موضوعات داغ

چند قلق برای تعمیر بی ام و که احتمالا نمی دانید! چگونه با خودروی آلمانی رفتار کنیم؟

عکس مطلب اول

بهنام محمدی را اکثر کسانی که خودروی آلمانی دارند می شناسند. بیش از 20 سال سابقه در تعمیرات تخصصی بی ام و ، بنز و پورشه دارد و در مرکز تخصصی خدمات خودروهای آلمانی بهنام، روزانه حال تعداد قابل توجهی از این مدل خودروها را خوب می کند. تعمیر بی ام و یکی از رایج ترین نیازهای امروز آلمانی سواهاست. بنابراین باز هم سری به آنجا زدیم تا جواب سوالاتمان را از بهنام محمدی بگیریم.

عیب یابی در BMW چگونه است و از کجا آغاز می شود؟

در مرحله اول عیب یابی با دیاگ تخصصی آغاز می شود و بسته به خطایی که دستگاه دیاگ در اختیار ما می گذارد عیب یابی صورت می گیرد. اول فیوز های خودرو چک می شود و سپس سیم کشی مربوط به کنترل یونیت و در مرحله آخر خود کنترل یونیت.

در نگهداری ب ام و چه اشتباهاتی موجب بروز ایراد برقی می شود؟

استفاده از تجهیزات برقی خودرو هنگام خاموش بودن موتور به صورتی که دینام خودرو وظیفه خود را انجام ندهد یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که توسط مالک خودرو صورت می گیرد، زیرا برق مصرفی مستقیما از باتری استفاده می شود و پایین آمدن ولتاژ باتری در خودرو می تواند باعث نوسان برق مصرفی کنترل یونیت ها شود. باتری به باتری کردن خودرو نیز می تواند موجب ایراد برقی شود و اگر به صورت اشتباه انجام شود یعنی به صورتی که قطب های منفی و مثبت به هم اتصال داشته باشند، فاجعه می آفریند!

تعميرگاه بهنام محمدی

دلیل تقه زدن و زوزه کشیدن در گیربکس بی ام و چیست؟

قیمت خودرو فلان

۱.روغن گیربکس : کمبود روغن گیربکس ، فرسوده شدن یا آلوده بودن آن می تواند دلیلی برای این مشکلات باشد.

۲.خراب بودن خنک کن گیربکس : روغن باید به خوبی خنک شود زیرا اگر حرارت آن بالا برود می تواند سیستم روان‌کاری را دچار آسیب کند.

۳.صدای بلبرینگ های شفت هم می تواند دلیل زوزه کشیدن باشد.

خلاص شدن گیربکس و رفتن به حالت اضطراری گیربکس به چه دلیل اتفاق می افتد؟

درصورتی که عملکرد گیربکس دچار مشکل شود این اتفاق می افتد. دلایل این موضوع هم عبارتند از : ساییدگی صفحه های گیربکس ، بروز مشکل در فیبر، ساعت و کم بودن بیش از حد روغن گیربکس. این مشکل در ب ام و ، بنز و پورشه به دلیل حساسیت بیشتری که دارند اتفاق می افتد.

خانه امن ب ام و و خودروهای آلمانی / آشنایی با خدمات تعمیرگاه تخصصی بهنام

کدام اتاق ب ام و بیشترین خرابی و مراجعه برای تعمیر گیربکس دارد؟چرا؟

اتاق های E83 ، F25 و F26 بیشترین مراجعه را دارند. اما دلایل آنها فقط می تواند کم گذاشتن در نگهداری و به نوعی کوتاهی توسط مالک باشد .عوض نکردن به موقع روغن و فیلتر گیربکس و رانندگی نادرست در حالت دستی دلایل دیگر آن است. واقعا مالکان این خودروها قبل از اینکه خسارت سنگین به وجود بیاید، باید به خودروی خود رسیدگی کنند. گاهی با هزینه ناچیز می توانند عمر بیشتر گیربکس خود را بالا ببرند و جلوی خسارت های سنگین را بگیرند. سرویس های به موقع در خودروهای آلمانی به ویژه بی ام و و پورشه ضروری است.

تعميرگاه بهنام محمدی

نحوه فعال سازی آپشن های غیر فعال ب ام و چگونه است؟ چه آپشن هایی قابلیت فعال سازی دارند و کدام اتاق بیشترین مراجعه برای این موضوع دارند؟

کد های مخصوص هر آپشن در بخش SA خودرو تعریف می شود، سپس کنترل یونیت مربوطه مجددا به صورت آنلاین کد می شود. آپشن هایی مانند بلوتوث مدیا، تاخیر در آینه ها ، تابلو خوان ، رادارها، اپل پلی ، دیدن فیلم هنگام حرکت و…

و بیشترین مراجعه اتاق ب ام و سری 5 یا همان F10 را داریم که جهت فعال سازی بلوتوث مدیا به ما مراجعه می کنند.

جعبه فرمان اکثر بی ام و ها در سطح پایین قرار دارد و اغلب ضربه می خورند،آیا تعمیر آنها امکان پذیر است یا فقط باید تعویض شوند؟

اگر ضربه وارد شده به جعبه فرمان به پوسته آن اسیب رسانده باشد تعویض کردن آن الزامی است، ولی اگر به شلنگ های هیدرولیک آلومینیومی یا در نسخه برقی به موتور جعبه فرمان آسیب رسیده باشد می توان فقط اجزای آن را تعویض کرد و از تعویض کل جعبه فرمان خودداری کرد.

برای جلوگیری از ناک زدن موتورهای توربو چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

در حال حاضر اکثر ب ام و های مدل 2012 به بالا توربو هستند. استفاده از مناسب ترین نوع سوخت موجود در کشور یعنی بنزین سوپر و استفاده از مکمل های سوختی اورجینال برای بهبود و افزایش مقدار اکتان سوخت و نیز استفاده از شمع های اورجینال پیشنهاد می شود. همچنین گرانروی روغن موتور متناسب با مقدار ویسکوزیته پیشنهاد شده کمپانی ب ام و بنز و پورشه باشد. یک راهکار تکمیلی هم ریمپ کردن است که می تواند خودرو را با سوخت موجود سازگار کند. این خدمات در مجتمع خدمات تخصصی خودروهای آلمانی بهنام ارائه می شود.

آدرس: تهران – بزرگراه یادگار امام شمال – داخل مجموعه پمپ بنزین یادگار امام

تلفن: 22366256 – 09121334383

برای کارشناسی فنی قبل از خرید خودروهای آلمانی (بنز، ب ام و و پورشه) چه توصیه هایی به خریداران می کنید؟ و در این مرکز اینجا چه آیتم هایی برای کارشناسی خودرو چک می شود؟

بسته به مدل خودرویی که خریدار قصد خرید دارد تمامی آیتم ها کنترل می شوند و توصیه صورت می گیرد؛ مثل ضعف های موجود در خودرو که به خریدار گزارش داده می شود. سلامت ظاهری، موتور، گیربکس و مجموعه تعلیق، دیاگ برای چک کردن مشکلاتی که در ECU و یونیت های دیگر وجود دارد، تست گیربکس و چک کردن صفحه سرویس های دوره ای خودرو.

یکی از اصلی ترین وجوه تمایز مرکز خدمات تخصصی بهنام با سایر مجموعه ها، آشتی قیمت خدمات با جیب مشتری است!

اجرت ها اینجا بر چه اساسی تعیین می شود؟ مزیت رقابتی تعمیرگاه شما از لحاظ قیمت و قطعات و اجرت چیست؟

یکی از اصلی ترین وجوه تمایز مرکز خدمات تخصصی بهنام با سایر مجموعه ها، آشتی قیمت خدمات با جیب مشتری است! اینجا واقعا مشتریان ما از حیث قیمت رضایت کامل دارند و اظهار می کنند که سطح خدمات با اجرتها در تعادل کامل است. اجرت ها بر اساس نرخ اتحادیه تعیین می شوند از لحاظ قطعه سعی ما بر رواج دادن استفاده از قطعات اورجینال است. البته گاهی مشتری اصرار بر قطعه متفرقه هم دارد که ما بعد از ارائه مشورت به او، اگر متقاعد نشود از همان قطعه که مد نظرش است استفاده می کنیم.

تامین قطعات در این تعمیرگاه بی ام و در تهران به چه صورت انجام می گیرد؟

قطعاتی که مصرفی هستند مستقیم از بازار تامین می شود و قطعاتی که مصرف خیلی کمی دارند و به اصطلاح کمیاب هستند از آلمان و دبی سفارش داده می شوند و در اسرع وقت تامین خواهند شد.

تعميرگاه بهنام محمدی

چند نکته و ایراد رایج در مورد بنز های 6 و 8 سیلندر که قبل از سال۲۰۱۳ اجازه وارد شدن به کشور داشتند بگویید. مثلا ایراد های رایج CLS هایی که بیشتر بخاطر آن مراجعه می کنند؟

ایراد های رایجی که در بنز CLS وجود دارد سیستم پنوماتیک آن است که بالن های بادی CLS سریعا آسیب می بیند. معیوب شدن دنده های میل سوپاپ یکی دیگر از ایراد های رایج آنهاست که باعث سر و صدا هنگام استارت زدن می شود.

برای فیس لیفت برخی مدل های بی ام و بنز چه اقداماتی انجام می شود؟

F10 (ب ام و 528): تغییر سپر عقب و جلو وتبدل کردن آن به مدل M Power، تعویض قاب های آینه ، تعویض چراغ های جلو از مدل زنون به LED.

بنز W204 : تعویض سپر جلو و عقب، تعویض چراغ های جلو و عقب، تعویض جلوپنجره، تعویض داشبورد از مدل ۲۰۰۸ به ۲۰۱۴.

رفع ارور رایج گیربکس X3 و X4 که با کد های ارور ۵۴۶۲ و۵۴۶۳ نمایش داده می شود به چه صورت انجام می شود؟ در واقع چه نشانه هایی از گیربکس باید ببینیم تا متوجه شویم وقت مراجعه به تعمیرگاه است؟

این خطا ها به علت خرابی سروو موتور یا VGT به وجود می آید که با تعویض چرخ دنده داخلی سروو موتور می توان ارور را رفع کرد، زیرا چرخ دنده های داخلی آن خورده می شود و این خطا به وجود می آید. درصورتی که چراغ۴×۴ و ABS هنگام رانندگی روشن شد و یا هنگام خاموش کردن ماشین از سمت گیربکس ب ام و صدای تق تق به گوش رسید راننده باید به تعمیرگاه مراجعه کند.

تعميرگاه بهنام محمدی

در آخر می توانیم بگوییم که هرگونه سوالی در مورد تعمیر بی ام و ، بنز و پورشه داشته باشید می توانید با مراجعه به این مرکز بپرسید. اینجا سر فرصت به سوالات شما پاسخ می دهند. کارشناسان مرکز خدمات تخصصی بهنام ، مشاوره مناسب جهت تعمیر، خرید و فروش و تیونینگ انواع خودروهای آلمانی به شما ارائه می دهند.

آدرس: تهران – بزرگراه یادگار امام شمال – داخل مجموعه پمپ بنزین یادگار امام

تلفن: 22366256 – 09121334383

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد