موضوعات داغ

آیا توان اعلام شده برای موتور تویوتا لندکروزر 2022 صحیح است؟ تست روی دستگاه داینو + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا هنگام معرفی نسل جدید لندکروزر LC300، با موتورهای V8 دیزلی و بنزینی برای همیشه خداحافظی کرد و به جای آن از پیشرانه اقتصادی‌تر و مدرن‌تر V6 بهره گرفت. اکنون هر دو نسخه دیزلی و بنزینی تویوتا لندکروزر LC300 با پیشرانه V6‌ توربوشارژر تولید می‌شوند. از زمان عرضه لندکروزر LC300 تاکنون کانال‌های یوتیوبی مختلف اقدام به ضبط تست داینو این خودرو کرده‌اند و اکنون شاهد تست داینو تویوتا لندکروزر GR اسپرت 2022 هستیم.

تویوتا لندکروزر GR اسپرت 2022 از نظر قدرت هیچ تفاوتی با سایر تریم‌ها ندارد که این مساله چندان جالب به نظر می‌رسد. پیشرانه 3.3 لیتری دیزلی با یک جفت توربوشارژر زیر کاپوت این تیپ قرار دارد که روی کاغذ حداکثر 305 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نتیجه آزمایش دینو نشان می دهد که موتور V6 دیزلی 275 اسب بخار قدرت و 641 نیوتن متر گشتاور به چرخ‌ها ارسال می‌کند تولید می کند، که با توجه به قاعده تلفات 10 درصدی پیشرانه تقریباً درست به نظر می رسد. مدتی پیش نسخه بنزینی تویوتا لندکروزر LC300 نیز روی دستگاه تست داینو قرار گرفت. موتور 3.5 لیتری بنزینی به طور رسمی دارای قدرت 409 اسب بخار و گشتاور 478 پوند فوت (650 نیوتن متر) است و در تست داینو سال گذشته، 370 اسب بخار و 534 نیوتن‌متر گشتاور خروجی ارائه کرد.

تویوتا لندکروزر GR اسپرت 2022 پس از تست داینو روی پیست رفت تا شتاب صفر تا 60 را ثبت کند. بهترین زمانی که این خودرو موفق به ثبت آن شد، رکورد صفر تا 60 مایل 7.26 ثانیه بود. با وجود عدم تفاوت فنی میان تویوتا لندکروزر GR اسپرت 2022 و دیگر تریم‌های این خودرو، نسخه Gazoo Racing‌ به قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب، سیستم تعلیق متغیر تطبیقی ارتقا یافته و سیستم تثبیت کننده سیستم تعلیق دینامیکی جنبشی کنترل شده الکترونیکی تویوتا (E-KDSS) مجهز است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/4
که توان اعلام شده اش هم درست نباشد یا باشد!

نه سری 300 ،اما سری قبل از آن که در خیابان های داخل کشور هم دیده میشود(با قیمت چند برابری داخلی هم کاری نداریم)

اما قیمت دلاری
تیپ 1 اش 90 هزار دلار است
90 هزار دلار قیمت ماشینی است که مود جاده های برفی و یخی مود شن مود گِل .... برای گیربکس داشته باشه قیمت ماشینی است که چرم و چوب در طراحی داخلی اش بکار رفته باشد نه پلاستیک های درجه سه!

90 هزار دلار قیمت یک شاسی بلند لاکچری است نه ماشین تنفس طبیعی بدون شتاب و قدرت موتور مناسب و طراحی زشت قدیمی پلاستیکی (عربی!)

این ماشین در بخش داخلی اش ماشین رده 40 هزار دلاری است نه 90 هزار دلاری!

اکنون که در سری جدید تویوتا سنت شکنی کرد و برای اولین بار از توربو شارژ استفاده کرد یا بالاخره از صفحه نمایش استفاده کرد اما تا قبل از سری اخر فاجعه هست این ماشین

تویوتا بخاطر فروش بالای هاچ بک یاریس و کم مصرفی بنام پریموس! ( میدونم پریوسه) صرفا صاحب نام است. اما عده ای آنرا بت میدانند! درحالی که در پرچم دارهایش با فاصله بسیار بسیار از رقبای هم قیمتش قرار گرفته است.

و اگر عربها!نبودند برای crazy کردن اخر هفته ها در بیابان یک لند کروز منهدم کنند , دوباره اول هفته یکی دیگه بخرند، چه بسا خط تولید شاسی بلند هایش تعطیل میشد

البته این واقعیات این معنی رو نمیده که الان چینی ها بهترن!
نه محاسن تویوتا رو همه میدانیم بنده فقط معایب تویوتا رو عرض کردم چون انهایی که اسم لندکروز را فقط شنیده اند نمیدانند.

پاینده باشید
1400/11/5
تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو دنیاست.یکی از با دوام ترین برنده است.در عین حال یکی از کم استهلاک ترین برندهاست.بله زلم زیمبو اسباب بازی های کره ای رو نداره ولی بهترین کیفیت سواری و قطعات رو داره.حالا برند سوپر لوکسش یعنی لکسوس که دیگه خداست.اینو دیگه همه میدونند.حرفهات همش بی ربطه
1400/11/5
عربها که به قول خودت هفته ای یدونه چپ میکنن و نو میخرن بهتر میدونن یا تو که از نزدیک حتی لمس نکردی .