موضوعات داغ

هایما 6P برای تست های اولیه وارد ایران خودرو شد، اولین هیبریدی تولید داخل ایران؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

هایما 6P را باید جزو جدیدترین محصولات هایما بدانیم که حال برای گذراندن مراحل تست اولیه به ایران خودرو رسیده است. هایما 6P در حقیقت نسخه بروز شده هایما S5 است که با پیشرانه هیبریدی عرضه شده اما طراحی و ابعاد این خودرو کماکان بسیار شبیه به S5 است.

طراحی هایما 6P

هایما S5 خود محصولی بود که از نظر طراحی دچار مشکلات بسیاری بود و ناپختگی در این خودرو دیده می شد اما به نظر می رسد که هایما آنچنان هم در این روند پیشرفت نکرده و با نگاهی گذرا به هایما 6P متوجه می شویم که این خودرو مملو از حجم های اغراق شده و زوایا و خطوطی است که برای خودرویی که با مدل 2021 عرضه می شود، ایرادی بزرگ محسوب می شود.

نمای جلو دارای چراغ های باریک و اخمو است که به سرعت ما را به یاد محصولات آسیای شرقی می اندازد. همچنین خطوط بیش از حد در کناره ها و همچنین در نمای عقب، سردرگمی طراح را به وضوح نشان می دهد.

مشخصات فنی هایما 6P

هر چقدر طراحی این خودرو دچار مشکلاتی است، اما سعی شده تا پیشرانه ای مدرن و هیبریدی روی این خودرو نصب شود تا مشخص شود که کارت برنده این خودرو در زیر کاپوت است. پیشرانه نصب شده روی هایما 6P یک موتور 3 لیتری 1.2 لیتری خطی توربوشارژ است که به کمک یک باطری می تواند حداکثر 141 اسب بخار را تولید کند. همچنین گشتاور تولید شده توسط این خودرو حداکثر 244 نیوتن متر در دور 1700 است. کد این موتور HMA-GA12-YF1 است که دقیقاً 1196 سی سی حجم دارد و جالب است بدانید که با چنین حجم اندکی به دلیل نیروی الکتریکی تولید شده، می تواند در عرض 7 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد.

هایما 6P

اگر باطری های این خودرو بصورت فول شارژ باشد، می تواند تنها به کمک شارژ باطری حدود 80 کیلومتر را پیمایش کند. گیربکس نصب شدهر وی این خودرو 7 سرعته دوکلاچه تر است که تمامی نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

مصرف سوخت کم

با توجه به پیشرانه بسیار کم حجم و همچنین استفاده از موتور برقی، مصرف سوخت ترکیبی هایما 6P تنها 1.4 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که البته باید در شرایط ایران و در عمل نیز این مورد تست و بررسی شود.

آپشن های هایما 6P

روی هایما 6P آپشن های مختلفی مثل کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، ترمز پارک برقی، دوربین و سنسور عقب، سقف پانوراما، سنسور باران، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، و یا سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD و ESP و TCS قابل نصب است که باید ببینیم نسخه ای که در نهایت به ایران عرضه می شود، کدام یک از آپشن ها را خواهد داشت.

هایما 6P ایران خودرو

همچنین این خودرو در نسخه استاندارد دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو است اما در نسخه فول آپشن دارای کیسه های هوای جانبی است که باز هم مشخص نیست ایران خودرو کدام مدل را به بازار ایران خواهد آورد.

قیمت هایما 6P

قیمت هایما 6P در بازار چین بین 25,560 دلار و 27,600 دلار است که باید بگوییم با خودروی ارزان قیمتی سر و کار نخواهیم داشت. با توجه به روند قیمت گذاری ها در ایران، احتمال دارد قیمت این خودرو در کمترین حالت حدوداً 1 میلیارد تومان قیمت خواهد داشت که عددی بسیار بالا برای یک کراس اوور شهری است و رقابتی بسیار سخت در این رنج قیمتی در جریان است. اما در هر صورت باید ببینیم که ایران خودرو چه زمانی هایما 6P را روانه بازار خواهد کرد و نسخه عرضه شده این خودروساز چه مشخصات و امکاناتی دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/21
جگرم داره آتیش میگیره که جز چینی اونهم درجه دو و سه دیگه هیچ کمپانی معتبری با صنایع ما همکاری نمیکنه!
1400/11/21
خر های ملیاردی
1400/11/22
درست تایپ شده؟ فول شارژ 80 کیلومتر ؟!؟!
به اسم هیبریدی! یعنی الان باید ملت برای یک خودرو سه سیلندری که متکی به بنزین هست! یک میلیارد یا بالاتر باید هزینه کنن!؟
1400/11/23
چقدر قیافش زشتو بد ترکیبه