موضوعات داغ

خودروی هایما 7X وارد ایران خودرو شد، عرضه یک ون جدید با چهره ای مدرن

عکس مطلب اول

سگمنت خودروهای MPV بسیار خاص و دارای مخاطبانی هدفمند است که بسیاری از خودروسازان دنیا مثل مرسدس بنز، تویوتا و یا هیوندای علاقه خاصی به آن دارند. در ایران البته این سگمنت بسیار فقیر است و به راستی خشکسالی عجیبی در آن وجود دارد و تقریباً می توان گفت که در حال حاضر هیچ خودروسازی در این سگمنت محصولی را ارایه نمی دهد. اما با عکس هایی که از طریق مخاطبین خودروبانک به دست ما رسیده، یک دستگاه خودروی هایما 7X به ایران خودرو وارد شده تا مراحل تست های اولیه را برای شروع تولید و عرضه بگذراند.

هایما 7X در حقیقت نسل جدید خودروی هایما F7 است که در سال 2019 معرفی شد و از سال 2020 وارد بازارهای جهانی شد، پس باید بگوییم با خودروی جدیدی سر و کار داریم و برخلاف بسیاری دیگر از محصولات عرضه شده در ایران، لااقل هایما 7X یک خودروی از رده خارج قدیمی چینی نیست!

طراحی هایما 7X

خودروی هایما 7X از سال 2020 وارد بازارهای جهانی شده و مشخصاً طراحی آن بسیار مدرن است. طراحی هایما 7X را شرکت پینین فارینا ایتالیا انجام داده و گفته شده که از قایق های تفریحی شخصی در طراحی این خودرو الهام گرفته شده است. البته اگر به عقب برگردیم، باید بگوییم که هایما 7X نسخه تولیدی خودروی مفهومی هایما VF00 است که در سال 2018 در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

هایما 7X

در جلوی خودرو با جلوپنجره بسیار بزرگی سر و کار داریم که روند طراحی خودروهای روز جهان است. همچنین در عقب خودرو، کل درب و همچنین کناره های آن را به صورت مشکی رنگ می بینیم که البته از نظر نگارنده آنچنان هم طراحی دلچسبی نیست.

متاسفانه فعلاً عکس های داخل خودروی وارد شده به ایران خودرو به دست ما نرسیده اما داخل هایما 7X دو صفحه نمایش بزرگ افقی پشت غربیلک فرمان قرار دارد که اکثر خودروهای تولیدی در چین از سال 2020 با چنین طراحی به بازار عرضه شده اند.

Haima 7X

هایما 7X به صورت 7 نفره عرضه شده که چینش صندلی ها در داخل خودرو به صورت 2+2+3 هستند. وضعیتی که قبلاً در خودروی فردا SX6 دیده بودیم.

مشخصات فنی هایما 7X

هایما 7X مشخص نیست با چه پیشرانه ای به بازار ایران عرضه خواهد شد، اما روی این خودرو تنها موتور 1.6 لیتری توربوشارژ نصب می شود که با دو مدل 165 اسب بخاری و 195 اسب بخاری هستند. تمامی مدل ها به گیربکس 6 سرعته خودکار مجهز هستند و تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می شوند.

در زیر می توانید مشخصات فنی نسخه های مختلف هایما 7X را مشاهده کنید.

هایما 7X موتور اول موتور دوم
تعداد سیلندر 4 سیلندر 4 سیلندر
حجم موتور 1594 سی سی 1594 سی سی
حداکثر توان 165 اسب بخار 195 اسب بخار
حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر 293 نیوتن متر
تنفس موتور توربوشارژ توربوشارژ
مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر 7.6 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 5

فروش هایما 7X در چین

خودروی هایما 7X از اکتبر سال 2020 میلادی در چین عرضه شده و در کل سال 2021 میلادی توانسته 6595 دستگاه را در چین به دست مشتریان برساند. اطلاعات دقیقی از عرضه هایما 7X در دیگر کشورها در دسترس نیست اما به نظر می رسد که بزودی در بازارهایی نظیر روسیه و یا هند نیز عرضه خواهد شد.

قیمت هایما 7X

قیمت هایما 7X بین 18 الی 22 هزار دلار است پس باید بگوییم که اصلاً با خودروی ارزان قیمتی سر و کار نداریم و باید ببینیم با تولید و داخلی سازی هایما 7X چقدر قیمت این خودرو کاسته می شود. اما اگر این خودرو با تعرفه های کنونی وارد بازار ایران شود، و با داخلی سازی زیر 20 درصد روی خط تولید برود، باید انتظار قیمتی در حدود 800 میلیون تومان الی 1 میلیارد تومان را برای هایما 7X داشته باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/13
چین از هم از سیستم دانشگاه ازاد برای تولید خودرو استفاده می کنه. تو هر شهرستانی یه کارخانه تولید ماشین زده. بالاخره خرج خودشونو در میارن