موضوعات داغ

اولین ماشین هایما 8S در ایران خودرو خراسان تولید می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به گزارش وب‌سایت ایکو پرس مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان اعلام کرد که در راستای فعالیت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و به جهت ایجاد تنوع در سبد محصولات این شرکت، بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون و انجام شده، در هفته ابتدایی تیرماه سال 1401، فرایند تولید اولین نمونه از هایما 8S را شروع کردیم.

بیژن زاهدی فرد در گفت‌وگو با روابط‌عمومی ایران‌خودرو خراسان به حمایت‌های ویژه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تولید این محصول در کارخانه ایران‌خودرو خراسان اشاره نموده و گفتند که در مرحله اول این طرح نمونه اولیه محصول هایما 8S به‌صورت SKD (Semi Knocked Down) یعنی قطعات نیمه‌کامل تولید می‌شود و در مرحله بعد و با نصب جیگ‌ها و تجهیزات، و همچنین خطوط ساخت بدنه، تولید به‌صورت CKD (Complete, Knocked Down) به معنی قطعات کاملاً منفصل آغاز خواهد شد.

نمای جلویی هایما 8S

ایشان شروع تولید محصولات تازه را حرکت و اقدامی موفق در مسیر توسعه پایدار ایران‌خودرو خراسان دانست و خاطرنشان کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تولید محصولات جدیدی مانند آریسان ۲ و هایما 8S در سالی که به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، باعث ایجاد حدود ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در ایران‌خودرو خراسان خواهد شد.

هایما 8S یکی از سه محصول جدید هایما است که در دستور کار تولید ایران‌خودرو قرار گرفته است. هایما 8S یک کراس‌اوور متوسط و مناسب برای خانواده است. طراحی مدرن، اسپرت و موردپسند هایما 8S می‌تواند نظر مخاطبان جوان را به خود جلب کند. در صورت تولید نهایی و ورود هایما 8S به بازار ایران، اصلی‌ترین رقیب آن تیگو 7 پرو خواهد بود.

نمای عقبی هایما 8S

کراس‌اوور هایما 8S از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری TGDI و سیستم انتقال قدرت دانگان 6AT بهره می‌برد این موتور حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر را تولید کرده و طبق تست شرکتی و عدد اعلامی از طرف شرکت سازنده این خودرو می‌تواند در 7.8 ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر سرعت دست پیدا کند.

نمای داخلی هایما 8S

کراس‌اوور هایما 8S با طول بدنه ۴.۵ متری دارای سیستم تعلیق مجزا جلو و عقب است. سیستم تعلیق بخش جلویی نرم و سیستم تعلیق عقب خودرو سفت بوده و در ترکیب با یکدیگر عملکرد خیلی خوبی را به نمایش می‌گذارند. این مدل سیستم تعلیق مناسب رانندگی شهری طراحی و تنظیم شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/4/8
ثبت نام ایران خودرو فروش فوق العاده ۳ماهه