موضوعات داغ

رنو 5 توربو 3E، بازسازی هاچ‌بک قدیمی با فناوری امروزی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فرانسوی رنو بالاخره بر احیای رنو 5 معروف مهر تایید زد و نسخه بازسازی شده از این هاچ بک کلاسیک را با نام رنو 5 توربو 3E به بازار عرضه کرد. این خودرو 374 اسب‌بخار قدرت دارد و برای دریفت ساخته شده است. این نمونه اولیه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد رنو 5 ساخته شده است و ادای احترامی به رنو 5 توربو و توربو 2 در دهه 1980 محسوب می‌شود.

معاون طراحی رنو ژیل ویدال در مورد این خودرو گفت: رنو 5 توربو 3E نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی می‌توانند سرگرم کننده و جذاب باشند. این خودرو در عین حال ادای احترامی به سایر هاچ‌بک‌های قدرتمند و سوپرمینی‌های فرانسوی نیز محسوب می‌شود.

رنو 5 توربو 3E به سه حالت دریفت مجهز است که جذابیت این خودرو را به شدت افزایش می‌دهد. این سه حالت شامل دریفت آسان، دریفت سریع یا دونات و دریفت بازیگوشانه می‌شوند. سه حالت دریفت در نسخه‌های اصلی رنو 5 توربو و رنو 5 توربو 2 وجود نداشتند و اکنون رنو 5 توربو 3E را به یک هاچ بک الکتریکی جذاب تبدیل کرده‌اند.

رنو 5 توربو 3E

برای آن‌که رانندگان بتوانند از مهارت‌های دریفت خود فیلمبرداری کنند، رنو 5 توربو 3E به 10 جایگاه دوربین مخصوص مجهز شده است و مالک می‌تواند تعدادی دوربین را روی نقاط مختلف آن نصب کند. شاسی مقاوم شده، رول بار، بدنه فیبرکربنی و زاویه فرمان پذیری گسترده نیز به جذابیت بیشتر این خودرو کمک کرده‌اند.

برای خنک سازی باتری‌های رنو 5 توربو 3E، یک ورودی هوای عمیق و گسترده در قسمت جلو برای خنک سازی باتری‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین بال بزرگ عقب نیز نیروی رو به پایین برای تعادل خودرو ایجاد خواهد کرد.

روی هرکدام از چرخ‌های رنو 5 توربو 3E، یک موتور الکتریکی قرار دارد که مجموع توان آن به 374 اسب‌بخار می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو 3.5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به 198 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وظیفه تامین انرژی این خودرو برعهده پکیج باتری با ظرفیت 42 کیلووات ساعت است. این باتری‌ها در عرض دو ساعت و با استفاده از شارژر 32 آمپری به طور کامل پر می‌شوند. برد رنو 5 توربو 3E حدود 320 کیلومتر تخمین زده شده است. نمونه اولیه این خودرو در روز 25 سپتامبر و در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش در خواهد آمد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد