موضوعات داغ

آیین نامه واردات خودرو تا آخر هفته ابلاغ می شود، کلاف واردات خودرو باز می شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تسنیم درباره تاریخ ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو از سوی وزارت صمت گفت آیین‌نامه واردات خودرو می باید تا انتهای هفته جاری به نهادهای مربوطه ابلاغ شود. پیش‌نویس مربوطه در مجلس بررسی شده و ایرادات آن به وزارت صمت گوشزد شده است.

سیاهکلی در مورد محدودیت واردات خودرو تا حجم موتور 1000 سی‌سی عنوان کرد که این موضوع بی‌احترامی به خواسته مردم است و انگار که مردم ما همیشه سوار قورباغه می‌شوند. مردم ایران حق دارند سوار ماشین خوب و موردنظر خود شوند و من نمی‌دانم چرا برخی از مدیران کشور علاقه‌مند هستند که به‌جای مردم تصمیم بگیرند.

او در خصوص محدود شدن واردات به قیمت خاصی مانند زیر 10 هزار دلار گفت که قیمت 10 هزار دلار برای قشر خاصی از مردم است و قشر خاصی استفاده می‌کنند. مردم ما دنبال خرید ماشین خوب یا امنیت جانی و رفاهی هستند. از طرف دیگر دوام و استهلاک کمتر خودرو برای مردم مهم است و می‌خواهند کمتر به تعمیرگاه بروند و هزینه کمتری به آنها تحمیل شود.

وی در ادامه گفت که در خصوص اصلاح و تدوین نهایی موارد گفته شده را در نظر خواهیم گرفت و پیگیر اصلاح آن هستیم. فعالیت در جهت اصلاح صنعت خودرو به دلیل افراد سودجو و طماع در این حوزه سخت است و کسانی که از صنعت خودرو سودهای کلان می‌برند به‌سادگی آن را رها نمی‌کنند تا این صنعت درست شود. اما ما در تلاش هستیم و سفت‌وسخت ایستادیم و امیدوار هستیم که اتفاق خوبی در این صنعت بیفتد.

دلیل عدم استیضاح وزیر صمت

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص خارج‌شدن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور کار مجلس و مهلت ایجاد شده برای ادامه کار او گفت آقای رئیس‌جمهور این استدلال را داشتند که به دلیل برنامه تقسیم وزارت صمت را به دو وزارت‌خانه بازرگانی و صنعت، اگر وزیر استیضاح شود و برای آن سرپرست انتخاب کنند جا افتادن آن وزارت‌خانه گرفتاری دارد. به همین دلیل استیضاح‌کنندگان سخنان رئیس‌جمهور پذیرفتند و به طور موقت از استیضاح کوتاه آمدند تا دوباره‌کاری نشود و هزینه‌ای به مردم تحمیل نشود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد