موضوعات داغ

رقابت هیوندای و ولوو: کامیون برقی کدام برند بهتر است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ولوو به تازگی اعلام کرده است که اولین کامیون برقی 44 تنی دنیا را خواهد ساخت. با این وجود، کامیون هیدروژنی هیوندای اکسینت به عنوان اولین مدل تولید انبوه در این بخش شناخته می‌شود. در این مطلب بررسی می‌کنیم که کامیون برقی کدام برند بهتر است؟

سه مدل از کامیون برقی ولوو تولید خواهد شد: FH و FM و FMX. دو نسخه اول مدل‌های عمومی برای حمل و نقل کالا هستند، و نسخه FMX کالاها و دستگاه‌های سنگین را در پروژه‌های ساخت و ساز جابجا می‌کند.

ظرفیت باتری این مدل‌ها بین 450 تا 540 کیلووات ساعت و محدوده پیمایش آن‌ها 300 کیلومتر است. شارژ عادی آن‌ها 9.5 ساعت و شارژ سریع آن‌ها 2.5 ساعت طول می‌کشد. هنوز قیمت این مدل‌ها و تخفیف‌های دولتی برای خرید آن‌ها اعلام نشده است.

تولید کامیون هیوندای اکسینت از سال 2020 آغاز شده است و از آن زمان تاکنون به سراسر دنیا صادر می‌شود. مخزن سوخت نسخه کنونی 32 کیلوگرم وزن دارد و محدوده پیمایش آن با هر بار شارژ کامل 400 کیلومتر است. شارژ اکسینت 8 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و هزینه هر بار شارژ آن 280 هزار وون است. قیمت این مدل بین 700 میلیون تا 1 میلیارد وون و با تخفیف‌های دولتی 400 میلیون وون است.

کدامیک بهتر است؟

در واقع نمی‌توان این دو کامیون برقی را بر اساس قیمت و مشخصات فنی‌ آن‌ها مقایسه کرد، چون ویژگی‌های کاملاً متفاوتی دارند. تنها تفاوت آن‌ها زیرساخت‌های شارژ موجود برای این دو کامیون است.

دولت کره قصد دارد سالانه دو ایستگاه شارژ با ظرفیت بالا برای کامیون‌های هیدروژنی بسازد. ولوو نیز اعلام کرده است که ایستگاه‌های شارژ خودش را در مراکز لجستیکی مانند بنادر تأسیس خواهد کرد. بنابراین در سال‌های آینده شاهد رقابت تنگاتنگ کامیون‌های برقی این دو برند خواهیم بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/5
سلام من عاشق ولوو هستم ولوو استخوان بندی محکمی داره ولی هیوندا عروسک بازی داره . ولوو یا مخصوصا بنز را ببر پشت کوه مشتری داره ولی هیوندا باید تبلیغ کنی توضیح بدی از بد و خوبش آیا مشتری باشه