موضوعات داغ

درخشش نیکولا در مراسم IAA 2022 با رونمایی از Tre FCEV Beta

عکس مطلب اول

ترور میلتون، مدیرعامل سابق شرکت نیکولا به اتهام کلاه‌برداری تحت بازرسی بوده و یک محاکمه سخت پیش رو دارد. این رسوایی، موجب بدبینی و یأس مشتریان شرکت آمریکایی شد. با این حال، نیکولا در رویداد IAA 2022 و معرفی دو محصول جدید، یعنی Tre BEV و Tre FCEV به بازار اروپا مجددا توانست نظر مشتریان را به خود جلب کرده و ذهنیت ناخوشایند مربوط به کلاه‌برداری مدیرعامل قبلی را تا حدودی کمرنگ سازد.

اگر دنباله‌رو اخبار مربوط به استارت آپ Nicola باشید، باخبر هستید که این شرکت در حال حاضر مشغول آزمایش نسخه جدیدی از کامیون برقی Tre است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی استفاده می‌کند. نسخه بتای Tre FCEV نمودی از محصولات آینده این شرکت به شمار می‌آید.

کامیون برقی Tre FCEV Beta

کامیون جدید اگرچه نسخه پیشرفته‌ای از Tre فعلی محسوب می‌شود، ولی طراحی کاملا متفاوتی دارد. برای شروع، لوگوی معروف N بالاخره برداشته، و حروف نام NIKOLA جایگزین آن شده است. این تغییر مثبت باعث می‌شود نام نیکولا جلوه بیشتری در بازار داشته باشد.

به علاوه، Tre FCEV جدید طراحی ساده و در عین حال جذاب‌تری دارد. این خودرو قادر به حمل ۷۰ کیلوگرم هیدروژن قابل‌مصرف بوده که به گفته کمپانی، پیمایش مسافتی حدود ۸۰۰ کیلومتر را تضمین می‌کند. سوخت‌گیری مجدد تقریبا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و این امر به خوبی نشان می‌دهد که سلول‌های سوختی هیدروژنی تا چه اندازه برای حمل‌ونقل محموله کارآمد و مناسب هستند.

نسخه بتا Tre‌مجهز به باتری های هیدروژنی

از طرف دیگر، نسخه برقی مجهز به باتری یا همان Tre BEV از ۹ پک باتری استفاده می‌کند که در مدت ۱۰۰ دقیقه می‌توان همه آنها را تا ۸۰ درصد شارژ کرد. هر پک باتری حدود ۸۲ کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند و بنابراین انرژی حاصل از هر ۹ باتری به ۷۳۸ کیلووات ساعت می‌رسد. در صورت شارژ کامل باتری‌ها، کامیون قادر به پیمودن مسافت ۵۳۰ کیلومتر است.

با توجه به این ارقام و در مقایسه با نسخه BEV، کامیون Tre FCEV با باتری های هیدرژنی خود در مدت ۱۰۰ دقیقه ۵ بار شارژ می‌شود و می‌تواند مسافتی حدود ۴۰۰۰ کیلومتر را طی کند! ظرفیت باری این خودرو نیز به لطف وزن کم، بالاتر است. به گفته نیکولا، نسخه FCEV Beta در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ روانه بازار آمریکا و در نیمه اول سال ۲۰۲۴ روانه بازار اروپا خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد