موضوعات داغ

آیا پژو 2008 نسخه GT به ایران خواهد آمد؟ نسخه موقت در تهران دیده شد

عکس مطلب اول

همانطورکه می دانید زمزمه واردات خودرو در یک قدمی تحقق است و همگی منتظر اعلام بخشنامه از سوی وزارت صمت برای باز شدن رسمی واردات خودرو هستند. در این بین شایعاتی مبنی بر تعرفه کمتر برای خودروهایی با حجم موتور پایین تر به گوش می رسد و به نظر می رسد که وزارت صمت قصد دارد تا واردکنندگان را به سوی خودروهای اقتصادی کم حجم سوق دهد.

حال امروز عکس هایی توسط مخاطبین خودروبانک به دست ما رسیده که نشان می دهد یک دستگاه پژو 2008 مدل GT در جدیدترین نسخه معرفی شده با پلاک موقت در تهران در حال تردد است. با توجه به نوع خودرو هم چنین نوع پلاک نصب شده روی آن، بی شک باید گفت که این خودرو توسط یک خودروساز داخلی وارد کشور شده و به احتمال زیاد در حال گذراندن آزمایش های اولیه برای واردات است، زیرا مدت ها است که رابطه پژو و ایران خودرو متوقف شده و تنها راه واردات این خودرو، واردات از طریق بخشنامه جدید و بصورت CBU است که با توجه به مشخصات فنی این خودرو، پژو 2008 GT قطعاً یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

چرا پژو 2008 مدل GT گزینه مناسبی است؟

پژو 2008 مدل GT به یک پیشرانه 1.2 لیتری 3 سیلندری مجهز است اما آن را دست کم نگیرید. این پیشرانه به کمک سیستم پرخوران توربوشارژ می تواند بیش از 150 اسب بخار را تولید کند و به ادعا کارخانه پژو، می تواند در کمتر از 9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.

پژو 2008GT در ایران

گیربکس نصب شده روی پژو 2008 نسخه GT از نوع 8 سرعته خودکار است و با توجه به حجم کم پیشرانه به نظر می رسد که تعرفه های کمتری برای واردات برای آن در نظر گرفته شود و قیمت نهایی آن در بازار ایران رقابتی تر شود. به همین دلیل پژو 2008GT را باید یک گزینه ایده آل برای واردات دانست.

قیمت پژو 2008 مدل GT چقدر است؟

قیمت پژو 2008 در مدل های مختلف بین 20 الی 28 هزار پوند قیمت دارد و نسخه GT را باید یکی از گران ترین مدل ها بدانیم که بیش از 25 هزار دلار قیمت خواهد داشت. هنوز بخشنامه وزارت صمت اعلام نشده و اما شایعات تعیین سقف 20 یا 25 هزار دلاری برای واردات خودرو به گوش می رسد و شاید وارد کننده مورد نظر قصد دارد با خرید تعداد بالا، هزینه تمام شده خرید را پایین بیاورد تا سقف مورد نظر وزارت صمت را بدست آورد.

نکات لازم در مورد این خودرو

این خودرو هم اکنون در تهران با پلاک موقت در حال تردد است و پلاک نصب شده روی آن باعث شد تا چنین مقاله ای در مورد آن منتشر کنیم. اما لازم است ذکر کنیم که واردات پژو 2008GT در آینده نزدیک تنها حدس خودروبانک بوده و شاید به هر دلیلی، این خودرو در نهایت وارد بازار ایران نشود. لذا فعلاً باید صبر کنیم تا ابتدا بخشنامه وزارت صمت مشخص و اعلام شود و سپس گزینه های احتمالی هر شرکت برای واردات خودرو تعیین و اعلام شوند و ببینیم که آیا پژو 2008GT نیز در این لیست خواهند بود یا خیر.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/15
انگار بوگاتی شیرونه یا اخرین نسل لامبورگینی

پژو آشغالیه دیگه چرا بی جنبه بازی در میارید
1401/3/15
هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛. OK
1401/3/16
نویسنده عزیز حتی به خودش زحمت نداده یه سری به قیمت این خودرو بزنه... فقط یه چیزی نوشتی که بازدید جمع کنی دیگه!!!!
برات متاسفم خودرو بانک
قیمت این خودرو از حدود 25 هزار پوند شروع میشه یعنی تقریبا 31 هزار دلار
با این قیمت میشه خارج از مصوبه
اگه هم بخواد بیاد حتما همه آپشناش رو برمیدارن یه قوطی حلبی با 4 تا چرخ تحویل ملت میدن
1401/3/16
بیادم خوب نمیشه میدونین چرا؟ چون اصولا خودروسازان و واردکنندگان داخلی ابهت خاصی در گند زدن به ماشین دارن... شما پژو که سهله بوگاتی هم بدی دست اینا لگن بهت تحویل میدن
1401/3/17
فکردین ۲۰تا ۲۵ هزار دلار برای خرید ی اتومبیل مث ۲۰۰۸ پژو قیمت مناسبی و ما باید کلاهمون رو بندازیم بالا و ذوق کنیم ؟!!!!😒 با این قیمت میشه بهترین و لوکس ترین های دنیای چهار چرخ هارو سوار شد نه ماشین های دیگه از رده خارج وارداتی رو!!!این ماشین هایی ک دارن وارد میکنن تو کشورهای خودشون مث پراید و تیبا و پژوهای ما هستن حالا ذوق کنید ک پراید خارجی هارو داریم سوار میشیم 😒
1401/3/17
بابا این ماشین از ترکیه اومده مهمونی همسایه ما
چقدر تخیلی فکر میکنید
واردات؟ خودروساز ؟!!
1401/3/17
در کشورهای عربی پژو رو افراد قشر کارگر و هندی ها بیشتر میخرن
بازار پژو بیشتر تو آفریقاست سمت تونس الجزایر
تو ایران هم بزور کردن تو پاچه مردم
1401/3/21
خوشگله
1401/3/21
متاسفانه وزارت نفت با عدم توزیع مستمر و همچنین محدود و بعضا بدون کیفیت بنزین سوپر باعث شده است این خودروها که توربو دارند در ایران جذاب نباشد .