موضوعات داغ

زمان تحویل تویوتا لندکروزر 2022 به 4 سال رسیده است! موج سفارش به سمت تویوتا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اکتبر سال گذشته، یک نمایندگی کوروت با اجرای لیست انتظار سه تا چهار ساله برای Z06 جدید موافقت کرد. در طرف دیگر اقیانوس آرام، تویوتا نیز در عرضه LC300 دچار همین مشکل شده است.

این شرکت ژاپنی در وبسایت خود این بیانیه را منتشر کرده است: "زمان تحویل LC300 حدود چهار سال است. ما نهایت تلاش خود را برای کاهش زمان انتظار مشتریانمان انجام می‌دهیم و قدردان صبر و شکیبایی شما هستیم."

به عبارت دیگر، مشتریان در بهترین حالت لندکروزر خود را در سال ۲۰۲۶ تحویل خواهند گرفت.

بیش از ۱۰ میلیون لندکروزر در سپتامبر ۲۰۱۹ تحویل داده شد که خیلی کمتر از سایر مدل‌ها در بازار بود. اما برخلاف فورد سری F، لندکروزر یک مدل آفرود افسانه‌ای با لوکس‌ترین امکانات نسبت به هر تویوتای دیگری به جز سنچری است.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲

در سرزمین آفتاب تابان، GX پنج صندلی با موتور V6 بنزینی از ۴۴۶۸۰ دلار به بالا قیمت‌گذاری می‌شود، در حالی که قیمت GR اسپورت پنج صندلی با موتور ۳.۳ لیتری دیزلی ۷۰۱۰۰ دلار است. نسل قبلی لندکروزر که آخرین بار سال گذشته به عنوان مدل ۲۰۲۱ در ایالات متحده به فروش رسید، ۸۵۶۶۵ دلار قیمت داشت.

اگرچه تویوتا عرضه لندکروزر را در ایالات ‌متحده متوقف کرده ‌است، اما طرفداران این مدل نباید نگران باشند چون پلتفرم TNGA-F و موتور V6 توربو بنزینی آن با لکسوس LX و پیکاپ تراک توندرا مشترک است. در روز ۲۵ ژانویه، سکویا با پلتفرم و پیشرانه مشابه رونمایی خواهد شد.

LX 600 که در بهار آینده عرضه خواهد شد، شبیه‌ترین مدل به لندکروزر است. قیمت مدل ۲۰۲۲ با توان ۴۰۹ اسب بخار ۸۸۲۴۵ دلار اعلام شده، که تقریباً برابر با قیمت مدل ۲۰۲۱ با توان ۳۸۳ اسب بخار یعنی ۸۸۲۷۵ دلار است. مدل LX 600 اولترا لاکچری چهار صندلی نیز با قیمت ۱۲۷۳۴۵ دلار قابل سفارش خواهد بود.

لکسوس به زودی نسخه هیبریدی این مدل را معرفی خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد