حرفه‌ای و انجام سفرهای درون‌شهری و بین شهری روزمره در کمترین زمان است.

با توجه به نیاز گسترده به خرید و فروش خودرو، مشغله بسیاری از افراد برای انجام معاملات در این بازار تهیه بهترین خودرو با کیفیت بالا، استاندارد روز و ایمنی مناسب در تمامی زمینه‌ها در بازه هزینه‌ای مشخصی است. نظر به اینکه روند بررسی، کارشناسی و بازبینی خودروها برای قیمت‌گذاری، یک روند تخصصی است و نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی است، بنابراین نمایشگاه‌های خودرو، شرکت‌ها و سایت‌های اینترنتی مختلفی اقدام به جمع‌آوری و فروش داده‌های مربوط به خودروهای موجود در بازار در هر بازه قیمتی و با هر کیفیتی کرده‌اند.

جدا از مزایای این بررسی تخصصی برای شاغلان و کسانی که زمان کمی برای تحقیق درباره خودرو مورد نظر خود مطابق با بودجه‌شان دارند، این داده‌ها برای آن دسته از علاقه‌مندان و یا شاغلان در حوزه خودرو که جهت کاربرد بهینه از خودرو خود یا برای دستیابی به اطلاعاتی درباره انواع قطعات آن کنجکاو هستند نیز سودمند است.

در این نوشتار، راهنمای خرید خودرو از 250 تا 350 میلیون تومان و توضیحاتی درباره خودرو و ناوگان حمل و نقل ایران و همچنین خودروهای ارزان بازار ایران و انواع خودروهای صفر و کارکرده در این بازه قیمتی ارائه شده است.

خودرو و ناوگان حمل و نقل ایران

با توجه به تولید خودرو در کشور توسط کارخانه‌های مختلفی که بیش از نیم قرن از فعالیت‌شان می‌گذرد و نظر به افزایش ساخت خودرو و فروش آن در چند دهه گذشته، امروزه خودروهای ایرانی و خارجی مختلفی در کشورمان ایران تولید یا مونتاژ شده که هر کدام بسته به امکانات، کارخانه تولیدی، سال ساخت و ... قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین خط تولید خودروهای پرشماری نیز در کشور متوقف شده اند که همچنان محصولاتشان دارای قابلیت‌های مناسب و کارکرد بالا بوده و در بازار معامله می‌شوند. راهنمای خرید خودرو از 250 تا 350 میلیون تومان در واقع راهنمای خرید خودرو در بازه قیمتی کوچکی از خودروهای متنوع موجود در بازار ایران است که می‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب و معامله انواع موارد موجود در این محدوده قیمتی باشد.

خودروهای ارزان بازار ایران

بدون شک با توسعه خط تولید انواع خودروهای تولید داخل، قیمت تمام‌شده آنها نسبت به موارد مشابه وارداتی پایینتر بوده و راهنمای خرید خودرو از 250 تا 350 میلیون تومان عمدتا شامل خودروهای صفر کیلومتر ایرانی است. همچنین بسیاری از خودروهای برندهای خارجی مونتاژ داخل یا خودروهای وارداتی کارکرده نیز می‌توانند در این رده جای بگیرند. شناسایی انواع ویژگی‌ها و بخش‌های گوناگون خودرو مانند سالم بودن بدنه، پیشرانه و قدرت و شتاب آن، طراحی داخلی، نوع جعبه‌دنده و ... و ارزیابی آنها در ارزش‌گذاری و خرید و فروش انواع محصولات داخلی و خارجی موجود در این رده قیمتی بسیار مهم است. همچنین خودروهای کارکرده بر اساس سال ساخت نیز قیمت‌گذاری می‌شوند و وجود یک مرجع راهنمای خرید خودرو از 250 تا 350 میلیون تومان می‌تواند جهت انتخاب مناسب هر خودرو در محدوده قیمتی یادشده بسیار کاربردی و مهم باشد.

تعدادی از خودروهای موجود در بازه قیمتی 250 تا 350 میلیون تومان

با توجه به توضیحات فوق و لزوم تهیه راهنمای خرید خودرو از 250 تا 350 میلیون تومان جهت آگاهی هر چه بیشتر از انواع مدل‌های خودرو موجود در بازار ایران، در این بخش تعدادی از خودروهای صفر و کارکرده در این بازه قیمتی معرفی شده اند. با توجه به اینکه خرید و فروش خودرو به خصوص در چند سال اخیر وابستگی شدیدی به نوسانات ارز داشته است بنابراین امکان تغییر قیمت و خروج از بازه قیمتی فوق برای انواع مدل‌های بالاتر یا پایین‌تر از رده مشخص معرفی‌شده وجود دارد ولی به طور کلی خودروهای معرفی‌شده عمدتا در بازه قیمتی 250 تا 350 میلیون تومان قرار خواهند گرفت.

1) پژو 206 تیپ 5

خودروی پژو 206 که برای اولین بار توسط کمپانی پژو فرانسه ساخته و روانه بازار خودرو در اروپا شد، در بسیاری از کشورها و قاره‌های مختلف جهان شناخته‌شده است و به دلیل مصرف کم، قدرت و شتاب بالا و ایمنی مناسب یک خودروی ایده‌آل جهت کاربردهای روزمره شهری و سفرهای بین شهری محسوب می‌شود.

پژو 206

پژو 206 تیپ 5 صفر کیلومتر دارای قیمتی در بازه فوق است و همچنین این خودرو دارای موتور 1.6 لیتری TU5، طراحی داخلی خلاقانه و مناسب نسبت به مدل‌های هم‌رده، 110 اسب بخار قدرت و قابلیت تولید 142 نیوتن متر گشتاور است. همچنین این خودرو دارای گیربکس دستی 5 دنده است و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن تنها 6.4 لیتر است که در مقایسه با سایر خودروهای هم‌نام در این رده بسیار کم‌مصرف بوده و دارای شتاب 0 تا 100 برابر با حدود 10 ثانیه است.

2) پژو 206 تیپ 2

همانند دیگر خودرو تولیدشده از مدل پژو 206 یعنی تیپ 5، پژو 206 تیپ 2 دارای طراحی ظاهری و داخلی مناسب است. این خودرو که حدود 20 سال است در ایران تولید می‌شود طرفداران بسیار زیادی در کشور داشته و البته حجم موتور آن در قیاس با نوع تیپ 5 آن کمتر و در حدود 1360 CC است. همچنین قدرت موتور این هاچ‌بک اقتصادی برابر با 75 اسب بخار بوده و دارای حداکثر گشتاور 118 نیوتن متر است. مصرف سوخت پژو 206 تیپ 2 با مدل تیپ 5 تفاوت چندانی نداشته و هر دو خودرو در رده کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران به شمار می‌آیند.

3) سمند LX EF7

خودروی سمند به عنوان اولین خودروی 100 درصد ایرانی در حدود دو دهه پیش توسط ایران خودرو معرفی و روانه بازار ایران شد. پس از حدود دو سال، ایران خودرو از مدل سمند LX رونمایی کرد که امکاناتی بیشتر از مدل پایه این خودروی ایرانی داشت. با توجه به مصرف بالای پیشرانه این خودرو، در سال‌های اخیر مدل گازسوز آن طرفداران بیشتری داشته و مدل گازسوز EF7 خرید و فروش بیشتری می‌شود.

سمند

سمند LX EF7 دارای پیشرانه 1700 CC با قدرت 103 اسب بخار و توان گشتاور 136 نیوتن متر بوده و دارای جعبه دنده 5 دنده دستی است. مصرف سوخت این خودرو به صورت سیکل ترکیبی معادل 8.7 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر است و همچنین مجهز به کیسه هوای راننده، ترمز جلوی دیسکی و استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

4) رنو مگان

یکی از خودروهای پرطرفدار گروه رنو در ایران، رنو مگان است که اگرچه پس از سال 93 تولید هر دو مدل آن با پیشرانه‌های 1.6 لیتری و 2 لیتری متوقف گردید اما همچنان طرفداران و مشتریان خاص خود را داشته و نوع 1600 آن با وجود امکاناتی همچون پیشرانه 4 سیلندر 1 سوپاپه، قدرت بالای 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور 151 نیوتن متر هنوز هم یکی از خودروهای پیشرو در محدوده قیمتی مورد نظر است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو مقدار 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر است که نسبت به رقبای هم‌رده کم‌مصرف به شمار می‌آید. همچنین این خودرو دارای ترمز ABS، کیسه هوای جلو و انواع آپشن‌های مختلف است و می‌تواند انتخاب مناسبی جهت خرید یک خودروی کارکرده با کیفیت بالا باشد.

5) پژو پارس LX TU5

خط تولید یکی دیگر از محصولات کمپانی فرانسوی پژو در ایران با نام پرشیا و پس از مدت اندکی پژو پارس در دهه 80 کلید خورد. پس از چند سال تولید و رفع نواقص فنی، مدل جدید آن به نام LX در سال 86 به بازار عرضه شد که دارای محبوبیت بالایی در بین خریداران خودرو در ایران است. مدل صفر کیلومتر این خودرو در بازه قیمتی مورد نظر قرار دارد و با تجهیز به موتور TU5 مصرف و سر و صدای آن نیز کمتر شده است. این خودرو از یک موتور 1600 سی‌سی چهار سیلندر 16 سوپاپ بهره می‌برد که دارای 106 اسب بخار قدرت و گشتاوری بالغ بر 142 نیوتن متر است. گیربکس این خودرو 5 دنده دستی بوده و دارای رده مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین این خودرو دارای امکاناتی نظیر ترمز دیسکی با ترمز ضد قفل ABS و EBD، آینه و بالابر شیشه برقی، کیسه هوای جلو، انواع سنسورها، سیستم اتولاک و ... است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای بازه قیمتی مشخص‌شده باشد.

با توجه به اهمیت بالای آگاهی از کارکرد بخش‌های مختلف خودرو در هنگام خرید و فروش و همچنین معیارهای مختلفی که برای هر خریدار خودرو مد نظر است مانند قدرت موتور، سال ساخت، بدنه و فضای داخلی و رنگ خودرو، ایمنی، نوع گیربکس و ... و همچنین با توجه به بودجه هر فرد در هنگام تقاضا برای خرید خودرو، وجود یک راهنمای خرید خودرو از 250 تا 350 میلیون تومان همانند سایر بازه‌های قیمتی بسیار مهم بوده و می‌تواند جهت انتخاب بهینه در بین بازار متنوع انواع خودروهای داخلی و خارجی یاری‌رسان باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/4
زانتیا حتی تا 500 میلیون هم بهترین انتخابه